Μείωση 7% παρουσίασε ο κύκλος εργασιών του ομίλου της Creta Farms το 2016, παρά το γεγονός ότι το έτος 2016 σηματοδοτήθηκε από τη διατάραξη του λιανεμπορίου λόγω των εξελίξεων στον όμιλο «Μαρινόπουλος».
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι ενοποιημένες πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 98 εκατ. ευρώ έναντι 105 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ το λειτουργικό EBITDA μειώθηκε στα 10 εκατ. ευρώ έναντι 10,6 εκατ. ευρώ το 2015 σημειώνοντας μείωση 6%. Οι λειτουργικές ταμειακές ροές υποχώρησαν στα 4,4 εκατ. ευρώ έναντι 4,5 εκατ. ευρώ το 2015.
Παράλληλα, διατηρήθηκε το περιθώριο EBITDA (10%) σε επίπεδο ομίλου και εταιρείας και ενισχύθηκε το μικτό περιθώριο, απόρροια των ενεργειών εξορθολογισμού κόστους και αναδιοργάνωσης των λειτουργιών του.
Τα ενοποιημένα μεγέθη κατά το 2016 επιβαρύνθηκαν από την επίδραση έκτακτης απομείωσης στα υπόλοιπα απαιτήσεων κατά 4,4 εκατ. ευρώ, το οποίο έπληξε τόσο τα αποτελέσματα όσο και το κεφάλαιο κίνησης του ομίλου Creta Farms. Η απομείωση επιβάρυνε τα αποτελέσματα και αποτελεί μη επαναλαμβανόμενο γεγονός καθώς ο όμιλος «Μαρινόπουλος» είχε αναδειχθεί στον μεγαλύτερο πελάτη με 16,3% των ενοποιημένων πωλήσεων να πραγματοποιούνται σε αυτόν.
Σημαντικός σταθμός για το 2016 αποτέλεσε η συμφωνία χρηματοδότησης που υπέγραψε η Creta Farms την 11/5/2016 ύψους 15 εκατ. ευρώ, πενταετούς διάρκειας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) σηματοδοτώντας την πρώτη χρηματοδότηση της ΕΤΕπ στα πλαίσια του επενδυτικού σχεδίου Juncker για την Ευρώπη, τόσο στο κλάδο τροφίμων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όσο και στην Ελλάδα ως η πρώτη εταιρεία που κατάφερε να εισαχθεί στο πρόγραμμα αυτό.
Με βάση το επιχειρηματικό πλάνο που έχει σχεδιάσει ο όμιλος Creta Farms, συνεχίζει με:
- Την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων και την επένδυση στο τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης
- Την ενίσχυση της εξωστρέφειας στοχεύοντας σε διεθνείς αγορές, είτε μέσω εξαγωγών είτε μέσω συμβάσεων παραχώρησης δικαιωμάτων (licensing),
- Την αύξηση των σημείων διανομής των προϊόντων της στην εγχώρια αγορά και αναπτύσσοντας τις πωλήσεις σε λοιπά κανάλια διανομής πέραν του top retail.
- Τη συνεχή αναδιοργάνωση των λειτουργιών και βελτίωση παραγωγικότητας.
Παραγωγή καινοτόμων προϊόντων
Η Creta Farms συνεχίζοντας δυναμικά στην κατηγορία του νωπού κρέατος αποδεικνύει για μία ακόμα φορά ότι δεν επαναπαύεται και παρουσίασε στο κοινό μία ακόμα νέα καινοτομία - το «Χοιρινό κρέας Εν Ελλάδι ειδικής εκτροφής». Ως ο μεγαλύτερος παραγωγός χοιρινού κρέατος στην Ελλάδα παρουσίαζει ένα νέο προϊόν, 100% Ελληνικό που εκτρέφεται με καρπούς της κρητικής διατροφής. Μετά από εργαστηριακές μελέτες 4 ετών με ελληνικό πανεπιστήμιο, αναπτύχθηκε χοιρινό κρέας της Creta Farms που παράγεται στην Ελλάδα με τις καταλληλότερες κλιματολογικές συνθήκες. Οι συγκεκριμένοι χοίροι εκτρέφονται με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και 100% φυτικές τροφές, πλούσιες σε Ω3 και φυσικά αντιοξειδωτικά, όπως χαρούπι, κρητικά βότανα και εσπεριδοειδή. Όλα αυτά τα πολύτιμα συστατικά δημιουργούν μια παραδοσιακή εκτροφή, που βελτιώνει όχι μόνο την υγεία του ζώου, αλλά και τα διατροφικά χαρακτηριστικά του κρέατος
Ενίσχυση εξωστρέφειας
Οι πρώτοι μήνες του 2017, βρίσκουν την Creta Farms να κάνει την είσοδο της στην αγορά των Βαλκανίων. Δυνατές συμφωνίες με τοπικούς συνεργάτες σε Ρουμανία, Βουλγαρία, FYROM και Σερβία που θα ενισχύσουν την εταιρεία και θα τις δώσουν προοπτικές εξελίξεων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Νοέμβριο του 2016 συνάφθηκε στρατηγική συμμαχία με σημαντικό συνεργάτη - παραγωγό στην αγορά αλλαντικών της Ισπανίας. Η συμφωνία αυτή στηρίζεται στην εφαρμογή του ήδη δοκιμασμένου και επιτυχημένου στην αγορά της Αυστραλίας, «Licensing Agreement». Με την Creta Farms, ως την πρώτη Ελληνική εταιρεία που εξήγαγε τεχνογνωσία στον κλάδο του τροφίμου, η συμφωνία αυτή αφορά σε συνεργασία πενταετούς διάρκειας και δικαίωμα ανανέωσης. Η συνεργασία αφορά τόσο στην τοπική παραγωγή όσο και στη διανομή και διάθεση της σειράς προϊόντων «OLIVING» στην αγορά της Ισπανίας.
