Intrakat: Έτσι θα «τρέξουμε» τα 14 αεροδρόμια σε 41 μήνες

Intrakat: Έτσι θα «τρέξουμε» τα 14 αεροδρόμια σε 41 μήνες

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Ένα από τα πλέον πολυσχιδή, απαιτητικά και σύνθετα έργα που έχουν γίνει ποτέ στη χώρα μας αναλαμβάνει οσονούπω η Intrakat, καθώς... ανοίγει κατασκευαστικά «μέτωπα» σε 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Πρόκειται για έργα που απαιτούν ιδιαίτερες εξειδικεύσεις και πολυεπίπεδες τεχνικές και τεχνολογικές εφαρμογές, ενώ θα πρέπει να παραδοθούν όλα σε 41 μήνες, ήτοι σε σχεδόν τριάμισι χρόνια.

Όπως τόνισε χθες η διοίκηση της Intrakat σε συνάντηση με δημοσιογράφους, «μέχρι τις 15 Απριλίου θα πρέπει να έχει υπογραφεί η συμφωνία παραχώρησης, οπότε τότε θα ξεκινήσουν να μετρούν αντίστροφα οι 41 μήνες αποπεράτωσης».

Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της Intrakat κ. Πέτρο Σουρέτη, τα πλέον δύσκολα projects ανακατασκευής, τα αεροδρόμια με τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου και της Σαντορίνης.

Πρόκειται για ένα έργο, όμοιο του οποίου δεν έχει ξαναγίνει στη χώρα μας, δεδομένου ότι θα πρέπει να «τρέξουν» συγχρόνως οι εργασίες, που – λόγω νησιών – έχουν δυσκολίες στη μεταφορά μηχανημάτων, γερανών, φορτηγών, υλικών κ.ο.κ., ενώ κανένα αεροδρόμιο δε θα σταματήσει τη λειτουργία του.

Αυτός είναι και ο λόγος που έχει επιλεγεί η... ήπια διαχείριση αυτό το καλοκαίρι, οπότε μέσα στους επόμενους μήνες θα γίνουν «φρεσκαρίσματα» και περιορισμένης μορφής lifting, καθώς στο «φουλ» της τουριστικής σεζόν δεν είναι δυνατόν να γίνουν μεγάλες ανακατασκευές, ενώ από τον Οκτώβριο του 2017, θα μπει μπροστά το... μεγάλο πρόγραμμα.

Θυμίζουμε ότι Fraport Greece και Intrakat υπέγραψαν δύο συμβάσεις για την υλοποίηση μελετών και κατασκευαστικών έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, των οποίων η Fraport Greece έχει αναλάβει τη λειτουργία, αναβάθμιση και συντήρηση για περίοδο 40 ετών.

Πρόκριμα για να πάρει αυτή την κολοσσιαία δουλειά η Intrakat, ήταν η επιτυχής – όσο και ταχύτατη – αποπεράτωση του αεροδρομίου της Πάρου, που έγινε σε συνεργασία με την Aegean Airlines και πλέον έχει αλλάξει εντελώς το συγκοινωνιακό προφίλ του νησιού.

Όπως τόνισε χθες η διοίκηση της Intarkat, στην αρχή η κατασκευαστική εταιρεία θα πάρει ένα ποσό για το ξεκίνημα, ενώ οι υπόλοιπες πληρωμές από τη Fraport θα γίνονται ανά τρίμηνο.

Παράλληλα, πριν λάβει η Fraport το δανεισμό από την ομάδα των τραπεζών, τα πιστωτικά ιδρύματα πέρασαν την Intrakat από ενδελεχή έλεγχο αξιοπιστίας, οπότε αυτές οι πιστοποιήσεις - σύμφωνα με τη διοίκησή της – αποτελούν πλέον και σημαντικό «διαβατήριο» για δουλειές στο εξωτερικό.

Οι συμβάσεις

Οι συμβάσεις μεταξύ Fraport Greece και Intrakat είναι συνολικού προϋπολογισμού 357 εκατ. ευρώ για τέσσερα χρόνια. Από την πλευρά της η Intrakat για την ομαλή εκτέλεση έχει εξασφαλίσει και από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες εγκεκριμένα όρια για την έκδοση των εγγυητικών επιστολών που απαιτούνται, για καλή εκτέλεση ή προκαταβολή.

Οι συμβάσεις μεταξύ Fraport Greece - Intrakat περιλαμβάνουν την ανακαίνιση και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών των αεροδρομίων, καθώς και τη μελέτη και κατασκευή επεκτάσεων.

Η πρώτη σύμβαση αφορά στα εφτά αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Ζακύνθου, Χανίων, Κεφαλονιάς, Κέρκυρας, Ακτίου, ενώ η δεύτερη σύμβαση αφορά στα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου, Σκιάθου, Μυτιλήνης.

Οι θέσεις εργασίες και το κέρδος των τοπικών οικονομιών

Όσον αφορά τα οφέλη από την επένδυση, ασφαλώς – από πλευράς τουρισμού – θα είναι ασύγκριτα, πολλώ δε μάλλον αν διατηρηθεί το καλό momentum της χώρας μας στον τουρισμό. Άλλωστε, η εκτόξευση του ελληνικού τουρισμού έγινε με κεντρικό μοχλό το Ελ. Βενιζέλος που έχει πολλαπλάσιο μεταφορικό έργο από αυτό του πρώην Ελληνικού, ενώ και το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, εκτόξευσε το καλοκαίρι του 2016 τους επισκέπτες με αεροπλάνο στο νησί.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και... παράπλευρα οφέλη, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατασκευής. Πέρα από την εταιρεία, θα ωφεληθούν όλοι οι εξωτερικοί συνεργάτες (υπεργολάβοι, προμηθευτές υλικών κλπ), ενώ πολλαπλάσια οφέλη θα υπάρξουν για την τόνωση της οικονομίας αλλά και της απασχόλησης τοπικά, σε όλες τις περιοχές που καλύπτουν τα 14 αεροδρόμια. Σύμφωνα με τη διοίκηση της Intrakat, στην φάση πλήρους ανάπτυξη του έργου υπολογίζεται ότι θα απασχοληθούν 1.800 – 2.000 άτομα.

Ιστορικό της Intrakat

Η Intrakat ιδρύθηκε το 1987 και ανήκει στον όμιλο εταιρειών της Intracom Holdings. Είναι εισηγμένη στο ελληνικό Χρηματιστήριο από τις 30 Νοεμβρίου 2001 και κατέχει το ανώτατο εργοληπτικό πτυχίο 7ης τάξης ΜΕΕΠ. Το 2005 συγχωνεύθηκε με την εταιρεία μεταλλικών κατασκευών Intramet.

Εξειδικεύεται στην υλοποίηση σύγχρονων έργων υψηλής τεχνογνωσίας και εξειδίκευσης στους τομείς των τεχνικών έργων (οικοδομικών – υποδομής), του περιβάλλοντος και των Α.Π.Ε., της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιακών υποδομών, της ενέργειας, των βιομηχανικών εγκαταστάσεων, των μεταλλικών κατασκευών, της αξιοποίησης ακινήτων και του φυσικού αερίου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.