Επίδομα θέρμανσης: Τι να προσέξουν οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων και οι διαχειριστές πολυκατοικιών
Shutterstock
Shutterstock

Επίδομα θέρμανσης: Τι να προσέξουν οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων και οι διαχειριστές πολυκατοικιών

Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι οι διαχειριστές και οι ένοικοι πολυκατοικιών στη διαδικασία υποβολής της φετινής αίτησης για το επίδομα θέρμανσης. Κι αυτό γιατί οποιαδήποτε ελλιπής ή λανθασμένη καταχώριση μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια του επιδόματος.

Κάθε διαμέρισμα μπορεί να αιτηθεί επίδομα μόνο για έναν τύπο θέρμανσης και δεν επιτρέπεται αλλαγή μετά την υποβολή της αίτησης. Οι διαχειριστές πρέπει να ορίσουν προκαθορισμένες πληροφορίες για τα διαμερίσματα, όπως το ποσοστό συμμετοχής τους στις κοινές δαπάνες θέρμανσης.

Διαδικασία υποβολής και Καταχώριση στοιχείων

Καταχώριση Διαμερισμάτων: Ο διαχειριστής εισάγει τα στοιχεία κάθε διαμερίσματος, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής τους στις δαπάνες θέρμανσης. Είναι απαραίτητο να έχουν καταγραφεί τα χιλιοστά για όλα τα διαμερίσματα, ώστε η συνολική τους αξία να φτάνει τα 1000.

Αντιστοίχιση με ΑΦΜ και κοινόχρηστη παροχή ρεύματος: Στα παραστατικά για την αγορά πετρελαίου, ο ΑΦΜ και η κοινόχρηστη παροχή ρεύματος πρέπει να ταυτίζονται με τα δηλωμένα στοιχεία στη διαχείριση χιλιοστών θέρμανσης. Εάν το κτίριο έχει ΑΦΜ, ο διαχειριστής μπορεί να το δηλώσει στην πλατφόρμα, χωρίς δυνατότητα αλλαγής στη συνέχεια.

Σε περιπτώσεις που η πολυκατοικία θερμαίνεται με φυσικό αέριο ή άλλο μέσο, δεν απαιτείται η δημιουργία προφίλ πολυκατοικίας. Κάθε διαμέρισμα μπορεί να υποβάλει αίτηση ανεξάρτητα, μέσω της πλατφόρμας MyΘέρμανση, όπως συμβαίνει και στις μονοκατοικίες.

Περιπτώσεις αλλαγής διαχειριστή

Αν αλλάξει ο διαχειριστής, πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ με το ΑΦΜ του νέου διαχειριστή, ενώ οι ένοικοι θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους στο νέο προφίλ. Ειδικά, εάν η αλλαγή συμβεί μετά την 6η Δεκεμβρίου 2024, τότε αγορές πετρελαίου ως τις 31 Μαρτίου 2025 θα πρέπει να εκδοθούν με τον ΑΦΜ του προηγούμενου διαχειριστή για να υπάρχει αντιστοιχία.

Τι συμβαίνει αν υπάρχουν παλιοί ένοικοι στην πλατφόρμα

Εάν εμφανίζονται τα στοιχεία προηγούμενων ενοίκων, αυτά θεωρούνται ενδεικτικά και δεν επηρεάζουν τη διαδικασία αίτησης. Ο διαχειριστής μπορεί να ενημερώσει τον νέο ένοικο για τον αριθμό διαμερίσματος, εφόσον το όνομα του προηγούμενου ενοίκου παραμένει στην πλατφόρμα.

Σε κτίρια όπου δεν υπάρχει διαχειριστής, οι ένοικοι πρέπει να συμφωνήσουν ποιος θα αναλάβει αυτόν τον ρόλο και θα δημιουργήσει το προφίλ της πολυκατοικίας. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος, θα επιλεγεί μια ατομική παροχή, συνήθως του εκπροσώπου.