Έργα ύψους άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς, με την κατασκευαστική αγορά να βρίσκεται σε θέση ετοιμότητας. Αυτής της μορφής τα projects έχουν ανεβάσει ταχύτητες τα τελευταία χρόνια, με όσα έχουν, ήδη, δημοπρατηθεί να υπερβαίνουν σε αξία τα 2,5 – 3 δισ. ευρώ. Με άλλα λόγια, τα έργα που θα βγουν, μέχρι το τέλος της χρονιάς, στην αγορά και όσα βρίσκονται, ήδη, σε προχωρημένο στάδιο αντιστοιχούν σε ένα «πακέτο» συνολικής αξίας 5 δισ. ευρώ.
Η γκάμα των projects περιλαμβάνει οδικούς άξονες, κτίρια, αλλά και φράγματα. Ειδικότερα, ψηλά στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών βρίσκονται οι οδικοί άξονες Δράμας – Αμφίπολης και Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Το πρώτο, προϋπολογισμού 275 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.
Το δεύτερο (Θεσσαλονίκη-Έδεσσα), ύψους 300 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει και το τμήμα από το Μαυροβούνι μέχρι την Έδεσσα, όπως και τις παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας. Για τα δύο ΣΔΙΤ Βορείου Ελλάδας είχε ανακοινώσει, τον Απρίλιο του 2021, την εξασφάλιση χρηματοδότησης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ειδική εκδήλωση στο κτίριο υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στη δυτική Θεσσαλονίκη.
Επίσης, στα οδικά έργα οδεύει προς υπογραφή το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ακτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat, το ΣΔΙΤ του άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, 250 εκατ. ευρώ, με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία Ακτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat και η νέα υπερυψωμένη Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης (flyover), ύψους 373 εκατ. ευρώ, με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία Μυτιληναίος – Αβαξ.
Στα κτιριακά έργα, ο προγραμματισμός, μέχρι το τέλος της χρονιάς, περιλαμβάνει και τη δημοπράτηση του έργου της κατασκευής και διαχείρισης πέντε αστυνομικών μεγάρων σε Πάτρα, Λευκάδα, Καρδίτσα, Βέροια και Αλεξανδρούπολη ύψους 60 εκατ. ευρώ, με την εταιρία Κτηριακές Υποδομές να αποτελεί την αναθέτουσα αρχή του διαγωνισμού.
Επίσης, το υπουργείο Δικαιοσύνης έχει προκηρύξει το διαγωνισμό ΣΔΙΤ 120 εκατ. ευρώ, για την ανακατασκευή του υφιστάμενου δικαστικού μεγάρου της Θεσσαλονίκης και την κατασκευή νέων δικαστικών μεγάρων στις πόλεις των Σερρών, της Έδεσσας και του Κιλκίς. Για το έργο ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ακτωρ Παραχωρήσεις, Αβαξ και τα σχήματα Μυτιληναίος – ΑΤΕΣΕ, Intrakat – Redex και ΤΕΚΑΛ – JCC.
Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και το πακέτο» έργων ΣΔΙΤ, ύψους 445 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει τις εγκαταστάσεις φοιτητικών εστιών, εκπαιδευτικών, ερευνητικών και άλλων υποδομών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Όπως και τις φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Κρήτης και φοιτητικές εστίες και άλλα εκπαιδευτικές και ερευνητικές εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σε Βόλο και Λαμία.
Η ΕΤΕπ πρόκειται να χρηματοδοτήσει με 190 εκατ. ευρώ τα συγκεκριμένα έργα, τα οποία συμβάλλουν στη μείωση της υπερσυγκέντρωσης πληθυσμού και δραστηριοτήτων στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, ενισχύουν την περιφερειακή ανάπτυξη και μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες, βοηθώντας στην προώθηση μιας ισορροπημένης οικονομικής, κοινωνικής και χωρικής ανάπτυξης.
Από την ομάδα των έργων 445 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο, ύψους 207 εκατ. ευρώ, αφορά τις νέες φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου Κρήτης, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την Άκτωρ Παραχωρήσεις, την Άβαξ, την Archirodon, την Intrakat και την κοινοπραξία Μυτιληναίος – ΑΤΕΣΕ να έχουν προκριθεί στη δεύτερη φάση. Ο ανάδοχος θα αναλάβει, μεταξύ άλλων, τη μελέτη, κατασκευή και 30ετή εκμετάλλευση συγκροτημάτων 3.000 κλινών για φοιτητές (2.000 στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου στο Ρέθυμνο και 1.000 στο Ηράκλειο) του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Το…μενού περιλαμβάνει και τη δημοπράτηση της κατασκευής φραγμάτων. Σε αυτά ανήκουν το φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα που εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια αξιοποίησης των επιφανειακών απορροών των ορεινών όγκων που περιβάλλουν τον Θεσσαλικό Κάμπο. Όπως και το φράγμα Ταυρωνίτη στα Χανιά.
Προχωράει ακόμη το έργο ύδρευσης της πόλης Κέρκυρας, ύψους 29 εκατ. ευρώ, που έχει ως αντικείμενο την υλοποίηση ενός αυτοτελούς και λειτουργικά ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με 15.000 m3 /ημ. πόσιμο νερό της πόλης Κέρκυρας, με βάση την προς κατασκευή εγκατάσταση Αποσκλήρυνσης Νερού (ΕΑΝ) Χρυσηίδας, που τροφοδοτεί τις υφιστάμενες Δεξαμενές Ανάληψης και 4 μικρές δεξαμενές της περιοχής του Βιρού.