Κάνουμε ότι μπορούμε για να τινάξουμε την επόμενη ημέρα στον αέρα !

Κάνουμε ότι μπορούμε για να τινάξουμε την επόμενη ημέρα στον αέρα !

Του Γιώργου Φιντικάκη

Καταφέραμε να πείσουμε μέχρι και το Σόιμπλε ότι «η Ελλάδα μπήκε στο δρόμο προς την ανάκτηση της εμπιστοσύνης από τις αγορές», όπως είπε χθες, αλλά στο εσωτερικό κάνουμε ότι μπορούμε για να τα τινάξουμε όλα στον αέρα.

Ούτε τέσσερις ημέρες δεν έχουν περάσει από τη συμφωνία για το Ελληνικό, και γίνεται ο κακός χαμός. Ο Χρήστος Σπίρτζης όχι μόνο επιμένει στα «περί ξεπουλήματος» αλλά στάζει μέλι για τον Στέργιο Πιτσιόρλα.

«Ταλέντο που χαραμίζεται στη χώρα μας», τον αποκάλεσε χθες, για να εισπράξει την απάντηση «έχουμε τελείως διαφορετική διαδρομή και διαφορετική κλίμακα αξιών».

Ούτε μια εβδομάδα από το κάλεσμα Τσίπρα στους εφοπλιστές να επενδύσουν στην Ελλάδα, και τα κρουαζιερόπλοια προειδοποιούν ότι θα παρακάμψουν τα ελληνικά λιμάνια. Στον απόηχο της χθεσινής έγκρισης από τη γενική συνέλευση του ΟΛΠ της σύμβασης με τη Cosco, στο λιμάνι μυρίζει μπαρούτι, οι λιμενεργάτες δηλώνουν ότι θα το φτάσουν στα άκρα κι ας καταφτάνουν σήμερα οκτώ κρουαζιερόπλοια με 6.600 επιβάτες, που δεν γνωρίζουν πως θα εξυπηρετηθούν.

Το πιθανότερο είναι πως κάποια πλοία θα βγάλουν το Πειραιά από τους προορισμούς τους, τα επεισόδια δεν αποκλείονται, και όλοι αναρωτιούνται που έχει εξαφανιστεί ο αρμόδιος υπουργός Θοδωρής Δρίτσας. Η απάντηση είναι ότι διαβουλεύεται με τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ για τη δυνατότητα μετάταξής τους σε άλλα νομικά πρόσωπα του Δημοσίου !

Σε τραμ, ηλεκτρικό και μετρό, οι εργαζόμενοι χθες είχαν στάση εργασίας διαμαρτυρόμενοι για την ένταξη των αστικών συγκοινωνιών στο υπερ -Ταμείο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. Δεν πρόκειται να πωληθούν οι αστικές συγκοινωνίες, το μέλλον ωστόσο των εταιρειών αυτών θα εξαρτηθεί από τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και τη μείωση των λειτουργικών τους εξόδων.

Όχι, δεν είναι το φάντασμα του Λαφαζάνη που συνεχίζει να στοιχειώνει τις πρώτες αριστερές ιδιωτικοποιήσεις. Είναι ότι η συνιστώσα που αντιτίθενται στις αποκρατικοποιήσεις παίζει και πάλι τα ρέστα της.

Είμαστε και πάλι στο ίδιο έργο θεατές. Η σύγκρουση των δύο ΣΥΡΙΖΑ γίνεται καλοκαιριάτικα, και δύο ημέρες μετά το πράσινο φως του Euroworking Group για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Όπως ακριβώς συνέβαινε μερικούς μήνες πριν, το Μαξίμου αφήνει να εξελιχθεί μια μάχη και μάλιστα στο προσκήνιο, που για μια ακόμη φορά θα δοκιμάσει τα νεύρα των ενδιαφερόμενων επενδυτών, και τις πολιτικές αντοχές της κυβέρνησης.

Η διαφορά με αυτό που συνέβαινε πριν από μερικούς μήνες είναι ότι μετά την αξιολόγηση υποτίθεται πως η κυβέρνηση θα περνούσε σε άλλο επίπεδο. Ο Πρωθυπουργός κάνει ότι μπορεί τελευταίως για να αξιοποιήσει μεγάλες εμβληματικές αποκρατικοποιήσεις όπως το Ελληνικό και ο ΟΛΠ, ως το «ηχείο» για να διαδώσει το μήνυμα στους ξένους επενδυτές και τα funds πως κάτι έχει αρχίσει να αλλάζει στη χώρα και στον τρόπο που αντιμετωπίζει τις επενδύσεις.

Έλα όμως που την ίδια στιγμή οι εξελίξεις των τελευταίων τριών ημερών στέλνουν το ακριβώς αντίθετο μήνυμα. Η Ελλάδα κάνει ότι μπορεί για να τινάξει την επόμενη ημέρα στον αέρα. Στον Πειραιά για παράδειγμα, μεγάλες ξένες εταιρείες έχουν αρχίσει από χθες να ενεργοποιούν τη ρήτρα termination voyage, γεγονός που σημαίνει ότι πλοία κοντέινερς με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, ξεφορτώνουν στους προβλήτες της Cosco, οι μόνοι που λειτουργούν, και τώρα οι Έλληνες πελάτες πρέπει να τα μεταφέρουν στο τόπο προορισμό με δικά τους έξοδα.

Δεν χάνει ευκαιρία να διατρανώνει ο Πρωθυπουργός την επελαύνουσα επενδυτική άνοιξη στη πραγματική οικονομία , κορυφαίοι ωστόσο υπουργοί συνεχίζουν να χειροδικούν έναντι των επενδυτών. Είναι κάτι σαν ένα ιδιότυπο επενδυτικό ταγκό: Ένα βήμα μπρος, δύο βήματα πίσω. Κάτι σαν να πυροβολείς τα πόδια σου, για να το πούμε πιο απλά.