Εγχώρια αγορά
Στην εγχώρια αγορά αλλαντικών παρατηρήθηκε πτώση 9,9% (πηγή: IRI). Η Creta Farms κατάφερε να επιδείξει καλύτερη απόδοση μέσω ανάπτυξης σε λοιπά κανάλια διανομής (HORECA) καθώς και ενίσχυση της παρουσίας της σε αλυσίδες retail μεσαίου μεγέθους. Η Creta Farms παραμένει σε ηγετική θέση στον εγχώριο κλάδο αλλαντικών αυξάνοντας συνεχώς τα σημεία πώλησης των προϊόντων της ενώ παράλληλα εμπλουτίζει την ποικιλία της με νέα καινοτόμα προϊόντα.
Βελτίωση παραγωγικότητας
Ο όμιλος Creta Farms ολοκληρώνοντας το 2016 και συνεχίζοντας το 2017 έχει προβεί σε πλήθος ενεργειών προκειμένου να μειωθούν λειτουργικές δαπάνες του και μέσω της λειτουργικής κερδοφορίας να ενισχυθεί η κεφαλαιακή του διάρθρωση.
Συνοπτικά:
- Εξορθολογισμός μεταφορικού έργου μέσω νέων συμφωνιών
- Εξοικονόμηση ενέργειας μέσω εναλλακτικών τρόπων
- Αναθεώρηση συμφωνιών συνεργατών – προμηθευτών
Ο κος Εμμανουήλ Δομαζάκης, πρόεδρος Δ.Σ. της εταιρείας, δήλωσε: «Οι εξελίξεις στο λιανεμπόριο μας επηρέασαν αρκετά αλλά θεωρώ ότι τελικά μας έκαναν πιο δυνατούς και μας ενεργοποίησαν. Στην Ελλάδα διευρύνουμε το μερίδιο αγοράς μας στην αγορά HORECA και τη μικρή λιανική, ενώ προχωρούμε με το λανσάρισμα νέων προϊόντων. Ενισχύοντας σημαντικά την ποικιλία των προϊόντων μας, ικανοποιούμε παράλληλα μια ακόμα μεγαλύτερη ομάδα καταναλωτών. Σε διεθνές επίπεδο η δραστηριότητα μας επεκτείνεται σταθερά και ανοδικά με συμφωνίες στις μεγαλύτερες Βαλκανικές χώρες με τη μέθοδο του Licensing & Supply».
Ο κος Κωνσταντίνος Δομαζάκης, αντιπρόεδρος Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε επίσης: «Καταφέραμε να ανταποκριθούμε στην κρίση που έπληξε το λιανεμπόριο το 2016 ακολουθώντας τις στρατηγικές επιλογές που έχουμε υιοθετήσει. συνεχείς δράσεις καινοτομίας και ανάπτυξης, υποστήριξη από και προς το προσωπικό της Creta Farms, επιλογή κατάλληλων συνεργατών και δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης. Απώτερος στόχος μας η διατήρηση της ποιότητας στα προϊόντα καθώς και στη λειτουργία του Ομίλου. Η Creta Farms μεταλλάσσεται σε εταιρεία τροφίμων παρουσιάζοντας συνεχώς καινοτομίες σε πολλές κατηγορίες και δίνοντας λύσεις υψηλής διατροφικής αξίας & πλούσιας γεύσης στο καταναλωτικό κοινό. Αναδειχθήκαμε μάλιστα σε “Προμηθευτής της χρονιάς 2016» και “Corporate Superbrand 2016” για την κατηγορία food & drink. Συνεχίζουμε τις επενδύσεις στην έρευνα και ανάπτυξη εν μέσω κρίσης, τόσο στην αγορά όσο και στο οικονομικό περιβάλλον».