Έρχεται ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο για φορολογικά θέματα
Shutterstock
Shutterstock

Έρχεται ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο για φορολογικά θέματα

Στην υλοποίηση παρεμβάσεων που βάζουν τέλος στην ταλαιπωρία των φορολογουμένων στα γκισέ της δρομολογεί το υπουργείο Οικονομικών. Το σχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του μοντέλου εξυπηρέτησης των πολιτών στις εφορίες έχει ήδη μπει σε εφαρμογή και σταδιακά αναπτύσσεται, ούτως ώστε οι πολίτες να εξυπηρετούνται για το σύνολο των αιτημάτων τους εξ αποστάσεως, άμεσα και χωρίς ταλαιπωρία.

Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και εφαρμογές που έχουν ήδη αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια από την ΑΑΔΕ έχουν αφήσει θετικό αποτύπωμα στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς έχουν περιορίσει κατά 90% τις επισκέψεις τους στις εφορίες. Εφαρμογές όπως το myDATA, myProperty, myAppodixi, myCAR, myAADEapp, αλλά και η νέα ιστοσελίδα της Αρχή, έχουν βελτιώσει αισθητά το επίπεδο εξυπηρέτησης, διεκπεραιώνοντας καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 11 δισεκατομμύρια τιμολόγια και αποδείξεις μέσω του myDATA απο 1,5 εκατ. εγγεγραμμένες επιχειρήσεις, έχουν πραγματοποιηθεί μέσω του myCAR 3,7 εκατομμύρια συναλλαγές για βεβαιώσεις και ακινησίες οχημάτων που καταργούν αντίστοιχες επισκέψεις στις εφορίες, ενώ έχουν εκδοθεί πάνω από 300.000 φορολογικές ενημερότητες ψηφιακά, καταργώντας επίσης επισκέψεις στις εφορίες. Σε επίπεδο υλοποίησης ηλεκτρονικών αιτημάτων σε εφορίες, ΚΕΦΟΔΕ, ΚΕΒΕΙΣ κλπ έχουν διεκπεραιωθεί σχεδόν 7 εκατομμύρια αιτήματα (το 98%) και τα υπόλοιπα αναμένεται να έχουν αντιμετωπιστεί το επόμενο διάστημα.  

Το υπουργείο Οικονομικών κάνει ακόμη ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, αξιοποιώντας την πολύτιμη εμπειρία από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Το οικονομικό επιτελείο βάζει «μπρος» το σχέδιο για τη λειτουργία ενός νέου, σύγχρονου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου για φορολογικά θέματα. Μέχρι τον Μάρτιο του 2025 το υπουργείο Οικονομικών θα αποκτήσει ένα τηλεφωνικό κέντρο που θα διαθέτει πολλαπλά επίπεδα εξυπηρέτησης και θα διεκπεραιώνει σε καθημερινή βάση χιλιάδες ερωτήσεις και αιτήματα πολιτών. Στο τηλεφωνικό κέντρο θα απασχολούνται έως 220 άτομα, ενώ το οικονομικό επιτελείο θα αξιοποιήσει το επιτυχημένο παράδειγμα λειτουργίας του 1555.