Αν ένα deal προκάλεσε αίσθηση στην αγορά τροφίμων και όχι μόνο, αυτό δεν είναι άλλο από την εξαγορά της Chipita από την Mondelez έναντι 2 δισ. δολαρίων.
Γιατί όμως η πολυεθνική προχώρησε σε αυτή την κίνηση; Όπως απαντά η αμερικάνικη σε ερώτηση του Liberal Markets « οδηγηθήκαμε σε αυτή την εξαγορά καθώς το portfolio των προϊόντων μας κουμπώνει με αυτό της Chipita. Επίσης θέλουμε να ενισχύσουμε την παρουσία μας στη μεγάλη κατηγορία των snacks και των προϊόντων ζύμης, μια αγορά που αγγίζει τα 65 δισ. ευρώ και αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω στο μέλλον. Μας δίνεται έτσι η δυνατότητα να πάρουμε ισχυρή θέση στην αγορά».
Πότε αναμένεται να κλείσει και οριστικά το deal; «Αυτή τη στιγμή η Chipita με την Mondelez είναι δύο ξεχωριστές οντότητες και ανταγωνιστές στον χώρο του snacking. Μετά την έγκριση από τις αρμόδιες αρχές αναμένεται να ξεδιπλώσουμε και τον σχεδιασμό μας για την εταιρεία. Ωστόσο αυτή η διαδικασία έχει μεγάλη διάρκεια, καθώς εμπλέκονται πολλές αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού αρκετών χωρών. Ούτε οι δικηγόροι μας γνωρίζουν πότε ακριβώς θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, θεωρούμε ωστόσο πως έως τέλος του έτους το αργότερο θα έχει ολοκληρωθεί το deal» επισημαίνει η εταιρεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, που δεν επιβεβαιώνονται επισήμα από την εταιρεία, η Mondelez αναμένεται να αξιοποιήσει τα εργοστάσια της Chipita για την παραγωγή προϊόντων της, ενώ με την εξαγορά προσφέρει ένα πλήρες portfolio στους καταναλωτές από προϊόντα αρτοποιίας, έως μπισκότα, κέικ και πλέον προϊόντα ζύμης. Σημειώνεται πως η Chipita διαθέτει προϊόντα που παράγονται σε 13 εργοστάσια και πωλούνται σε περισσότερες από 50 χώρες, σε ένα καταναλωτικό κοινό δύο δισεκατομμυρίων καταναλωτών.
Μέσω της εξαγοράς η αμερικάνικη πολυεθνική αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την παρουσία της στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπου η δραστηριότητα της Chipita έχει διεισδύσει.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Mondelez βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης σε νέες κατηγορίες και ειδικότερα στην επέκτασή της στην αγορά των snacks.
Υπενθυμίζεται πως το 2021 η εταιρεία απέκτησε την Grenade, μια κορυφαία εταιρεία προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Gourmet Food Holdings, αυστραλιανή εταιρεία τροφίμων που δραστηριοποιείται στην κατηγορία των premium μπισκότων και κράκερ και την Hu, εταιρεία στην κατηγορία του well-being στις ΗΠΑ.
H πολυεθνική κατέγραψε άνοδο των οικονομικών της μεγεθών το πρώτο τρίμηνο του έτους και ειδικότερα οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τα 7 δισ. δολάρια, ενώ επέστρεψε στους μετόχους 1,5 δισ. δολάρια μέσω μετοχών.
Η εταιρεία εκτιμά πως καθώς υποχωρεί η πανδημική κρίση και επιστρέφουμε σταδιακά στην κανονικότητα θα βελτιώσει περαιτέρω τα οικονομικά της μεγέθη, ωστόσο δεν δίνει καθαρό guidance για το σύνολο του έτους καθώς όλα εξαρτώνται από την πανδημία και τις ισοτιμίες στις χώρες που δραστηριοποιείται.