Τελικά η χρηματιστηριακή αγορά χρειάστηκε πολύ λιγότερο χρόνο απ’ όσο είχαμε υποθέσει πριν δύο εβδομάδες (Κόντρα στα εμπόδια, η Tesla προσαρμόζεται και συνεχίζει την ισχυρή της ανάπτυξη) για να γίνει ακόμα πιο αισιόδοξη για το μέλλον της εταιρείας που άλλαξε μόνη της την πορεία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, και γιατί όχι, της παγκόσμιας οικονομίας. Αυτό φάνηκε περίτρανα στην πρώτη χρηματιστηριακή συνεδρίαση της εβδομάδας. Η είδηση για μία πολύ μεγάλη παραγγελία από την γνωστή αμερικανική εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων Hertz (HTZZ Pink Sheets) ήταν η αφορμή για την πολύ μεγάλη άνοδο της μετοχής της Tesla (TSLA NASDAQ).
Η Hertz παρήγγειλε 100.000 αυτοκίνητα από την Tesla, τα οποία θα παραλάβει μέχρι το τέλος του 2022. Η είδηση είναι πολύ σημαντική, γιατί ο στόλος της μεγάλης εταιρείας ενοικιάσεων ανέρχεται στα περίπου 400.000 αυτοκίνητα. Με αυτή την παραγγελία, η Hertz θα γίνει η εταιρεία με τον μεγαλύτερο στόλο ηλεκτρικών αυτοκινήτων προς ενοικίαση. Όπως είπε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Hertz, ο Μαρκ Φιλντς που πριν μερικά χρόνια ήταν για λίγο καιρό ο διευθύνων σύμβουλος της Ford (F NYSE), η μεγάλη παραγγελία και η στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σηματοδοτεί εμφατικά την ανάσταση της εταιρείας, η οποία στα μέσα του 2020 πέρασε μέσα από την διαδικασία της πτώχευσης αλλά βγήκε ζωντανή. Για να γίνει ακόμα πιο εμφανής η δυναμική επιστροφή της, η Hertz θα διαφημίσει την ηλεκτρική της μεταμόρφωση με τον πολυπρωταθλητή του αμερικανικού ποδοσφαίρου Τομ Μπρέϊντυ.
Για να περάσουμε στην «τιμώμενη» εταιρεία της ημέρας, τα νέα για την παραγγελία, η οποία πρέπει να σημειωθεί πως είναι πολύ σημαντική και για την Tesla, καθώς οι πωλήσεις της για το 2021 θα πλησιάσουν για πρώτη φορά το ένα εκατομμύριο οχήματα, προκάλεσαν ενθουσιασμό στους επενδυτές. Η μετοχή της ξεπέρασε με χαρακτηριστική άνεση τα ιστορικά υψηλά των 900 δολαρίων που είχε πετύχει στις αρχές τις χρονιάς, και καθώς περνούσε η χρηματιστηριακή ημέρα εκπόρθησε και το οχυρό των 1.000 δολαρίων, κλείνοντας τελικά στα 1024,86 δολάρια με άνοδο 12,66% από το κλείσιμο της συνεδρίασης της προηγούμενης Παρασκευής.
Έτσι, χωρίς να το πολυκαταλάβουμε, η Tesla έγινε η 6η αμερικανική εταιρεία που ξεπέρασε το φράγμα της χρηματιστηριακής αξίας του ενός τρισεκατομμυρίου δολαρίων, μετά την Apple, την Microsoft, την Google, την Amazon, και την Facebook (αυτή δεν έχει καταφέρει να παραμείνει πάνω από το ψυχολογικό αυτό όριο). Το ότι όλες αυτές είναι εταιρείες που προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας δεν είναι τυχαίο, όπως δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως πολλοί πιστεύουν πως η Tesla είναι περισσότερο εταιρεία τεχνολογίας παρά αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι εξηγείται και το γεγονός πως η χρηματιστηριακή αξία της Tesla είναι αυτή την στιγμή μεγαλύτερη από το άθροισμα των χρηματιστηριακών αξιών των εννέα επομένων σε χρηματιστηριακή αξία αυτοκινητοβιομηχανιών ανά τον κόσμο.
