Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία United Airlines ανακοίνωσε ότι παρήγγειλε πενήντα αεροσκάφη A321 XLR της Airbus, έναντι τιμήματος περίπου 6,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για αντικατάσταση των παλαιότερων αεροσκαφών Boeing 757-200 του στόλου της. Η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί πλήγμα για τον αμερικανικό αεροναυπηγικό κολοσσό, που βλέπει τις πωλήσεις του να συρρικνώνονται μετά την απώλεια δύο Boeing 737MAX εξαιτίας τεχνικών αστοχιών.
Τα νέα Airbus της θα παραδίδονται σταδιακά από το 2024 και μετά, έναντι τιμήματος περίπου 6,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αντικαθιστώντας τον γηραιό στόλο των Boeing 757, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η United Airlines, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς στις ΗΠΑ και τον κόσμο.
Το πλήγμα είναι βαρύ για την Boeing, καθώς εκτός του ότι προέρχεται από μία εταιρεία εξίσου αμερικανικών συμφερόντων, παράλληλα αποτελεί και σημάδι έλλειψης εμπιστοσύνης, την ώρα που καταβάλλονται προσπάθειες να επανέλθουν σε υπηρεσία τα 737 MAX. Ο συγκεκριμένος τύπος καθηλώθηκε στο έδαφος από τα μέσα του Μαρτίου 2019, μετά από δύο τραγικά δυστυχήματα με συνολικά 346 νεκρούς, με την Boeing στην παρούσα φάση να μην διαθέτει νέο αεροσκάφος για να ανταγωνιστεί την Airbus στον τομέα που χαρακτηρίζεται ο σημαντικότερος της αγοράς, αυτόν των πτήσεων μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων, που εξυπηρετεί ο τύπος A321 XLR.
Το νέο αεροσκάφος της οικογένειας A320, που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Μπουρζέ, προσφέρει στους αερομεταφορείς τη δυνατότητα να εκτελούν πτήσεις μακρών αποστάσεων ακόμα και σε μικρότερες πόλεις, καθώς έχει μόνο μια καμπίνα, έχει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμων ανά επιβάτη, είναι ευκολότερο να γεμίσει (χωρά έως και 169 επιβάτες ανάλογα με τη διαμόρφωση) και άρα δυνητικά πιο προσοδοφόρο. Στον αντίποδα η Boeing αφιερώνει όλη την προσοχή της στην προσπάθεια επαναφοράς των MAX σε υπηρεσία, αναβάλλοντας για την επόμενη χρονιά την παρουσίαση του νέου της αεροσκάφους που θα ανταγωνίζεται το A321 XLR, το NMA.
Η United σκοπεύει έτσι να εξυπηρετεί ευρωπαϊκούς προορισμούς από την ανατολική ακτή των ΗΠΑ με τα αεροσκάφη του τύπου, ειδικά από τα αεροδρόμια του Νούαρκ, του Νιού Τζέρσι, κοντά στη Νέα Υόρκη, και από το αεροδρόμιο Ντάλες της Ουάσινγκτον.
Σε επίσημη ανακοίνωση του αμερικανικού κολοσσού των αερομεταφορών αναφέρεται πως το A321 XLR «θα επιτρέψει στη United Airlines να εξετάσει το ενδεχόμενο να εξυπηρετεί επιπλέον προορισμούς στην Ευρώπη από τους κόμβους της στην ανατολική ακτή, το Νούαρκ/Νέα Υόρκη και το Ντάλες στην Ουάσινγκτον».
Εξάλλου, πηγή ενήμερη για την διαδικασία λήψης απόφασης της UA, υπό τον όρο να μην κατονομαστεί, ανέφερε πως η στροφή στο αεροσκάφος της Airbus έγινε επειδή η Boeing δεν διαθέτει το τρέχον διάστημα κανένα διαθέσιμο ή υπό ανάπτυξη αεροσκάφος για τον τομέα των πτήσεων μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων που την ενδιέφερε. «Η Μπόινγκ δεν προτείνει αυτή τη στιγμή κανένα αεροσκάφος προς αντικατάσταση του 757», διευκρίνισε και πρόσθεσε ότι οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην αμερικανική εταιρεία και την ευρωπαϊκή κατασκευάστρια άρχισαν πριν από «πολλούς μήνες».