Οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως αναμένεται να μειωθούν κατά 18% φέτος, αυτές των αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης όμως, αναμένεται να μειωθούν ακόμα περισσότερο, δήλωσαν αναλυτές της υπηρεσίας ερευνών του Bloomberg στον τομέα της ενέργειας (BNEF), καθώς ο κλάδος των αυτοκινητοβιομηχανιών δέχεται βαρύ πλήγμα από την πανδημία.
Η BNEF προβλέπει ότι οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης θα μειωθούν κατά 23% το 2020.
Το προσωρινό κλείσιμο των εκθέσεων αυτοκινήτου εν μέσω lockdown για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού έχει επηρεάσει τις πωλήσεις και έχει κλονίσει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, δηλώνει η BNEF στην ετήσια παγκόσμια επισκόπηση για τα ηλεκτρικά οχήματα.
“Η πανδημία θα προκαλέσει σημαντική κάμψη στις πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως το 2020”, δήλωσε ο Κόλιν ΜακΚέραχερ της BNEF.
“Η τροχιά δεν αλλάζει μακροπρόθεσμα, αλλά οι αγορά θα έχει αναταράξεις για τα επόμενα τρία χρόνια” πρόσθεσε.
Η BNEF προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα θα φτάσουν το 31% του συνολικού στόλου αυτοκινήτων έως το 2040 και θα αποτελούν το 58% των πωλήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων μέχρι το ίδιο έτος, καθώς οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης φθίνουν σταδιακά μετά την κορύφωσή τους το 2017.
Η πρόβλεψη για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τη φετινή χρονιά υπολογίζει 1,7 εκατομμύρια, που θα προστεθούν στα 7 εκατομμύρια που ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους.
Τα νούμερα αυτά κρύβουν πιθανές επιπτώσεις για τις αγορές πετρελαίου και ηλεκτρισμού.
Το πέρασμα των μέσων μεταφοράς στον ηλεκτρισμό προβλέπεται να μειώσει τη ζήτηση πετρελαίου έως το 2040 κατά 17,6 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, από 1 εκατομμύριο σήμερα, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα προσθέτουν 5,2% στη ζήτηση ενέργειας έως εκείνη την ημερομηνία, υπολογίζει η BNEF.
Προβλέπει επίσης ότι θα χρειαστούν περίπου 290 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2040, εκ των οποίων τα 12 εκατομμύρια θα βρίσκονται σε δημόσιους χώρους και τα υπόλοιπα σε κατοικίες, εργασιακούς ή εμπορικούς χώρους.
Η αναφορά επίσης προβλέπει την ανάπτυξη των οχημάτων με κυψέλη καυσίμου που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο. Αυτά θα αποτελούν το 3,9% των πωλήσεων βαρέων εμπορικών οχημάτων και το 6,5% των πωλήσεων λεωφορείων έως το 2040.
Πηγή: Reuters