Αύξηση κατά 18,7% σημείωσαν οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου MIG που ανήλθαν σε 359,8 εκατ.ευρώ το 2021 έναντι 303,2 εκατ. ευρώ το 2020
Τα ενοποιημένα EBITDA του Ομίλου ανήλθαν σε 39,3 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 36,2 εκατ. ευρώ το 2020 παρά την ανατίμηση της τιμής του πετρελαίου στον κλάδο μεταφορών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο Όμιλος, οι ζημιές του μετά από φόρους και μη ελέγχουσε συμμετοχές ανήλθαν σε €22,9 εκατ. ευρώ, όταν το 2020 παρουσίαζε μεγαλύτερες ζημίες της τάξης των 85,7 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρει ο Όμιλος, ολοκληρώθηκε η αναδιάρθρωση του τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής και παράλληλη μείωση των δανειακών υποχρεώσεων του Ομίλου και της εταιρείας.
Αναφορικά με την πορεία των εταιρειών του Ομίλου MIG, επισημαίνονται τα εξής:
MIG
Η Εταιρεία εντός του 2021 ολοκλήρωσε την πώληση των θυγατρικών της VIVARTIA και SINGULAR LOGIC. Από το προϊόν πώλησης των ανωτέρω θυγατρικών προχώρησε σε μερική αποπληρωμή δανειακών της υποχρεώσεων με αποτέλεσμα ο τραπεζικός δανεισμός της την 31/12/2021 να ανέρχεται σε 419,1 εκατ ευρώ. έναντι 548,9 εκατ. ευρώ το 2020.
Τον Δεκέμβριο του 2021 το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας αποφάσισε τη μετοχική αναδιάρθρωση της έμμεσης συμμετοχής στη θυγατρική RKB, μέσω απόκτησης του ποσοστού (16,9%) που κατέχει ο μέτοχος μειοψηφίας αντί ανταλλάγματος το οποίο συνίσταται σε τρία ακίνητα ιδιοκτησίας της RKB συνολικής αξίας €20,5 εκ. Η παραπάνω απόφαση εγκρίθηκε από την Ε.Γ.Σ. των Μετόχων της MIG την 17/01/2022.
Σε ατομικό επίπεδο συνεχίστηκε η πολιτική περιορισμού των λειτουργικών εξόδων τα οποία διαμορφώθηκαν σε €5,7 εκ. έναντι 6,9 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2020 σημειώνοντας μείωση 17%. Τα αποτελέσματα της Εταιρείας διαμορφώθηκαν σε ζημίες 27,5 εκατ. έναντι ζημιών 297,6 εκατ. το 2020. Στα αποτελέσματα του 2020 έχει συμπεριληφθεί η αρνητική αποτύπωση από την αποτίμηση των θυγατρικών οι οποίες πουλήθηκαν εντός του 2021.
Όμιλος ATTICA
Οι Πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 347,9 εκατ ευρώ. έναντι 290,4 εκατ. το 2020, τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 42,0 εκατ., έναντι €40,4 εκατ. το 2020 και οι ζημίες μετά από φόρους σε 13,2 εκατ. έναντι ζημιών 49,4 εκατ. το 2020. Ο κύκλος εργασιών επηρεάστηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρήση από την πανδημία του κορoνοϊού COVID-19 και τους συνεπακόλουθους περιορισμούς στη διακίνηση επιβατών και οχημάτων, καθώς και από την επιβολή μειωμένου πρωτοκόλλου μεταφοράς επιβατών στα πλοία. Το μεταφορικό έργο του 2021 υπολείπεται σε σχέση με την προ COVID-19 περίοδο, και ειδικότερα σε σχέση με τη χρήση 2019, όμως, παρά τους περιορισμούς στη διακίνηση επιβατών, ιδίως κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 και την καθυστερημένη επανεκκίνηση της τουριστικής κίνησης, παρουσιάζεται αυξημένο σε σχέση με αυτό της χρήσης 2020 και σηματοδοτεί τη σταδιακή επαναφορά προς την ομαλοποίηση των εργασιών του ομίλου. Οι ανωτέρω επιδόσεις επιτεύχθηκαν παρά τη σημαντική αύξηση στις τιμές των καυσίμων, σε ποσοστό άνω του 32% σε σχέση με τη χρήση 2020, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση του λειτουργικού κόστους του ομίλου κατά 31,8 εκατ.
