Σε μια συγκυρία που η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα της ιστορίας της, με χιλιάδες απολύσεις σε όλο τον αεροπορικό κλάδο και εταιρείες-κολοσσούς να αντιμετωπίζουν τεράστιο κίνδυνο βιωσιμότητας, η Aegean Airlines δείχνει να κινείται με το βλέμμα στην επόμενη μέρα.
Αυτή περιλαμβάνει νέα αεροπλάνα, αναπροσαρμογή του δικτύου των δρομολογίων της και της συχνότητα πτήσεών, ενώ από τις αρχές Ιουλίου θα πυκνώσει αρκετά τα δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού.
Όπως αποκάλυψε χθες ο πρόεδρος της Aegean Airlines και αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Ευτύχιος Βασιλάκης μιλώντας στην Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου, παρά την κρίση, η εταιρεία έχει παραλέβει το τελευταίο τετράμηνο 5 νέα αεροσκάφη, σε δύο μήνες θα παραλάβει το 6ο και έως το τέλος του 2020 το 7ο.
Αεροσκάφη που αποτελούν τμήμα της μεγάλης παραγγελίας που έχει γίνει στην Airbus και αφορά 42 αεροσκάφη και τα οποία και θα αντικαταστήσουν προοδευτικά τον υπάρχοντα στόλο έως το 2025, οδηγώντας την εταιρεία στην επόμενη 15ετία.
Αν και δεν έχει ξεκαθαριστεί αν θα υπάρξει τροποποίηση της συγκεκριμένης παραγγελίας, δεδομένου ότι έγινε υπό εντελώς άλλες συνθήκες, σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία δείχνει ότι βλέπει στην επόμενη ημέρα.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε χθες ο κ. Βασιλάκης, «η προσπάθεια θα είναι δύσκολη, πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, οι απώλειες είναι δεδομένες. Δουλεύουμε αναγκαστικά για το μέλλον και τις επόμενες σεζόν. Έχουμε τη διάθεση και την αντοχή να το κάνουμε εφόσον το πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η Πολιτεία στηρίζει τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις. Ελπίζω αυτή η κρίση να μας κάνει να συνεργαστούμε περισσότερο, να εξελιχτούμε» σημείωσε.
Στόχος της εταιρείας είναι να διασφαλίσει ένα ισχυρότερο προϊόν για το 2021 και να κεφαλαιοποιήσει την θετική εικόνα της χώρας και να αντιστρέψει τα κακά για την ίδια αποτελέσματα. Κατά το πρώτο τρίμηνο – το οποίο παραδοσιακά είναι το χειρότερο για την εταιρεία – ο κύκλος εργασιών υποχώρησε κατά 15%, ενώ καταγράφηκαν ζημιές 85,4 εκατ. ευρώ.
Εξ αυτών, τα 38,7 εκατ. ευρώ αφορούσαν αρνητικές αποτιμήσεις παραγώγων αντιστάθμισης κινδύνου, κυρίως από την προαγορά πετρελαίου που δεν χρηγσιμοποιήθηκε έπειτα από την αναστολή του μεγαλύτερου μέρους της δραστηριότητας το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 147 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση 15%, ενώ η επιβατική κίνηση κατέγραψε επίσης μείωση κατά 15%, διαμορφούμενη στους 2,1 εκατ. επιβάτες την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου. Η εταιρεία, στο πρώτο τρίμηνο εκτέλεσε 6% λιγότερες πτήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Η μείωση στην κίνηση και συνεπακόλουθα στον κύκλο εργασιών προήλθε εξ' ολοκλήρου από το μήνα Μάρτιο αντιστρέφοντας τη θετική πορεία των δύο πρώτων μηνών.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean κ. Δημήτρης Γερογιάννης επισήμανε πως «τους τελευταίους τέσσερις μήνες ο κλάδος των αερομεταφορών διεθνώς έχει έρθει αντιμέτωπος με μια πρωτοφανή κρίση. Τον Ιούνιο, μετά και τον μερικό περιορισμό της πανδημίας και την τμηματική άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις σε Ελλάδα και διεθνώς, ξεκινήσαμε τη σταδιακή επαναφορά του πτητικού μας έργου όπου και διαφαίνεται μια σταδιακή ανάκαμψη στις πωλήσεις. Σίγουρα οι επόμενοι μήνες θα είναι δύσκολοι και με μεγάλη αβεβαιότητα αφού το επιχειρησιακό μας πλάνο συνδέεται άρρηκτα με τις επιδημιολογικές εξελίξεις».
Σταδιακή αύξηση του πτητικού έργου
Στόχος της Aegean – αν όλα εξελιχθούν ομαλά – είναι έως τις 15 Ιουλίου να έχει φτάσει να εκτελεί περί τις 1.000 πτήσεις εβδομαδιαίως, σε όλο το δίκτυο και από όλες τις βάσεις της, οι οποίες στα τέλη Αυγούστου θα φτάσουν τις 1.600.
Από την 1η Ιουλίου η εταιρεία θα προσθέσει πολλά νέα δρομολόγια, ενώ για χώρες όπως Βρετανία, Ολλανδία, Ισπανία και Ιταλία, ενδέχεται να υπάρξουν περαιτέρω διαφοροποιήσεις, ανάλογα με την απόφαση των αρχών, σχετικά με την επέκταση των αντίστοιχων ΝΟΤΑΜ απαγόρευσης πτήσεων.
Στους συνολικά 31 προορισμούς του εσωτερικού δικτύου, που δεν εξυπηρετούνταν αδιάλειπτα το τελευταίο τρίμηνο, αυξάνεται σταδιακά η συχνότητα πτήσεων, με στόχο και την κάλυψη αναγκών διασύνδεσης των νησιών με το εξωτερικό. Αντίστοιχα, ως τις 15 Ιουλίου το πτητικό πρόγραμμα της ελληνικής εταιρείας θα καλύπτει 42 προορισμούς εξωτερικού από Αθήνα και τουλάχιστον 7 από Θεσσαλονίκη.
Παρά ταύτα, το συνολικό πτητικό πρόγραμμα της εταιρείας ακόμη και στην πλήρη ωρίμανσή του, εκτιμάται ότι θα υπολείπεται κατά περίπου 50% του αντίστοιχου κατά την προ Covid19 εποχή.