(Φωτ.: Ο CEO της Creta Farm, κ. Κωνσταντίνος Δομαζάκης, σημειώνει ότι το 2016 θα είναι μια χρονιά θετική καθώς οι εξελίξεις στο λιανεμπόριο ωθούν σε μια ομαλοποίηση της αγοράς.)
Της Αντιόπης Σχοινά
Τη μετεξέλιξη σε εταιρεία τροφίμων από παραδοσιακή αλλαντοβιομηχανία με πυλώνες ανάπτυξης τη νέα αγορά των σνακ, τα έτοιμα γεύματα αλλά και την είσοδο στα τυροκομικά, με τη μοναδική καινοτομία που ακολουθεί την υπογραφή της Creta Farm την προσθήκη ελαιόλαδου στα αλλαντικά, δρομολογούν οι αφοί Δομαζάκη.
Έχοντας κατακτήσει την κορυφή στην ελληνική αγορά αλλαντικών με μερίδιο αγοράς σήμερα άνω του 30%, το οποίο αναμένεται το 2018 να έχει ξεπεράσει το 40%, οι αφοί Δομαζάκη θέτουν τον επόμενο στόχο και με όπλο την καινοτομία του «Εν Ελλάδι».
Παρουσιάζοντας στο Liberal τον νέο στρατηγικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη της Creta Farms στην επόμενη πενταετία, ο βασικός μέτοχος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Κωνσταντίνος Δομαζάκης, επισημαίνει ότι η μετεξέλιξή της σε εταιρεία τροφίμων θα βασιστεί σε τέσσερις άξονες: στη βασική και κύρια δραστηριότητα που είναι τα αλλαντικά, όπου ήδη κατέχει την πρώτη θέση, στο σνακ, στο έτοιμο φαγητό με νέα προϊόντα σάντουιτς, πίτσα και πίτες αλλά και στα τυροκομικά προϊόντα.
Το Mini Εν Ελλάδι, που... κατακτά τα ράφια
«Η είσοδος των Mini Εν Ελλάδι, τα οποία είναι πλήρως πατενταρισμένα, συνοδεύτηκε σε διάστημα 4 μηνών από το λανσάρισμά τους, με κατάκτηση μεριδίου σε αξία πωλήσεων 4% στο Ράφι Αλλαντικών, όταν η Νο3 branded εταιρεία, με τόσα χρόνια παρουσία και πάνω από 40 κωδικούς, έχει μερίδιο 10%», σημειώνει ο κ. Κ. Δομαζάκης.
«Επόμενη κίνηση για την περαιτέρω διείσδυση μας σε αυτήν την αγορά που στην Ελλάδα υπολογίζεται στο 1 δισ., ενώ παγκοσμίως στα 330 δισ. ευρώ είναι η αγορά της λιανικής δηλαδή στο περίπτερο και στα μαγαζιά της γειτονιάς. Ήδη στα τέλη Μαΐου θα βρισκόμαστε σε 10.000 σημεία πώλησης και στην πλήρη ανάπτυξη του δικτύου σε περισσότερα από 20.000 σημεία»,αποκαλύπτει ο ίδιος.
Η σειρά Mini Εν Ελλάδι θα εμπλουτιστεί, όπως αναφέρει ο ίδιος, στο μεσοδιάστημα με νέες γεύσεις, όπως χοιρινό με φέτα, κοτόπουλο, πάριζα με φέτα, ενώ θα κυκλοφορήσουν και συσκευασίες με mini Εν Ελλάδι μαζί με κριτσίνι. Ένα απόλυτα υγιεινό σνακ με μόλις 80 θερμίδες για όλες τις ώρες και παντού. Πρόκειται για αλμυρές λύσεις υψηλής διατροφικής αξίας & πλούσιας γεύσης σε μια αγορά πλούσια σε υδατάνθρακες, όπως αυτή των σνακ όπως είναι διαμορφωμένη.
