Της Αντιόπης Σχοινά
Την ώρα που το Business Story της Hellenic Seaplanes «πουλάει» σε θεσμικούς επενδυτές από την Κίνα, τη Ρωσία, την Ευρώπη έως και την Αμερική, όπου στελέχη της εταιρείας βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε roadshow, στην Ελλάδα κάθε ημερομηνία και εξαγγελία από πλευράς των ιθυνόντων μετατίθεται.
Η εταιρεία μπορεί να έχει τυπικά την εκμετάλλευση 28 υδατοδρομίων στην Ελλάδα, αλλά δεν έχει την τελική αδειοδότηση, ενώ την ίδια στιγμή όλες οι εξαγγελίες από την κυβέρνηση έχουν παρέλθει χρονικά με κίνδυνο και η φετινή τουριστική σεζόν να φύγει χωρίς πτητικό έργο.
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΤΑΙΠΕΔ από τις αρχές Νοεμβρίου, στο τέλος Φλεβάρη θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση για τουλάχιστον 12 υδατοδρόμια, ωστόσο δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία ούτε από τα αρμόδια υπουργεία ούτε από το Ταμείο.
Έτσι, οι εφεδρείες της διοίκησης της Hellenic Seaplanes που καλύπτει μεταφορές στο εσωτερικό της χώρας χρησιμοποιώντας μια νέα εναλλακτική μορφή μετακίνησης, τα υδροπλάνα, και δραστηριοποιείται εξειδικευμένα στην λειτουργία αεροπορικής εταιρείας υδροπλάνων, την ανάπτυξη δικτύου Υδατοδρομίων, την αδειοδότηση και διαχείριση υδατοδρομίων αλλά και στην εκπαίδευση πιλότων & τεχνικών υδροπλάνων, φαίνεται ότι τίθενται σε ισχύ. Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην εταιρεία, η διοίκηση εξετάζει σε συνεργασία με ξένους επενδυτές την επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, σε Αίγυπτο, Μαυροβούνιο, Βουλγαρία και Ιταλία, όπου υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης.
Όσον αφορά στο κομμάτι των παρουσιάσεων σε ξένους θεσμικούς, την προσεχή Δευτέρα ολοκληρώνεται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, κύκλος παρουσιάσεων στην Αμερική από όπου ήδη τα πρώτα δείγματα ενδιαφέροντος καταγράφονται αυξημένα. Τα στελέχη της εταιρείας επιστρέφουν την Τρίτη έχοντας ανοιχτές προτάσεις από ενδιαφερόμενους επενδυτές. Να υπενθυμίσουμε ότι όπως έχει ήδη αναφέρει το Liberal, αντίστοιχα αυξημένο ενδιαφέρον έχει παρουσιαστεί τόσο από την Κίνα όσο και από την Γερμανία, Αγγλία και Καναδά. Ο λόγος είναι προφανής καθώς η ανάπτυξη υδατοδρομίων αποτελεί σημαντικό κομμάτι για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος ενώ εξυπηρετεί και πάγιες ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και δη των απομακρυσμένων νησιών.
Σε επιχειρηματικό επίπεδο δε, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία σύστασης της Hellenic Seaplanes Cargo, θυγατρική εταιρεία της Hellenic Seaplanes S.A. με βασική δραστηριότητα τη μεταφορά αγαθών, εμπορευμάτων Τύπου και Ταχυδρομείου στο δίκτυο της μητρικής εταιρείας.
Άλλωστε, έχουν ήδη ξεκινήσει επενδύσεις στα υδατοδρόμια Σκύρου, Αλοννήσου, Αμφιλοχίας, Σκοπέλου, Τήνου, Πάτμου, Λέσβου, Πάργας, Σητείας, Χαλκίδας, Αιδηψού, Καρύστου, Κύμης, Χίου, Ψαρών και Οινουσσών.
Παράλληλα, έχουν κατατεθεί αιτήσεις για τη δημιουργία υδατοδρομίων στις λίμνες Τριχωνίδα, Παμβώτιδα, Καϊάφα, Πολυφύτου, Κερκίνη, Μεγάλη Πρέσπα και Βεγορίτιδα.
Επίσης, η εταιρεία λειτουργεί ως Τεχνικός Σύμβουλος αδειοδότησης του Φορέα Διαχείρισης Λιμένα για τα υδατοδρόμια Βόλου, Ζακύνθου, Μήλου, Πάρου, Καλαμάτας καθώς και για το Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο Θεσσαλονίκης.
Υπενθυμίζεται ότι η ΟΛΘ ΑΕ έχει από τα τέλη Νοεμβρίου καταθέσει αίτηση για την έκδοση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου στο υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και ανάδοχος και υπεύθυνη για την παρακολούθηση της διαδικασίας αδειοδότησης υδατοδρομίου στη θαλάσσια περιοχή του Λιμένα Θεσσαλονίκης είναι η εταιρεία Hellenic Seaplanes.
Η εταιρεία σχεδιάζει τη δημιουργία μητροπολιτικού υδατοδρομίου με δυνατότητα τουλάχιστον τεσσάρων θέσεων πρόσδεσης υδροπλάνων, παρέχοντας την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στα αεροσκάφη που θα δρομολογηθούν από τις εταιρείες οι οποίες σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στον χώρο, ενισχύοντας τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά κυρίως με τη νησιωτική Ελλάδα.
Η διοίκηση της εταιρείας υπέβαλε έγκαιρα τον φάκελο, προκειμένου να προλάβει η Θεσσαλονίκη να ενταχθεί ως προορισμός για υδροπλάνα στην ερχόμενη τουριστική περίοδο (2016).