Κατά 18,8% αυξήθηκαν οι πωλήσεις της Frigoglass στο α΄ τρίμηνο 2019, σε €125,6 εκατ., παρά την υψηλή συγκριτική βάση το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας η αύξηση των πωλήσεων αντικατοπτρίζει την ισχυρή ζήτηση σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές του κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης, καθώς και τη ζήτηση για γυάλινες φιάλες και την αύξηση τιμών στον κλάδο Υαλουργίας.
Το μικτό κέρδος (εξαιρουμένων των αποσβέσεων) ανήλθε σε €29,5 εκατ., αύξηση της τάξης του 30,4%. Το μικτό περιθώριο κέρδους βελτιώθηκε κατά περίπου 210 μονάδες βάσης, σε 23,5%, ως αποτέλεσμα της καλύτερης απορρόφησης του σταθερού κόστους, της εξοικονόμησης του κόστους των πρώτων υλών και των συνεχιζόμενων πρωτοβουλιών βελτίωσης της παραγωγικότητας σε όλα τα εργοστάσια επαγγελματικών ψυγείων.
Τα λειτουργικά έξοδα (εξαιρουμένων των αποσβέσεων) αυξήθηκαν κατά 9,8%, σε €11,1 εκατ., λόγω της αύξησης των σχετιζόμενων με εγγυήσεις δαπανών, απόρροια της αύξησης των πωλήσεων.
Τα λειτουργικά έξοδα ως ποσοστό των πωλήσεως βελτιώθηκαν κατά περίπου 70 μονάδες βάσης, σε 8,9%, ως αποτέλεσμα της αύξησης των πωλήσεων.
Τα συγκρίσιμα κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 40,4%, σε €18,4 εκατ., με το αντίστοιχο περιθώριο να βελτιώνεται κατά 230 μονάδες βάσης, σε 14,7%. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε €5,9 εκατ., έναντι €4,9 εκατ. πέρυσι, επηρεασμένα από καθαρές συναλλαγματικές ζημίες λόγω της υπερτίμησης του Νάιρα Νιγηρίας.
Το πρώτο τρίμηνο του 2018, τα χρηματοοικονομικά έξοδα ενισχύθηκαν από τα κέρδη που επέφερε η υποτίμηση του Νάιρα στις απαιτήσεις που είναι εκφρασμένες σε ευρώ. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €2,0 εκατ., έναντι καθαρών ζημιών ύψους €3,7 εκατ. πέρυσι.
Οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές για το πρώτο τρίμηνο του 2019 ήταν αρνητικές, ανερχόμενες σε €12,4 εκατ., έναντι αρνητικών ροών ύψους €3,4 εκατ. πέρυσι. Η μείωση αυτή αντικατοπτρίζει το εποχιακά υψηλό κεφαλαίο κίνησης λόγω του ισχυρού πρώτου τριμήνου. Το καθαρό κεφάλαιο κίνησης αυξήθηκε κατά 8,9%, ανερχόμενο σε €136,1 εκατ., ως αποτέλεσμα της αύξησης των αποθεμάτων, λόγω της μεγάλης ζήτησης τους επόμενους μήνες, και των εμπορικών απαιτήσεων, λόγω της αύξησης των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2019. Συνεπώς, ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε €244,2 εκατ., έναντι €229,8 εκατ. τον Μαρτίου του 2018.
«Το 2019 αποτελεί άλλο ένα έτος που ξεκίνησε δυναμικά για την εταιρεία μας. Αξιοποιώντας την ανοδική πορεία του 2018, πετύχαμε διψήφια αύξηση πωλήσεων και EBITDA στο πρώτο τρίμηνο» σχολίασε ο Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass και πρόσθεσε: «Η επίδοση αυτή αποδεικνύει τη σταθερή μας προσήλωση στη στρατηγική συνεργασία με τις εταιρείες αναψυκτικών και ποτών, μέσω καινοτόμων, ανταποκρινόμενων στις απαιτήσεις της αγοράς και υψηλής ποιότητας επαγγελματικών ψυγείων, καθώς και στις συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες μείωσης του λειτουργικού κόστους. Λαμβάνουμε σημαντικές πρωτοβουλίες ώστε να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητάς μας και να βελτιώσουμε την κοστολογική μας δομή, εξορθολογίζοντας περαιτέρω την παραγωγική μας βάση. Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ενισχύουν τις προσδοκίες μας για αύξηση πωλήσεων και βελτίωση του περιθωρίου κέρδους το 2019», συμπλήρωσε.