Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet απέκρουσε πρόταση εξαγοράς της από τη Wizz Air που θα δημιουργούσε αερομεταφορέα ικανό να τα βάλει με την ανταγωνίστρια Ryanair, προτιμώντας να αντλήσει 1,7 δισ. δολ. από τους μετόχους της για να ανακάμψει από το χτύπημα της πανδημίας.
Η Wizz Air την προσέγγισε με πρόταση ανταλλαγής μετοχών αλλά το τίμημα υποτιμούσε την αξία της. Η άντληση κεφαλαίων για δεύτερη φορά κατά τη διάρκεια της πανδημίας θα ενισχύσει τον ισολογισμό της σε περίπτωση που η ύφεση του κλάδου που προκάλεσε η πανδημική κρίση συνεχιστεί, δίνοντας της τη δυνατότητα να λειτουργήσει πιo επιθετικά όταν εμπεδωθεί η ανάκαμψη.
Η Easyjet έχει συγκεκριμένες χρονοθυρίδες ανά την Ευρώπη που θα μπορούσε να αποκτήσει, όπως στο Παρίσι, το Άμστερνταμ και το Μιλάνο.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας η Easyjet είχε την πρώτη ζημιογόνα χρήση στην ιστορία της και αναγκάστηκε να παύσει 4.500 θέσεις εργασίας.
Επιδίωξή της είναι να αποσπάσει μερίδιο αγοράς από τους μεγάλους παίκτες του χώρου, όπως τη British Airways και την Air France-KLM οι οποίες συρρικνώνουν τις μικρής διάρκειας πτήσεις τους.
Αντιμετωπίζει όμως έντονο ανταγωνισμό από τη Ryanair, το μεγαλύτερο αερομεταφορέα χαμηλού κόστους της Ευρώπης και την ταχέως αναπτυσσόμενη Wizz Air, δύο αντιπάλους που έχουν καταφέρει να ανακάμψουν ταχύτερα από την ίδια φέτος.
Η Wizz είναι δυνατή στους προορισμούς στην ανατολική Ευρώπη όπως την Πολωνία και τη Βουλγαρία ενώ η ΕasyJet είναι καλά εδραιωμένη στη Βρετανία, την Ιταλία, την Ελβετία, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Ο γάμος τους θα ήταν ένας καλός συνδυασμός καθώς και οι δύο στόλοι πετούν αεροσκάφη Airbus.
Η EasyJet πάντα αποτελούσε στρατηγικό στόχο για τον επικεφαλής της Wizz.
Με βάση τα περυσινά στοιχεία, χρονιά κατά την οποία ταξίδεψαν πολύ λιγότεροι επιβάτες, ο συνδυασμός των δύο αεροπορικών εταιρειών θα υπολειπόταν τη Ryanair κατά περίπου 20 εκατομμύρια επιβάτες.
Η Wizz έχει κεφαλαιοποίηση 5,1 δισ. στερλίνες (7 δισ. δολ.) ενώ η αξία της ΕasyJet στο χρηματιστήριο βρίσκεται στα 3,3 δισ. στερλίνες. Η μετοχή της έχει σημειώσει υπεραπόδοση σε σχέση με αυτή της ΕasyJet.
Η μετοχή της Wizz είχε ανακάμψει στα προ-πανδημίας επίπεδα τον Νοέμβριο του 2020 και σημείωσε νέο ιστορικό υψηλό στις 5,59 στερλίνες τον Μάρτιο.
Αντίθετα, η μετοχή της EasyJet είχε ανακτήσει το 70% της προ-πανδημίας αξίας της στο χρηματιστήριο τον Μάιο πριν αρχίσει να υποχωρεί εκ νέου.
Απεικονίζοντας τη συνεχιζόμενη ύφεση στον κλάδο των αερομεταφορών, η ΕasyJet εκτιμά οτι το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου η επιβατική της κίνηση θα φτάσει το 57% των προ-πανδημίας επιπέδων ενώ στην περίπτωση της Ryanair η επιβατική κίνηση τον Αύγουστο θα φτάσει το 75% των κανονικών επιπέδων και της Wizz το 85%.
Το τελευταίο τρίμηνο της φετινής χρονιάς η επιβατική κίνηση της Εasyjet εκτιμάται γύρω στο 60% του 2019, επηρεασμένη αρνητικά από τη βραδύτερη επιστροφή των Βρετανών στα διεθνή ταξίδια σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Η ΕasyJet αναγκάστηκε να αντλήσει 5,5 δις στερλίνες από τους μετόχους της και τις αγορές ομολόγων, όπως επίσης από την πώληση και επαναμίσθωση αεροσκαφών της.
Τον Ιούνιο του 2020 άντλησε 419 εκατ. στερλίνες από επενδυτές αλλά ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας και ιδρυτής, ο Στέλιος Χατζηιωάννου, δεν είχε λάβει μέρος. Η νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με δικαίωμα προτίμησης που θα αντλήσει 1,2 δις στερλίνες θα γίνει σε discount 35,8% σε σχέση με τη θεωρητική τιμή των 638 λεπτών ανά μετοχή στις 8 Σεπτεμβρίου.
Η μετοχή της ΕasyJet που βρισκόταν στις 1,55 στερλίνες πριν χτυπήσει η πανδημία το 2020 υποχώρησε 10% στα 710 λεπτά με αυτή της Wizz να χάνει 2%.
Ανάδοχοι στην αύξηση κεφαλαίου είναι η BNP Paribas, η Credit Suisse, η Goldman Sachs, η Santander και η Societe Generale.