H είδηση του ενδιαφέροντος της Walmart για την δημοφιλή εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης Tik Tok εξέπληξε σχεδόν το σύνολο της Wall Street, δεδομένου ότι ο γίγαντας του λιανικού εμπορίου δεν είχε συνηθίσει τους επενδυτές σε τέτοιες κινήσεις.
Το δίκτυο CNBC επιβεβαίωσε την Πέμπτη ότι η Microsoft η οποία είχε εκδηλώσει πρώτη ενδιαφέρον για την εφαρμογή -την οποία είχε βάλει στο στόχαστρο ο Λευκός Οίκος-, βρίσκεται κοντά στην εξαγορά της. Αργότερα, έγινε γνωστό ότι στην «κοινοπραξία» μετέχει ο γίγαντας και αντίπαλο δέος της Amazon στο λιανικό εμπόριο, η Walmart, χωρίς όμως να είναι γνωστές οι ακριβείς λεπτομέρειες του project.
Το Tik Tok λανσαρίστηκε το 2016 από την Κινεζικό κολοσσό ByteDance και από το 2018 επεκτάθηκε στην διεθνή αγορά. Επί της ουσίας είναι μια εφαρμογή δημιουργίας και ανταλλαγής σύντομων βίντεο. Επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν μικρά μουσικά βίντεο από 3 έως 15 δευτερόλεπτα και σύντομα βίντεο που παίζουν σε λούπα από 3 έως 60 δευτερόλεπτα
Συμφωνία με τις πληροφορίες του δικτύου CNBC, η Microsoft θα εξαγοράσει τις επιχειρήσεις της Tik Tok, η οποία ανήκει στην κινεζική ByteDance, έναντι 30 δισ. δολαρίων και η συμφωνία θα καλύπτει τις χώρες Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδά και Νέα Ζηλανδία.
Για την Walmart, τον μεγαλύτερο ιδιωτικό εργοδότη των ΗΠΑ η εξαγορά της Tik Tok έρχεται σε μια στιγμή που φουντώνει ο ανταγωνισμός με την Amazon. Η Walmart έχει ρίξει μεγάλο βάρος στο ηλεκτρονικό εμπόριο την ώρα που ετοιμάζει όπως λέγεται και διαδικτυακό συνδρομητικό κανάλι στα πρότυπα του Netflix και Amazon Prime. Σύμφωνα με αναλυτές, ένα μερίδιο ιδιοκτησίας στην Tik Tok θα επέτρεπε στη Walmart να αποκτήσει πρόσβαση σε νεανικό κοινό, να διαφημίσει τα προϊόντα της ή να πουλήσει διαφημιστικό χρόνο.
H Walmart θεωρείται από τους μεγάλους κερδισμένους της πανδημία καθώς κατάφερε όχι μόνο να αυξήσει τα συνολικά της κέρδη αλλά να εκτινάξει κατά 97% τις ηλεκτρονικές της πωλήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (Ιανουάριος-Ιούνιος).
Μπορεί λοιπόν ενδιαφέρον για την εφαρμογή-φαινόμενο έχουν δείξει και άλλες μεγάλες αμερικανικές εταιρείες όπως η Oracle του Λάρι Έλισον και το Twitter του Τζακ Ντόρσεϊ, αλλά όπως φαίνεται η Microsoft-Walmart έχουν τον πρώτο λόγο για να αποκτήσουν πρόσβαση στα περίπου 900 εκατομμύρια χρήστες της Tik Tok.