Στο φυσικό αέριο στρέφονται οι διεθνείς και εγχώριες δημόσιες συγκοινωνίες προκειμένου να αντπεξέλθουν στην παγκόσμια δέσμευση για μείωση των ρύπων και στις επιταγές της παγκόσμιας οικονομάς για αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης.
Σύμφωνα με το διεθνή οργανισμό για τις δημόσιες συγκοινωνίες, UITP, ο οποίος δημοσιεύει μελέτες για καύσιμα σε όλο τον κόσμο, «σχεδόν το 50% των καινούριων αστικών λεωφορείων που θα χρησιμοποιηθούν στις δημόσιες συγκονωνίες μέσα στα επόμενα χρόνια στις πόλεις, θα κινούνται με φυσικό αέριο». Στην έρευνα που διεξήγαγε ο οργανισμός, συμμετείχαν 70 οργανισμοί δημόσιων συγκοινωνιών από 63 πόλεις σε όλη στην Ευρώπη, οι οποίοι εξυπηρετούν 100 εκατομμύρια επιβάτες.
Όπως κατέδειξαν τα αποτελέσματα, υπάρχει στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα και ποσοστό μεγαλύτερο από το 28% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι σκοπεύει να προχωρήσει στην αγορά λεωφορείων ποy κινούνται με CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο) κα ένα ακόμη 13% θα επενδύσει σε οχήματα που κινούνται με βιομεθάνιο. Ακόμη πάνω από 40% δήλωσε ότι θα αγοράσει τα λεγόμενα οχήματα «διπλής προώσεως, τα οποία θα χρησιμοποιούν δύο πηγές ενέργειας, ηλεκτρισμό και συμπιεσμένο φυσικό αέριο.
Όπως αναφέρει ο οργανισμος «χιλιάδες επιχειρήσεις, πόλεις και δήμοι χρησιμοποιούν οχήματα φυσικού αερίου για να μειώσουν τις δαπάνες τους, να αυξήσουν τα κέρδη τους και να επιδείξουν περιβαλλοντική υπευθυνότητα».Και είναι αλήθεια ότι τα αποθέματα φυσικού αερίου είναι μεγάλα με βασικές χώρες προέλευσης τη Ρωσία, το Ιράν, το Κατάρ και τη Σαουδική Αραβία ενώ συνεχώς ανακαλύπτονται νέα κοιτάσματα όπως είναι το νέο μεγάλο κοίτασμα που βρέθηκε πρόσφατα στην Αίγυπτο. Με τον τρόπο αυτό η χρήση του φυσικού αερίου εγγυάται ενεργειακή επάρκεια για πολλά χρόνια (π.χ στις ΗΠΑ επαρκούν για πάνω από 100 έτη) και συντελεί στην απεξάρτησή μας από άλλα καύσιμα όπως είναι το πετρέλαιο.
Αυξάνεται η χρήση οχημάτων φυσικού αερίου στην Ελλάδα
Η νέα χρονιά ανοίγει με θετικές προοπτικές για την ανάπτυξη αλλά και για το περιβάλλον καθώς το φυσικό αέριο, το κατεξοχήν «πράσινο καύσιμο» χρησιμοποιείται από όλο και περισσότερους οδηγούς ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα. Τα ταξί που κινούνται με φυσικό αέριο, τα λεωφορεία του ΟΣΥ, τα απορριμματοφόρα στην Αττική, άλλα δημόσια ΙΧ (όπως αυτό στην «ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ»), ΙΧ και επαγγελματικά οχήματα χαράσσουν τη δική τους «γραμμή» οικονομίας και ανάπτυξης. Και μιλάμε για οικονομία γιατί πρόκειται για ένα καύσιμο που επιτυγχάνει εξοικονόμηση έως και 66% σε σύγκριση με άλλα καύσιμα. Φυσικά με τέτοια επίπεδα εξοικονόμησης οι επιχειρήσεις επενδύουν κεφάλαια που εξοικονομούν σε άλλους σημαντικοούς τομείς ενώ υλοποιούν μια «πράσινη στρατηγική» στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Κατά μέσο όρο με το φυσικό αέριο κίνησης μειώνεται πέντε φορές η ρύπανση του αέρα σε σύγκριση με την βενζίνη. Στις μεγάλες πόλεις όπου το 90% της ρύπανσης οφείλεται στην κίνηση οχημάτων, η στροφή στα εναλλακτικά καύσιμα και μάλιστα σε ένα αμιγώς «πράσινο» καύσιμο όπως είναι το φυσικό αέριο μπορεί να συντελέσει αποφασιστικά στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Το δίκτυο ανεφοδιασμού επεκτείνεται
To δίκτυο ανεφοδιασμού επεκτείνεται σε όλη την Ευρώπη με τα πρατήρια CNG να ξεπερνούν τα 4.501. Την ίδια ανάπτυξη ακολουθεί και η Ελλάδα όπου η ΔΕΠΑ έχει ήδη ιδρύσει τα πρατήρια FISIKON σε μεγάλες ελληνικές πόλεις. Ο όμιλος όλα αυτά τα χρόνια επενδύει σε υποδομές για την εξυπηρέτηση επαγγελματιών και ιδιωτών οδηγών σε όλη τη χώρα.
Τα πρατήρια στην Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα επιτρέπουν τον απρόσκοπτο εφοδιασμό των οχημάτων που κινούνται στον οδικό άξονα Αθήνας-Κεντρικής Ελλάδας-Θεσσαλονίκης ενώ σύντομα το φυσικό αέριο κίνησης θα είναι διαθέσιμο και σε νέα σημεία.