Του Βασίλη Γεώργα?
Δεν έχουν τέλος τα προβλήματα για την ΑΚΤΩΡ, τον κατασκευαστικό βραχίονα του Ομίλου Ελλάκτωρ.
Η μέχρι πρότινος ατμομηχανή κερδών για τον όμιλο κινδυνεύει να εξελιχθεί σε «καρβουνιάρη», καθώς ανοίγονται συνεχώς νέα μέτωπα εντός κι εκτός συνόρων. Μετά τις περιπέτειες με την Επιτροπή Ανταγωνισμού στο εσωτερικό, σε μόνιμο πονοκέφαλο έχουν εξελιχθεί και τα έργα στο εξωτερικό για τον επικεφαλής του κατασκευαστικού τομέα της Ελλάκτωρ Δημήτρη Κούτρα ο οποίος βάλλεται πανταχόθεν ειδικά μετά τις ζημιές ύψους 107,8 εκατ. ευρώ που κατέγραψε ο κατασκευαστικός βραχίονας της Ελλάκτωρ για το 2016.
Η αρχή έγινε με τη Σερβία όπου η ελληνική κατασκευαστική έχει σοβαρά προβλήματα τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων των τεσσάρων τμημάτων του οδικού άξονα Nis - Dimitrovgrad, ο οποίος αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού άξονα Χ. Η υπουργός Υποδομών της χώρας, Zorana Mihajlovic, έφθασε μάλιστα στο σημείο να απειλήσει με ακύρωση των συμβάσεων και αναζήτηση άλλων κατασκευαστικών εταιρειών για να τρέξουν το έργο.
Στα Σκόπια η ΑΚΤΩΡ είχε κατηγορηθεί από την τότε αντιπολίτευση και σήμερα κυβέρνηση της χώρας για απάτη 50 εκατ. ευρώ εναντίον της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, στο πλαίσιο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Ντέμιρ Κάπια – Σμόκβιτσα, προϋπολογισμού 270 εκατ. ευρώ.
Η υπόθεση έφτασε στη χώρα μας με τη μορφή πορίσματος που συνέταξε η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) και το οποίο αποτέλεσε τη βάση για την άσκηση ποινικής δίωξης σε βαθμό κακουργήματος κατά παντός υπευθύνου της κατασκευαστικής εταιρείας από την εισαγγελία κατά της διαφθοράς.
Πρόσφατα ανέκυψε κι άλλο σοβαρό ζήτημα, αυτή τη φορά από το Κατάρ όπου η κρίση που ξέσπασε μεταξύ των χωρών του Περσικού Κόλπου, έχει ήδη αρχίσει να προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην εξέλιξη της ναυαρχίδας των έργων που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ στη χώρα, της Χρυσής Γραμμής του Μετρό στη Ντόχα.
Ενώ όμως όλες οι ελληνικές κατασκευαστικές που δραστηριοποιούνται στη χώρα αντιμετωπίζουν προκλήσεις από αυτή την ανωτέρας βίας γεωπολιτική αναταραχή, η ΑΚΤΩΡ βρίσκεται μπροστά σε αναταράξεις που η ίδια φαίνεται να έχει προκαλέσει στο Εμιράτο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο άλλοτε ευχαριστημένος πελάτης, η κυβέρνηση του Κατάρ, εμφανίζεται ιδιαίτερα προβληματισμένος από τη διαχείριση του έργου εκ μέρους της ΑΚΤΩΡ και έχει εκφράσει την δυσαρέσκειά του για την έλλειψη φυσικής παρουσίας της διοίκησης στην περιοχή.
Παρότι η ΆΚΤΩΡ ηγείται μίας πολύ μεγάλης κοινοπραξίας που έχει αναλάβει να υλοποιήσει ένα έργο 3,2 δισ. ευρώ, η ελληνική κατασκευαστική εμφανίζεται ακέφαλη στη Ντόχα, αφού ο Δημήτρης Κούτρας επισκέπτεται σπάνια τα έργα της περιοχής και τους πελάτες της εταιρείας.
Αποτέλεσμα αυτού είναι και οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες, η Κυβερνητική Αρχή ζήτησε προ ημερών την αντικατάσταση του εκπροσώπου της ΑΚΤΩΡ και επικεφαλής της κοινοπραξίας.
Πηγές που βρίσκονται κοντά στην εταιρεία σημειώνουν πως αυτή την περίοδο της πρωτοφανούς οξύτητας των σχέσεων μεταξύ του Κατάρ και των Εμιράτων, θα απαιτηθούν ιδιαίτερα λεπτοί χειρισμοί για την αποφυγή δυσάρεστων παρενεργειών καθόσον ο όμιλος διατηρεί συμφέροντα και στα δύο κράτη.
Υπό το βάρος όλων αυτών των εξελίξεων αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον η Γενική Συνέλευση του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ την προσεχή Παρασκευή και ιδιαίτερα η στάση που θα κρατήσουν οι μέτοχοι του ομίλου, εγχώριοι και ξένοι.
Τους τελευταίους μήνες στην Ελλάκτωρ λαμβάνει χώρα ένας εμφύλιος πόλεμος μεταξύ των τεσσάρων μεγαλομετόχων και πιο συγκεκριμένα μεταξύ των στρατοπέδων Κούτρα-Μπόμπολα και Δημήτρη και Αναστάσιου Καλλιτσάντση. Θα είναι μάλιστα η πρώτη φορά που οι δυο πλευρές θα πραγματοποιήσουν κοινή δημόσια εμφάνιση μετά και τις νέες μετοχικές ισορροπίες που διαμορφώθηκαν από τη διάθεση του 10% των μετοχών του Ομίλου που κατείχε ο κ. Ιωάννης Τζιβέλης.