Οι επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού στη βιομηχανία ταξιδιών μπορεί να οδηγήσουν στην απώλεια έως και 46 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας παγκοσμίως, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που υπογραμμίζει τις καταστροφικές συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία μιας παρατεταμένης ύφεσης στις αερομεταφορές και τον τουρισμό.
Η Air Transport Action Group (ATAG), ένας συνασπισμός οργανισμών της βιομηχανίας αερομεταφορών με έδρα τη Γενεύη, αναφέρει σε έκθεση που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα ότι ως αποτέλεσμα της πανδημίας ενδέχεται να χαθούν, έστω προσωρινά, πάνω από τις μισές από τις 88 εκατ. θέσεις εργασίας που υποστηρίζουν οι αερομεταφορές. Είναι πολλοί όσοι εκτιμούν ότι τα αεροπορικά ταξίδια δεν θα επιστρέψουν στα επίπεδα του προηγούμενου έτους μέχρι το 2024.
Η απώλεια θέσεων εργασίας σε αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και αστικές εταιρείες αεροδιαστημικής ενδέχεται να φτάσει τα 4,8 εκατομμύρια στις αρχές του επόμενου έτους, σύμφωνα με την έκθεση, που βασίζεται σε ανάλυση της Oxford Economics.
Όπως αναφέρει το CNN, 26 εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα μπορούσαν να χαθούν από τον κλάδο του τουρισμού που συνδέεται με τις αερομεταφορές. Οι θέσεις εργασίας στις αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 1,3 εκατομμύρια, ήτοι πάνω από το ένα τρίτο, ενώ η οικονομική δραστηριότητα που υποστηρίζεται από τις αερομεταφορές θα μπορούσε να συρρικνωθεί κατά 52%, κάτι που θα σήμαινε απώλειες 1,8 τρις. δολαρίων στο παγκόσμιο ΑΕΠ.
Οι περικοπές θέσεων εργασίας σε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια έχουν ήδη δρομολογηθεί, και διαχέονται μέσω της αλυσίδας ανεφοδιασμού στους κατασκευαστές αεροσκαφών, τους προμηθευτές ανταλλακτικών, τις εταιρείες catering και τις κατασκευαστικές εταιρείες.
Η γερμανική Lufthansa, η British Airways, η Ryanair, η Air France-KLM και η Scandinavian Airlines έχουν ήδη ανακοινώσει τουλάχιστον 50.000 θέσεις εργασίας που βρίσκονται σε κίνδυνο συνολικά, ενώ οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έχουν προειδοποιήσει το Κογκρέσο ότι κινδυνεύουν 100.000 θέσεις εργασίας από την Πέμπτη, που λήγει το ομοσπονδιακό πακέτο στήριξης.
Η πανδημία θα έχει «ανυπολόγιστες επιπτώσεις στη βιομηχανία για πολλά χρόνια», σημειώνεται στην έκθεση, ενώ τονίζεται ότι «Και στο παρελθόν έχει υπάρξει μείωση των επιβατών λόγω εξωτερικών παραγόντων, αλλά ποτέ δεν έφτασε το παγκόσμιο σύστημα σε πλήρη σχεδόν ακινητοποίηση».