Για τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 μετατέθηκε η προθεσμία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου, ύστερα από τη νέα παράταση που δόθηκε από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Με την ίδια απόφαση του υπουργείου Υποδομών που αναρτήθηκε στην «Διαύγεια», εγκρίθηκαν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης του έργου, κατόπιν «εκ νέου αξιολόγησης των υφιστάμενων οικονομικών, τεχνικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων», καθώς και της σύμβασης παραχώρησης των αεροδρομίων.
Υπενθυμίζεται πως το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης με τον προϋπολογισμό στα 850.000.000 ευρώ. Το έργο θα αφορά στη χρηματοδότηση, κατασκευή και διαχείριση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, μαζί με τις οδικές συνδέσεις με τον Βόρειο (ΒΟΑΚ) και Νότιο (ΝΟΑΚ) οδικό άξονα Κρήτης.
Δήλωση του Γραμματέα της ΝΔ Λ. Αυγενάκη
Με αφορμή την παράταση για το αεροδρόμιο Καστελλίου, ο γραμματέας της Ν.Δ Λευτέρης Αυγενάκης σε δήλωση του προβαίνει σε οξεία επίθεση κατά της κυβέρνησης.
«Σε απόλυτο συγχρονισμό η Κυβέρνηση! Αυταπάτες, κατά συρροή ψεύδη ή ελαφρότητα;
Την ώρα που ο Πρωθυπουργός δεσμευόταν σε ομιλία του την Πέμπτη 16 Ιουνίου, ότι έως τα τέλη Ιουλίου θα έχει ολοκληρωθεί η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για το νέα αεροδρόμιο στο Καστέλλι, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρ. Σπίρτζης είχε ήδη αποφασίσει την παράταση υποβολής προσφορών έως την 30η Σεπτεμβρίου» τονίζει ο γραμματέας της Ν.Δ. και καταλήγει:«Η κυβέρνηση επιδιώκει να δημιουργήσει με φανταστικούς τρόπους το αφήγημα της ανάπτυξης. Ανάπτυξη όμως με λόγια και υποσχέσεις χωρίς περιεχόμενο, δεν επιτυγχάνεται!
Η Κυβέρνηση οφείλει να ξεκαθαρίσει τη θέση της, διότι οι Κρήτες δεν ανέχονται άλλη εξαπάτηση».
Υπουργείο Υποδομών: "Η παράταση για το αεροδρόμιο ζητήθηκε από όλες τις κοινοπραξίες οι οποίες επιθυμούν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό"
Τα μεγάλα έργα υποδομών στην Κρήτη, με επίκεντρο στις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ, αλλά και για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, συζητήθηκαν σήμερα σε σύσκεψη στη Περιφέρεια με τη συμμετοχή του γγ του υπουργείου Υποδομών Γιώργου Δέδε, του περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη και αρμόδιων στελεχών του υπουργείου και του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ).
«Εξασφαλίσαμε μια χρηματοδότηση 4 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Τεχνικής Βοήθειας του ΕΣΠΑ για την χρηματοδότηση της στρατηγικής μελέτης του ΒΟΑΚ», ανέφερε ο γγ Υποδομών, τονίζοντας πως η μελέτη περιλαμβάνει την πλήρη ολοκλήρωση της προμελέτης για ολόκληρο τον οδικό άξονα και φυσικά τη μελέτη των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων.
Επίσης ο κ. Δεδες τόνισε ότι ήδη ανοίχθηκε το πρόγραμμα της τεχνικής βοήθειας από το υπουργείο Ανάπτυξης, δικαιούχος θα είναι η Γενική Γραμματεία Υποδομών και το έργο της δημοπράτησης της στρατηγικής μελέτης του ΒΟΑΚ θα υλοποιηθεί από το υπουργείο, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης»
Επίσης, μίλησε για μια δεύτερη θετική εξέλιξη, λέγοντας ότι εξασφαλίσαμε επιπλέον 15 εκατ. ευρώ από πρόγραμμα ΕΣΠΑ οδικής ασφάλειας, το οποίο θα υλοποιήσουμε με ταχείς ρυθμούς για να υπάρξουν παρεμβάσεις ασφάλειας πάνω στον υπάρχοντα οδικό άξονα, ώστε με προτεραιότητα στα σημεία στα οποία καταγράφονται επικίνδυνα, συχνά ατυχήματα, να υπάρξουν παρεμβάσεις στην κατεύθυνση πρόληψης τέτοιων ατυχημάτων.
