Ένα εμβληματικό deal που αλλάζει ριζικά τον επιχειρηματικό χάρτη στο λιανεμπόριο δρομολογείται πλέον μετά από μακρά διάρκεια διαπραγματεύσεων με πρωτοβουλία των ομίλων Olympia του Πάνου Γερμανού και Media Saturn Holding η οποία ελέγχει την αλυσίδα Media Markt. Η Public και η Media Markt ενώνουν τις δυνάμεις και το δίκτυό τους, δημιουργώντας μια νέα, ενιαία επιχειρηματική οντότητα, την πλειοψηφία των μετοχών της οποίας κατά 75% θα έχει ο όμιλος Public και το 25% ο γερμανικός όμιλος.
Η συμφωνία χαρακτηρίζεται ορόσημο σε μια αγορά όπου ο ανταγωνισμός κλιμακώνεται με την είσοδο νέων παικτών όπως το Πλαίσιο στις λευκές συσκευές. Με το deal εδραιώνεται η θέση της Public σε μια αγορά όπου μέχρι τώρα δεν είχε αναπτυγμένη παρουσία, ενώ διασφαλίζεται και η παραμονή της Media Markt στην ελληνική αγορά.
Σημειώνεται πως η ολοκλήρωση της συμφωνίας υπόκειται στην έγκριση των αρχών της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία εκτιμάται χρονικά στο τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Τη θέση του CEO στη νέα εταιρεία θα αναλάβει ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, CEO των Public, ο οποίος δήλωσε: «Σήμερα, θέτουμε τα θεμέλια για μια αλλαγή στο χάρτη της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σε Ελλάδα και Κύπρο».
Σύμφωνα με το σχεδιασμό των δύο εταιρειών, τα δίκτυα καταστημάτων καθώς και τα δύο brands παραμένουν ως έχουν, λειτουργώντας απολύτως συμπληρωματικά, με 67 φυσικά και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα σε δύο χώρες.
Οφέλη για τον καταναλωτή: Η μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων στην ελληνική και στην κυπριακή αγορά
Η αξιοποίηση της συμπληρωματικότητας των χαρτοφυλακίων των δύο brands θα δημιουργήσει το πλέον ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων στην αγορά, προσφέροντας ποικιλία επιλογών και προηγμένες υπηρεσίες, ικανές να καλύψουν κάθε καταναλωτική ανάγκη.
Ανάπτυξη πολυκαναλικής εμπειρίας στα καταστήματα και online
Σύμφωνα με το σχεδιασμό των δύο εταιρειών, τα δίκτυα καταστημάτων καθώς και τα δύο brands παραμένουν ως έχουν, λειτουργώντας απολύτως συμπληρωματικά, με 67 φυσικά και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα σε δύο χώρες. Το δίκτυο περιλαμβάνει διαφορετικά formats καταστημάτων, η επιφάνεια των οποίων ποικίλει από 100τ.μ. έως και 4.000τ.μ., και θα δίνει έμφαση στο ολοκληρωμένο πολυκαναλικό εμπόριο. Η ενοποιημένη βάση των πελατών του θα αριθμεί 100 εκατ. επισκέπτες. Επιπρόσθετα, οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση σε μια πληθώρα επιλογών σε προϊόντα και υπηρεσίες που διατίθενται στην καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής, μέσω μιας πραγματικά πολυκαναλικής εμπειρίας που συμπεριλαμβάνει και το νεοεισαχθέν στην αγορά,Public marketplace. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η νέα εταιρεία θα εξετάσει περαιτέρω ευκαιρίες επέκτασης σε Ελλάδα και Κύπρο.
Σημαντικά οφέλη και ευκαιρίες ανάπτυξης συνολικά για την αγορά
Η νέα συμφωνία θα ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ των συνεργατών και των προμηθευτών των δυο εταιρειών σε μια βάση υγιούς ανάπτυξης και διευρυμένων ευκαιριών για όλους. Μέσω της νέας εταιρείας το Public θα μπορεί να προσφέρει ευρεία γκάμα οικιακών συσκευών στα εκατομμύρια πελατών που υποδέχεται κάθε χρόνο στα φυσικά και στα online καταστήματά του.
