Το καλύτερο εννεάμηνο της ιστορίας της παρουσίασε η εταιρεία Κρι Κρι το 2020, επιβεβαιώνοντας την επιχειρηματική της συνέπεια σε όλα τα επίπεδα, με τον κύκλο εργασιών να ξεπερνά για πρώτη φορά σε 9μηνο τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ξεπέρασαν τα 14 εκατ. ευρώ.
Οι εξαιρετικές επιδόσεις στο γιαούρτι – στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό - που αποδεικνύεται ένα διαρκές success story τόσο για τη Σερραϊκή εταιρεία, όσο και για τις υπόλοιπες ελληνικές γαλακτοβιομηχανίες, αποελούν την αιχμή που διατηρεί το momentum της ανάπτυξης της Κρι Κρι.
Ευρύτερα, ο τομέας των γαλακτοκομικών προϊόντων αποδεικνύεται ιδιαίτερα ανθεκτικός, μιας και εντάσσεται στα βασικά είδη διατροφής, οπότε και οι πωλήσεις της εταιρείας δεν επηρεάστηκαν αρνητικά, ενώ και για το υπόλοιπο της τρέχουσας χρήσης αναμένεται παρόμοιο momentum ανάπτυξης.
Από την άλλη πλευρά, ο τομέας του παγωτού εμφανίζεται περισσότερο ευάλωτος. Κι αυτό γιατί συνδέεται με την αυθόρμητη κατανάλωση, ενώ επηρεάστηκε και από την έντονα μειωμένη τουριστική κίνηση. Βέβαια, το αναπτυσσόμενο ρεύμα ενίσχυσης της κατανάλωσης στο σπίτι μέσω του καναλιού των super markets φαίνεται ότι μετρίασε τις επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19.
Ο κύκλος εργασιών στο εννεάμηνο του 2020 διαμορφώθηκε σε 102,75 εκατ. ευρώ, έναντι 92,94 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 10,6%. Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 35,17 εκατ. ευρώ έναντι 34,78 εκατ. το εννιάμηνο 2019, ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 21,38 εκατ. ευρώ έναντι 19,92 εκατ. το εννιάμηνο 2019.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 18,52 εκατ. ευρώ έναντι 17,29 εκατ. το εννιάμηνο 2019. Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε 14,03 εκατ. ευρώ έναντι 12,45 εκατ. το εννιάμηνο 2019.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του 3ου τριμήνου, τα βασικά μεγέθη της κατάστασης αποτελεσμάτων διαμορφώθηκαν ως εξής:
Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 36,83 εκατ. έναντι 35,54 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν στα 6,6 εκατ. ευρώ έναντι 6,85 εκατ. ευρώ για το 3ο τρίμηνο 2019. Τέλος, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 7,57 εκατ. ευρώ έναντι 7,69 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις στο εννιάμηνο 2020 διαμορφώθηκαν σε 21,03 εκατ. από 21,92 εκατ. ευρώ πέρυσι. Παρά το αρχικό έντονο πλήγμα που δέχτηκε η ελληνική αγορά παγωτού από τα περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν, συνεπεία του Covid-19, η κατάσταση βελτιώθηκε στη συνέχεια, με αποτέλεσμα η πτώση των πωλήσεων να περιοριστεί στο -4,1%.
H μάρκα Κρι Κρι κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 14,9% (στοιχεία Nielsen Αύγουστος 2020). Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της Κρι Κρι εμφανίζουν αύξηση +10,7%, αγγίζοντας τα 38,4 εκατ. ευρώ. Η επίδοση αυτή αποδίδεται στη μεγέθυνση της αγοράς στο εννιάμηνο κατά 1,7%, στην ενίσχυση του μεριδίου αγοράς των επώνυμων γιαουρτιών Κρι Κρι, καθώς και στην αύξηση των πωλήσεων private label προϊόντων.
Το συνολικό μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών Κρι Κρι στην Ελλάδα διαμορφώνεται πλέον σε 16,6%, διατηρώντας τη 2η θέση της αγοράς [στοιχεία IRI σε όγκο, Σεπτέμβριος 2020].
Τέλος, στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν την έντονη ανάπτυξη (αύξηση +26,4%). Η συνολική αξία των εξαγωγών γιαουρτιού ξεπέρασε τα 37,9 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 50% της δραστηριότητας των γαλακτοκομικών.
Τέλος, στο εννιάμηνο του 2020 οι επενδύσεις σε πάγιο εξοπλισμό και κτίρια άγγιξαν τα 6,2 εκατ. ευρώ. Παρά τη δύσκολη συγκυρία, η υγιής χρηματοοικονομική κατάσταση και η υψηλή ρευστότητα της Κρι Κρι επιτρέπει την απρόσκοπτη συνέχιση της εκτέλεσης όλων των προγραμματισμένων επενδυτικών σχεδίων.