Έρευνα για την επίδραση των ανατιμήσεων, του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας του κορονοϊού, πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας και Ενέργειας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Τα αποτελέσματα της έρευνα κατέδειξαν, μεταξύ άλλων, ότι 8 στους 10 καταναλωτές κυνηγούν προσφορές και εκπτώσεις.
Οι επιπτώσεις της κρίσης οδήγησαν το 83% των καταναλωτών να αναβάλλουν προσωπικές αγορές αγορές τους ή να αγοράζουν οικονομικότερες εναλλακτικές προϊόντων.
Στα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας συγκαταλέγεται ότι δύο στους τρεις καταναλωτές έχουν μειώσει την κατανάλωση ρεύματος και τις αγορές τροφίμων ενώ βασικό τους κριτήριο αποτελεί η χρηματική δαπάνη για την επιλογή τροφίμων.
Επιπλέον, η πλειονότητα του κοινού εμπιστεύεται τα σουπερμάρκετ, ότι δεν θα υπάρξουν ελλείψεις προϊόντων. Παράλληλα σημειώνεται ελαφρά μείωση στις συστηματικές ηλεκτρονικές αγορές.
Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ είναι κυλιόμενη. Η τελευταία έρευνα πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 29 Αυγούστου έως 2 Σεπτεμβρίου 2022