ΗΠΑ: Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,6% την περίοδο των εορτών
Shutterstock
Shutterstock

ΗΠΑ: Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,6% την περίοδο των εορτών

Κατά 7,6 % αυξήθηκαν οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ, μεταξύ 1ης Νοεμβρίου και 24 Δεκεμβρίου -διάστημα που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της εορταστικής περιόδου και κατά το οποίο υπήρχαν εκπτώσεις προσελκύοντας καταναλωτές, αναφέρει το Reuters. Το ποσοστό προκύπτει από έκθεση της Mastercard και είναι υψηλότερο εκείνου (7,1%) που είχε προβλέψει η Mastercard τον Σεπτέμβριο, όταν περίμενε ότι οι καταναλωτές θα συνέχιζαν τις αγορές τους μέχρι τον Οκτώβριο αναζητώντας προσφορές.

Η εφετινή αύξηση των λιανικών πωλήσεων είναι μικρότερη από την περυσινή (8,5%), καθώς ο υψηλός πληθωρισμός δεκαετιών, η αύξηση των επιτοκίων και η απειλή μιας ύφεσης έκαναν τους καταναλωτές περισσότερο προσεκτικούς στην κατανάλωση.

Οι έμποροι λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των Amazon.com Inc και Walmart Inc (WMT.N) στις ΗΠΑ, πρόσφεραν μεγάλες εκπτώσεις κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου για να απαλλαγούν από το υπερβολικό απόθεμα και να επαναφέρουν τα αποθέματα σε κανονικά επίπεδα.

Αυτό οδήγησε σε μεγάλη ζήτηση για τα πάντα, από παιχνίδια μέχρι ηλεκτρονικά είδη, κατά τη διάρκεια της πενθήμερης περιόδου μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και της Cyber Monday.

Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών ειδών μειώθηκαν κατά 5,3% κατά τη διάρκεια της ευρύτερης περιόδου δύο μηνών, σύμφωνα με την έκθεση Mastercard SpendingPulse.

Από έκθεση, προκύπτει ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,6% την περίοδο, ελαφρώς λιγότερο από την αύξηση 11% πέρυσι.

Σημειωτέον ότι, η Mastercard SpendingPulse μετρά τις λιανικές πωλήσεις στο κατάστημα και στο διαδίκτυο σε όλες τις μορφές πληρωμής. Εξαιρούνται οι πωλήσεις αυτοκινήτων.