Μειωμένος ο τζίρος του ΟΛΘ το 2015 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο η εταιρεία συνέχισε με επιτυχία την πολιτική περιορισμού των εξόδων τα οποία μειώθηκαν κατά 3,20%.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, ο κύκλος εργασιών της εταιρίας για το 2015 ανήλθε σε 50.881.605€ έναντι των 54.831.478€ της αντίστοιχης περιόδου του 2014, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 7,20%, η οποία οφείλεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων του Συμβατικού Λιμένα κατά 17,16%.
Αύξηση 0,50%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 351.741 TEUs.
Η μείωση της διακίνησης στο συμβατικό φορτίο, κυρίως κατά το β'' εξάμηνο του 2015, κατά 15,34% οφείλεται στην κατακόρυφη πτώση των διεθνών τιμών των μεταλλευμάτων, όπως το νικέλιο, και στην μεγάλη πτώση της ζήτησης χαλυβουργικών προϊόντων, γεγονός που επέφερε την αναστολή λειτουργίας μεγάλης χαλυβουργικής εταιρίας, που αποτελούσε σημαντικό πελάτη της ΟΛΘ ΑΕ.
Στο πλαίσιο του δυσμενούς οικονομικού περιβάλλοντος και παρά την τραπεζική αργία που επιβλήθηκε στην χώρα στις 28.06.2015 η Εταιρεία συνέχισε να ασκεί χωρίς προβλήματα τις δραστηριότητές της.
Τα έσοδα από την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρείας μειώθηκαν κατά 47,11% λόγω της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων άνω του 50%.
Η Εταιρεία συνέχισε με επιτυχία την πολιτική περιορισμού των εξόδων τα οποία μειώθηκαν κατά 3,20%. Η Εταιρεία παρά τη αρνητική εξέλιξη της διακίνησης του Συμβατικού φορτίου και της σημαντικής μείωσης των χρηματοοικονομικών εσόδων διατηρεί υψηλούς δείκτες κερδοφορίας. Συγκεκριμένα:
Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 24.333.039€ έναντι των 26.529.142€ του 2014 (-8,28%).
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 26.861.416€ έναντι των 29.424.347€ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 (-8,71%).
Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 24.514.352€ έναντι των 28.388.514€ του 2014 (-13,65%), ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 17.915.016€ έναντι 21.300.404€ του 2014 (-15,89%), γεγονός που αποδίδεται και στην αύξηση του συντελεστή φορολόγησης και στην αύξηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος.
Υψηλά διατηρούνται τα κέρδη ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, με τα μικτά κέρδη να ανέρχονται στο 47,82%, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) στο 52,79%, τα κέρδη προ φόρων στο 48,18% και τα κέρδη μετά από φόρους στο 35,21%.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Δημήτρης Μακρής, δήλωσε πως "η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία του 2015 που επηρέασε αρνητικά τη διακίνηση του Συμβατικού φορτίου παραμένει μία ιδιαίτερα αποδοτική εταιρεία για τους μετόχους της, με υψηλούς δείκτες κερδοφορίας. Υλοποίησε ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού και των υποδομών για την εξυπηρέτηση των φορτίων. Με τη συνεχή προσπάθεια διοίκησης και εργαζομένων η εταιρεία είναι σε θέση να βελτιώνει συνεχώς τις υπηρεσίες προς τους πελάτες της και να υλοποιεί το φιλόδοξο αναπτυξιακό σχεδιασμό της".