Οι πράξεις αντιστάθμισης μέρους του κινδύνου μεταβολής της τιμής των καυσίμων που διενεργήθηκαν στο πλαίσιο της εφαρμοζόμενης πολιτικής της εταιρίας, συνεισέφεραν στη μείωση των ενοποιημένων ζημιών του ομίλου σε σχέση με τη χρήση 2020. Τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου ATTICA ανήλθαν σε 97,4 εκατ. έναντι 80,5 εκατ. την 31/12/2020. Τα ενσώματα πάγια στοιχεία του ομίλου ATTICA ανήλθαν σε 673,8 εκατ. έναντι €678,7 εκ. στις 31/12/2020, και αφορούν κυρίως τα ιδιόκτητα πλοία του ομίλου. Κατά το δίμηνο Ιανουάριος - Φεβρουάριος 2022, το μεταφορικό έργο του ομίλου ATTICA σημείωσε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες εσόδων. Ειδικότερα, σημειώθηκε αύξηση σε ποσοστό 155% στους επιβάτες, 93% στα Ι.Χ. οχήματα και 16% στα φορτηγά οχήματα, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Τα ανωτέρω στοιχεία, σε συνδυασμό με την αύξηση του μεταφορικού έργου του ομίλου το 2021 σε σχέση με τη χρήση 2020, επιβεβαιώνουν την εκτίμηση ότι επέρχεται η σταδιακή ομαλοποίηση των εργασιών του ομίλου ATTICA στα προ- COVID – 19 επίπεδα.
Η σταδιακή αποκλιμάκωση της πανδημίας, καθώς και η από 12/03/2022 άρση των περιορισμών στα πρωτόκολλα μεταφοράς επιβατών στα πλοία, είναι παράγοντες που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ομαλοποίηση των εργασιών του ομίλου ATTICA. Παρόλα αυτά, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, συνεπεία της οποίας αυξήθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα οι ήδη αυξημένες τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων, δημιουργεί νέα δεδομένα στον ναυτιλιακό κλάδο. Ειδικότερα, η μέση τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων το 2021 αυξήθηκε κατά 32,4% σε σχέση με την χρήση 2020, ενώ η μέση τιμή των καυσίμων τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους αυξήθηκε περαιτέρω κατά 28% σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2021. Η τάση για περαιτέρω αύξηση των τιμών διατηρήθηκε και εντός του μηνός Μαρτίου 2022. Η διοίκηση του ομίλου ATTICA έχει προβεί σε σειρά ενεργειών όπως, προσαρμογή τιμολογιακής πολιτικής στις νέες συνθήκες, βελτιστοποίηση των δρομολογίων των πλοίων, μείωση ταχυτήτων, καθώς και πράξεις αντιστάθμισης του κινδύνου από τη διακύμανση της τιμής του καυσίμου για μέρος της καταναλωμένης ποσότητας καυσίμων προκειμένου να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις.
RKB
Οι πωλήσεις της εταιρείας παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον διαμορφώθηκαν σε 6,8 εκατ. ευρώ έναντι 6,6 εκατ. το 2020 και το ΕΒΙΤDA ανήλθε σε κέρδος €2,8 εκ. έναντι κερδών 2,6 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2020 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 3,6% και 9,4% αντίστοιχα.
Το Δεκέμβριο του 2021 εγκρίθηκε από την πιστώτρια τράπεζα η ρύθμιση της δανειακής υποχρέωσης της RKB στους βασικούς όρους της οποίας συμπεριλαμβάνεται η επιμήκυνση της περιόδου αποπληρωμής της συνολικής δανειακής υποχρέωσης, η μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους και η μερική διαγραφή τόκων υπερημερίας.
Το 2022 η στρατηγική της εταιρείας επικεντρώνεται στις εξής δράσεις: α) ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού, β) ορθολογική διαχείριση των εμπορικών κέντρων που διαθέτει η εταιρεία σε όλη την Σερβία με στόχο την επιλεκτική πώληση κάποιων ακινήτων που δεν έχουν ικανοποιητικά εμπορικά αποτελέσματα ενισχύοντας την ταμειακή ρευστότητα και μειώνοντας περαιτέρω τις δανειακές υποχρεώσεις, γ) ενίσχυση της ρευστότητας της εταιρείας μέσω της αύξησης της κυκλοφοριακής ταχύτητας των απαιτήσεων δ) αύξηση των νέων μισθώσεων και ανανεώσεις παλαιότερων μισθωτικών συμβολαίων με ευνοϊκότερους για την εταιρεία όρους, ε) ολοκλήρωση της μετοχικής αναδιάρθρωσης μέσω απόκτησης του ποσοστού που διαθέτει ο μέτοχος μειοψηφίας από τη MIG REAL ESTATE SERBIA (100% θυγατρική της MIG).