Ακόμη, υπογράμμισε ότι σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τον ΟΑΚ οι υπάρχουσες μελέτες για την οδική ασφάλεια θα διασυνδεθούν και με την ΓΓ Υποδομών, ώστε «να αξιοποιήσουμε και το τελευταίο ευρώ αυτής της χρηματοδότησης με το καλύτερο δυνατό και αποτελεσματικότερο τρόπο».
Αναφερόμενος στον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα (ΒΟΑΚ) τόνισε χαρακτηριστικά: «Υπάρχουν εξαιρετικές δυνατότητες χρηματοδότησης του έργου, η πρόταση που έχουμε καταθέσει ως υπουργείο με την πρόταση της Περιφέρειας Κρήτης θεωρώ ότι είναι σε κοινό πλαίσιο. Με ορίζοντα έναρξης το 2018 να αρχίζομε να μιλάμε, και αφού έχουμε τη στρατηγική μελέτη, και για την κατασκευή του έργου».
Αναφερόμενος στις νέες εξελίξεις για το αεροδρόμιο Καστελίου, ο κ. Δέδες αφού ανέφερε ότι το υπουργείο είναι έτοιμο να ολοκληρώσει τη διαγωνιστική διαδικασία, τόνισε πως «η παράταση ζητήθηκε ομόθυμα από όλες τις κοινοπραξίες οι οποίες επιθυμούν να συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Υπάρχουν ήδη 4 κοινοπραξίες που έχουν συμμετάσχει στις διαβουλεύσεις. Η παράταση ζητήθηκε από όλες τις εταιρείες γιατί θεωρούν ότι με "νεκρό" τον Αύγουστο για τις τράπεζες, πρέπει να τους δοθεί επαρκής χρόνος για να μελετήσουν τα τροποποιημένα τεύχη και να είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στις τελικές τροποποιήσεις που κάναμε, και δεύτερον, να έχουν τον αναγκαίο χρόνο που απαιτείται ώστε να προχωρήσουν σε συμφωνίες χρηματοδότησης του προγράμματος και της πρότασής τους. Καταληκτική λοιπόν ημερομηνία για τις προσφορές στο Καστέλι η 30η Σεπτεμβρίου».
Ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης στις δηλώσεις του επεσήμανε ότι «όλος ο σχεδιασμός που υπάρχει από την Περιφέρεια Κρήτης για τον ΒΟΑΚ συμπορεύεται με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών». Παράλληλα προσέθεσε ότι βρισκόμαστε σε συχνή επαφή και με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για το «οραματικό έργο του ΒΟΑΚ» και συμπλήρωσε: «Δεν πρέπει να εφησυχάζουμε, διότι έχουμε ακούσει για το έργο από πολλές κυβερνήσεις Προσωπικά είμαι υποχρεωμένος ως Περιφέρεια Κρήτης να παρακολουθούμε όλες τις ενέργειες που γίνονται να ενημερώνω τους αρμόδιους φορείς».
Επίσης, είπε ότι με την πρόσφατη επιστολή του για τον ΒΟΑΚ προς τον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων «ενεργοποιούμε όλο αυτόν τον σχεδιασμό, και πιστεύω απόλυτα ότι το 2017 είναι μια κρίσιμη χρονιά που πρέπει να ολοκληρωθούν οι 5 αυτοκινητόδρομοι στην υπόλοιπη Ελλάδα, άρα ο στόχος είναι απόλυτα εφικτός, το 2018 να ξεκινήσει ο ΒΟΑΚ, αφού πρώτα γίνει η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού».
Στη συνέχεια, ο περιφερειάρχης σημείωσε πως από το 2008 έχει ανακοινωθεί το έργο και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει. «Αν είχαμε εμείς αυτή την αρμοδιότητα-εκπόνηση στρατηγικού σχεδιασμού- θα την είχαμε φέρει εις πέρας», είπε χαρακτηριστικά, ενώ έκανε αναφορές και στα άλλα οδικά έργα. Για το αεροδρόμιο Καστελίου ο περιφερειάρχης εξέφρασε την ενόχληση του για τις συνεχείς αναβολές-παρατάσεις, λέγοντας ότι είναι «σε ομηρία η περιοχή»
Στη σημερινή σύσκεψη συμμετείχαν το μέλος του διοικητικού συμβουλίου ΟΑΚ, περιφερειακός σύμβουλος Γιώργος Αλεξάκης, ο γενικός διευθυντής Γενικής Γραμματείας Υποδομών Διονύσης Μακρής, ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων ΓΓ Υποδομών Ανδρέας Πολάκης και ο αναπληρωτής γενικού διευθυντή ΓΓ Απόδημου Ελληνισμού Δημήτρης Πλευράκης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