Ωστόσο, μεγάλο είναι το ενδιαφέρον για το προϊόν και από τις αγορές του εξωτερικού, καθώς, όπως τονίζει ο κ. Δομαζάκης, η παρουσίαση του στις μεγάλες εκθέσεις, όπως η Anuga, έχουν φέρει αυξημένο ενδιαφέρον, με κυριότερες αγορές αυτήν τη στιγμή αυτές της Μέσης Ανατολή, της Ευρώπης, αλλά και των Βαλκανίων, καθώς και η Ισπανία και η Αυστραλία. «Είναι ένα μοναδικό πατενταρισμένο προϊόν το οποίο έχει μεγάλη έρευνα, σημαντικά πλεονεκτήματα και πολύ μεγάλη δυναμική σε κάθε αγορά».
Η χρηματοδότηση της έρευνας
Ωστόσο, η καινοτομία και η έρευνα είναι κάτι που ακολουθεί την Creta Farm, που σταθερά στηρίζεται στη δημιουργία νέων υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντων για την ανάπτυξη των εργασιών της. Στο πλαίσιο αυτό, εντός του Απριλίου αναμένεται να προχωρήσει διαδικασία χρηματοδότησης της εταιρείας από Ευρωπαϊκή Τράπεζα με στόχο την ανάπτυξη της έρευνας και καινοτομίας αλλά και την περαιτέρω διεθνοποίηση των εργασιών της.
Οι αγορές του έτοιμου φαγητού και των τυροκομικών
Ο επόμενος πυλώνας ανάπτυξης της νέας εταιρείας στην οποία μετεξελίσσεται η Creta Farm είναι η αγορά του έτοιμου φαγητού, όπου και εκεί υπάρχει σχεδιασμός βασισμένος στην έρευνα με τα προϊόντα που θα λανσαριστούν να έχουν χαμηλά ζωικά λίπη και προσθήκες ελαιολάδου όχι μόνο στο αλλαντικά που θα περιέχουν, αλλά ακόμη και στο τυρί.
Εδώ είναι το σημείο που εισέρχεται και ο τέταρτος πυλώνας ανάπτυξης που είναι η είσοδος στα τυροκομικά.
Ειδικότερα, τα πρώτα προϊόντα θα είναι πίτσα (φωτ.), σάντουιτς σε διάφορες γεύσεις και πίτες, όπως τυρόπιτα κ.α., που θα έχουν συνολικά μειωμένα ζωικά λιπαρά άνω του 60% και θα έχουν παρθένο ελαιόλαδο. Ήδη ετοιμάζεται σε συνεργασία με τρίτες εταιρείες τυροκομικών μια ομάδα τυριών με 90% ελαιόλαδο, όπως μοτσαρέλα ιταλική και ελληνική φέτα, τα οποία σε δεύτερο χρόνο θα μπορεί να τα βρει ο καταναλωτής και αυτόνομα.
Πωλήσεις 40 εκατ. στην Αυστραλία
Όσον αφορά στην πορεία των εργασιών στο εξωτερικό και ειδικότερα τη συμφωνία στην Αυστραλία, ο ίδιος δηλώνει πολύ ικανοποιημένος καθώς στο πρώτο χρόνο λανσαρίσματος πραγματοποιήθηκαν πωλήσεις 40 εκατ. δολαρίων και με βάση τα στοιχεία του φετινού πρώτου διμήνου η αγορά τρέχει με αύξηση 30%. Από αυτές τις πωλήσεις η εταιρεία λαμβάνει royalties βάση συμφωνίας τα οποία δεν ενισχύουν τις πωλήσεις της εταιρείας, αλλά προστίθενται στο EBITDA βελτιώνοντάς τα.
Σημειώνεται ότι το 2015, οι πωλήσεις της εταιρείας ανήλθαν στα 105 εκατ. ευρώ και το EBITDA ήταν υψηλότερο από 11 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Δομαζάκη (φωτ.), οι προβλέψεις για το 2016 κάνουν λόγο για πωλήσεις ύψους 115 εκατ. ευρώ και για EBITDA μεγαλύτερο από 13 εκατ. ευρώ.
«Θετική χρονιά το 2016 για την εγχώρια αγορά»
Όσον αφορά την εγχώρια αγορά ο κ. Δομαζάκης σημειώνει ότι το 2016 θα είναι μια χρονιά θετική καθώς οι εξελίξεις στο λιανεμπόριο ωθούν σε μια ομαλοποίηση της αγοράς αλλά και ενισχύουν τη ρευστότητα της εταιρείας, όπως ισχύει και για άλλες βιομηχανίες.