Πολιτική υποστήριξης των δανειοληπτών του υιοθέτησε ο μεγαλύτερος πάροχος στεγαστικών δανείων της Βρετανίας, ο όμιλος Lloyds Banking Group από τον περασμένο Μάϊο.
Ηδη, έχει επικοινωνήσει με δύο εκατομμύρια από τους 26 εκατομμύρια πελάτες του , αφού διαπίστωσε ίσως χρειαστούν επιπλέον υποστήριξη για να αντιμετωπίσουν τις διαρκώς αυξανόμενες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας αλλά και το αυξανόμενο κόστος δανεισμού.
H Lloyds πρότεινε μια σειρά λύσεων προς τους πελάτυες - δανειολήπτες, όπως πως ενοποίηση χρέους, αναθεωρήσεις του προϋπολογισμού των νοικοκυριών και "εργαλεία" ελέγχου των δαπανών σε νοικοκυριά που θεώρησε ότι θα μπορούσαν να βρεθούν στο στόχαστρο μιας κλιμακούμενης κρίσης κόστους ζωής, δήλωσε εκπρόσωπος στο Reuters.
Η προσέγγιση σε έναν στους 13 δανειολήπτες και κατόχους λογαριασμών της Lloyds μέσω τηλεφώνου, email και γραπτών μηνυμάτων συνέπεσε με τον πληθωρισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο που έφτασε σε υψηλό 40 ετών και προσφέρει μια εικόνα για το πώς οι τράπεζες επιδιώκουν να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά δεινά προτού αυτά ξεσπάσουν.
Η Lloyds είπε ότι δεν ήταν σε θέση να δώσει στοιχεία για τον Ιούνιο, προσθέτοντας ότι επικοινωνούσε τακτικά με δυνητικά ευάλωτους πελάτες σε μεγάλη κλίμακα.
Η κίνηση της Lloyds να προλάβει μια οικονομική επιβράδυνση μπορεί να προκαλέσει συναγερμό στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, δεδομένης της θέσης της τράπεζας για την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η Τράπεζα της Αγγλίας προειδοποίησε την περασμένη εβδομάδα ότι οι οικονομικές προοπτικές για τη Βρετανία και τον κόσμο είχαν "σκοτεινιάσει" και οι δανειστές έπρεπε να ενισχύσουν τα κεφαλαιακά αποθέματα ασφαλείας για να αντιμετωπίσουν καλύτερα την καταιγίδα.
Μέχρι στιγμής, οι τράπεζες επισημαίνουν ότι από τις εξυπηρετήσεις των δανείων δείχνουν μόνο λίγα σημάδια άγχους. Οι αναλυτές της Credit Suisse δήλωσαν ότι αναμένουν ότι η Lloyds θα αναφέρει προβλέψεις για ζημίες από δάνεια για το δεύτερο τρίμηνο του έτους,ύψους 170 εκατομμυρίων λιρών, σε γενικές γραμμές αμετάβλητες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Πάντως, η ανησυχία για το αυξανόμενο κόστος ζωής αντικατοπτρίστηκε στην απόφαση της τράπεζας να καταβάλει εφάπαξ πληρωμή 1.000 λιρών στην πλειοψηφία του προσωπικού της τον περασμένο μήνα.