Βέβαια, δεν θα ήταν απόλυτα ακριβές να πούμε πως η άνοδος οφείλεται μόνο στην είδηση της παραγγελίας της Hertz. Αυτή ήταν προφανώς η αφορμή για την εκτόξευση της τιμής της μετοχής της Tesla, αλλά τις τελευταίες εβδομάδες έχουμε δει πολλά θετικά νέα για την εταιρεία. Χθες μάλιστα, μάθαμε πως το μοντέλο 3 της εταιρείας, το πιο φθηνό μέχρι τώρα μοντέλο της, ξεπέρασε σε πωλήσεις, τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε, όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, ηλεκτροκίνητα, βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα στην Ευρώπη. Αυτό δεν έχει ξανασυμβεί, και είναι μία ακόμα ένδειξη της δυναμικής ανάπτυξης και της Tesla και της βιομηχανίας ηλεκτροκινούμενων αυτοκινήτων.
Νέα σαν το χθεσινό κάνουν τις πολύ αισιόδοξες προβλέψεις του Έλον Μασκ να μην φαίνονται εντελώς παλαβές. Μετά την ανακοίνωση των πολύ θετικών τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της, πριν μία εβδομάδα, ο Μασκ υποστήριξε πως το μοντέλο Υ της εταιρείας του, τύπου SUV, θα είναι το 2023 το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στον κόσμο, ξεπερνώντας δηλαδή και την Toyota Corolla η οποία το 2020 πούλησε 1,1 εκατομμύριο αυτοκίνητα. Πέρα από αυτό, υποστήριξε πως οι πωλήσεις της εταιρείας του θα αυξάνονται κατά 50% ετησίως για αρκετά χρόνια ακόμα. Όπως είχαμε δει και πριν δύο εβδομάδες, η εξαιρετική ικανότητα της εταιρείας την βοήθησε να ξεπεράσει (τουλάχιστον μέχρι τώρα) χωρίς απώλειες την παγκόσμια έλλειψη μικροεπεξεργαστών, ενώ μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεκινήσει η μαζική παραγωγή οχημάτων στα νέα εργοστάσιά της, στο Βρανδενβούργο της Γερμανίας και στο Ώστιν του Τέξας των ΗΠΑ.
Ο συνδυασμός των επιδόσεων της εταιρείας, της χαρισματικής (αν και που και που αρκετά παράξενης) προσωπικότητας του Μασκ, της εκτίμησης των επενδυτών πως, από πλευράς τεχνολογίας, βρίσκεται πολύ μπροστά από όλες τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και βέβαια του ευνοϊκού περιβάλλοντος για επενδύσεις, με τα χαμηλά επιτόκια και την συνεχή παροχή ρευστότητας, δίνει συνεχή ώθηση στην μετοχή της Tesla, προς μεγάλη ικανοποίηση των πιστών μετόχων της. Ανάμεσα σε αυτούς βρίσκονται βέβαια και τα διαπραγματεύσιμα αμοιβαία κεφάλαια (ETF) του ομίλου Ark που ίδρυσε και διευθύνει η Κάθυ Γουντ, ένα σύγχρονο αντίστοιχο του Γουόρεν Μπάφετ, όπως εύστοχα επισήμανε ο Κωνσταντίνος Χαροκόπος (Γιατί οι καμπύλες τύπου S δεν φοβίζουν τη γκουρού των αγορών Cathie Wood).
Πιστή οπαδός του Μασκ, η Γουντ δεν έπαψε ποτέ να τον υποστηρίζει, ειδικά απέναντι σε όσους αντιμετώπιζαν με σκεπτικισμό αυτόν και την Tesla, όπως έκανε ο Μάϊκλ Μπέρυ, πολύ γνωστός από παλαιότερες χρηματιστηριακές του επιτυχίες και την ταινία «The Big Short». Όπως αποδεικνύεται, την μάχη την κέρδισε κατά κράτος η Κάθυ Γουντ, αφού τα ETF της Ark πωλούν αυτές τις μέρες μικρό μέρος των μετοχών Tesla που κατέχουν, με τεράστια κέρδη βέβαια, ενώ ο Μπέρυ έχει ήδη κλείσει (κατά πάσα πιθανότητα με σημαντικές ζημιές) τις θέσεις που είχε λάβει εναντίον της μετοχής. Προφανώς δεν υπονοούμε πως ο Μπέρυ δεν είναι ένας εξαιρετικά ικανός και επιτυχημένος διαχειριστής, απλώς λέμε πως μερικές φορές η πολλή δημοσιότητα κάνει κακό, ειδικά όταν σε φέρνει αντιμέτωπο με ένα από τα μεγαλύτερα «φαινόμενα» της εποχής μας.