«Λιμάνι» στο ΧΑ πιάνει η Costamare μετά τη Wall Street

«Λιμάνι» στο ΧΑ πιάνει η Costamare μετά τη Wall Street

Το Dual Listing για τους Έλληνες του shipping είναι πραγματικότητα. Η Costamare Participation που ανήκει στους leaders της παγκόσμιας αγοράς μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι εισηγμένη στη Wall Street με χρηματιστηριακή αξία που ξεπερνά τα 1,25 δις δολ προχωρά στην έκδοση του πρώτου στην ιστορία ναυτιλιακού ομολόγου, στο χρηματιστήριο της Αθήνας, βάζοντας την ποντοπόρο ναυτιλία στην Λεωφόρο Αθηνών μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών.

H Costamare, εισηγμένη στο NYSE (με κωδικό CMRE),συμφερόντων των αδελφών Κωνσταντίνου, Αχιλλέα και Χρήστου Κωνσταντακόπουλου, θα εκδώσει ομόλογο που θα εισαχθεί και διαπραγματευτεί στην ελληνική αγορά εταιρικών τίτλων, ύψους 100 εκατ. ευρώ, μετά το πράσινο φως που έλαβε από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Οι δημόσιες εγγραφές θα ξεκινήσουν την επόμενη Τετάρτη 19 Μαΐου και θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή 21/5, ενώ η διάρκεια του ομολόγου θα είναι πενταετής. Φορέας της έκδοσης θα είναι η εταιρεία χαρτοφυλακίου Costamare Participation, με έδρα στη Λευκωσία της Κύπρου, θυγατρική της εισηγμένης στην αμερικανική αγορά της Wall Street ναυτιλιακή Costamare inc, που θα είναι και εγγυήτρια του ομολόγου.

Ελάχιστο ζητούμενο άντλησης είναι τα 80 εκατ. ευρώ, ενώ το ομόλογο θα είναι 5ετές, με δικαίωμα πρόωρης προεξόφλησης ( ολικής ή μερικής) μετά από συμπλήρωση 2 ετών από την έκδοσή του και μέχρι 6 μήνες πριν από τη λήξη του.

Σε περίπτωση πρόωρης αποπληρωμής οι ομολογιούχοι θα παίρνουν ένα πρίμ από 1,5% έως 0,5% επί της εκάστοτε εξοφλούμενης οφειλής.

Τα καθαρά έσοδα της προσφοράς προορίζονται να χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή του χρέους εξαγορές αλλά και ως κεφάλαιο κίνησης

Το momentum για την είσοδο στο ΧΑ

H παρουσία της ποντοπόρου ναυτιλίας στο Xρηματιστήριο Aθηνών, είναι μία παλιά ιστορία, και από καιρό εις καιρό είχαν γίνει σχεδιασμοί για την είσοδο στην ελληνική αγορά από ήδη εισηγμένες στη Nέα Yόρκη, σχεδιασμοί που έμειναν στα χαρτιά και πλέον ήρθε η ώρα να γίνουν πράξη.

Η στιγμή που ξεκινά η διαδικασία σύνδεσης της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας με το Χρηματιστήριο Αθηνών είναι κομβική καθώς η ελληνική οικονομία εισέρχεται κατά κοινή ομολογία σε νέα τροχιά ανάπτυξης και η εγχώρια αγορά εταιρικών ομολόγων στην οποία διαπραγματεύονται 11 τίτλοι, έχει να παρουσιάσει εξαιρετική πορεία πετυχημένων εγγραφών όπως αυτές των ΔΕΗ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Motor Oil, Μυτιληναίος, Lamda Development και ΟΠΑΠ. Σημειώνεται ότι η ελληνική αγορά ομολόγων από την αρχή της λειτουργίας της έχει «γράψει» 15 εκδόσεις από τις οποίες έχουν αντληθεί 2,63 δις. ευρώ με την υπερκάλυψη των εκδόσεων και τις προσφορές που δόθηκαν να έχουν ξεπεράσει τα 6,5 δις. ευρώ.

Ποια είναι η Costamare

Η Costamare Inc. είναι ένας από τους κορυφαίους ιδιοκτήτες και πάροχους εμπορευματοκιβωτίων για ναύλωση στον κόσμο.

Η εταιρεία έχει 47 χρόνια ιστορίας στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία και στόλο 82

πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με συνολική χωρητικότητα περίπου 582.837 TEU, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου υπό κατασκευή, έξι μεταχειρισμένων πλοίων, ενώ έχει συμφωνία για την αγορά τριών πλοίων και πρόκειται να προχωρήσει στην πώληση τριών πλοίων. Πέντε από τα εμπορευματοκιβώτια αποκτήθηκαν σύμφωνα με την Πράξη Πλαισίου με Υόρκη Capital Management από οντότητες κοινοπραξίας που διαθέτουν πλοία όπου η Costamare διαθέτει μειοψηφικό ποσοστό.

Η Costamare εξυπηρετεί εταιρείες τακτικών γραμμών που απαιτούν υψηλό επίπεδο ασφάλειας και αξιοπιστίας και, στις περισσότερες περιπτώσεις, συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών τακτικών γραμμών στον κόσμο. 

Η στρατηγική της Costamare είναι η ναύλωση του στόλου Costamare σε μια γεωγραφικά διαφορετική, οικονομικά ισχυρή και πιστή ομάδα κορυφαίων εταιρειών τακτικών γραμμών. Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες μεγάλες διεθνείς εταιρείες τακτικών γραμμών είναι πελάτες της Costamare Inc. Μεταξύ των πελατών της Costamare Inc. τα τελευταία χρόνια ήταν οι Maersk, MSC, Evergreen, Yang Ming, Cosco και Hapag-Lloyd.
Ο στόλος Costamare μπορεί να καλύψει ποικίλες ανάγκες των πελατών της καθώς τα υψηλής ποιότητας κοντέινερ διαφόρων μεγεθών που διαθέτει (συμπεριλαμβανομένων των εμπορευματοκιβωτίων feeder, panamax και post-panamax) εξυπηρετούν διαδρομές μικρών, μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων σε μια ποικιλία γεωγραφικών συναλλαγών, ενώ έχει εξαιρετική φήμη για ομαλή, χωρίς διακοπές υπηρεσία, πλησιάζοντας επίπεδα χρήσης 100% (εκτός προγραμματισμένης συντήρησης).

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2020 διαμορφώθηκε στα 460,3 εκατ. δολάρια, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 8,9 εκατ. δολάρια,ενώ η εταιρεία έχει ενεργητικό πάνω από 3 δισ. δολάρια με ρευστότητα 209,8 εκατ. δολάρια.

Όσον αφορά στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου κατέχει το 55,3% του μετοχικού κεφαλαίου με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας να κατέχει το 21,9% της εισηγμένης ναυτιλιακής, ενώ ποσοστά 16,6% και 16,8% αντίστοιχα, είναι στα χέρια των Αχιλλέα και Χρήστο Κωνσταντακόπουλο