Καινοτομία και Ευκαιρίες
Οι Συνεργάτες θα επωφεληθούν από το εύρος των διαθέσιμων πληροφοριών για τη δημιουργία πολλαπλών ευκαιριών πώλησης σε όλα τα κανάλια, φυσικά καταστήματα και online. Επιπρόσθετα, η νέα εταιρεία θα ενδυναμώσει την ψηφιακή τεχνογνωσία και των δυο brands, με στόχο να παρέχουν πραγματική πολυκαναλική εμπειρία αγορών.
Μια δυναμική ομάδα στον κλάδο της λιανικής
Η νέα εταιρεία δημιουργεί μια ισχυρή και δυναμική ομάδα στον κλάδο της λιανικής που θέτει τις βάσεις για σημαντικές προοπτικές εξέλιξης των εργαζομένων.
Μια νέα επιχειρηματική οντότητα
O Όμιλος Olympia (μέτοχος της εταιρίας Public) θα έχει πλειοψηφική συμμετοχή ελέγχοντας το 75%, ενώ ο Όμιλος MediaMarktSaturn (μέτοχος της Media Markt) θα ελέγχει το 25%.
Το κλείσιμο της συμφωνίας υπόκειται στην έγκριση των αρχών της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού η οποία εκτιμάται χρονικά στο τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, CEO των Public, θα αναλάβει τη θέση του CEO στη νέα εταιρεία. Σχετικά με τη συμφωνία δήλωσε: «Με τη συμφωνία που ανακοινώνουμε σήμερα, δημιουργούμε την πλέον δυναμική ομάδα Retail στην αγορά, επανακαθορίζουμε τις ισορροπίες της και διευρύνουμε τις επιλογές που προσφέρουμε στους καταναλωτές από άποψη χαρτοφυλακίου των προϊόντων μας, σημείων πώλησης, τιμών και υπηρεσιών. Δημιουργούμε μια εταιρεία, ο συνολικός κύκλος εργασιών της οποίας αναμένεται να ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, με σεβασμό προς όλους τους προμηθευτές μας, διαβλέπουμε πολλές ευκαιρίες τις οποίες θα εξετάσουμε με στόχο να διαμορφώσουμε αμοιβαία επωφελείς συνεργασίες. Σήμερα, θέτουμε τα θεμέλια για μια αλλαγή στο χάρτη της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σε Ελλάδα και Κύπρο».
Ο κ. Yenal Gokyildirim, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Ομίλου MediaMarktSaturn και Operating Partner της Ceconomy/MSH, σημείωσε: «Με αυτή τη συμφωνία, βρήκαμε μια βιώσιμη λύση για τις δραστηριότητές μας στην Ελλάδα. Συνεργαζόμενοι με το Public, ισχυρό παίκτη της τοπικής αγοράς, θα βελτιστοποιήσουμε τη γκάμα των προϊόντων και τη σχέση με τους προμηθευτές μας προς όφελος των πελατών μας, θα μειώσουμε τα κόστη μας και θα βελτιώσουμε τη θέση μας στην ελληνική αγορά».
Από τη μεριά του, ο κ. Ρόμπυ Μπουρλάς, CEO του Ομίλου Olympia, σημείωσε: «Η MediaMarktSaturn είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα Consumer Electronics στην Ευρώπη και μοιράζεται τις ίδιες αξίες με τον Όμιλο Olympia που διατηρεί πολύχρονη, επιτυχημένη παρουσία στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Ο κλάδος της λιανικής διεθνώς διέρχεται φάση μετεξέλιξης και είμαστε βέβαιοι ότι αυτή η συμφωνία θα δημιουργήσει αξία για όλα τα ενδιαφερόμενα κοινά».
Κύριος σύμβουλος από την πλευρά του Ομίλου Olympia είναι η εταιρία Deloitte, ενώ από την πλευρά της MediaMarktSaturn η PricewaterhouseCoopers.