Του Απόστολου Σκουμπούρη
Με 669 εργαζόμενους, τρία ξενοδοχεία με συνολικά 1.055 δωμάτια εκ των οποίων κοντά στα 1.000 στην Κρήτη, με περισσότερα από 45 διεθνή βραβεία και παρουσία στον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα από το 1975, το Metaxa Hospitality Group (MHG), δρομολογεί νέες μεγάλες επενδύσεις στο χώρο της φιλοξενίας για το 2020.
Πρόκειται για τον ξενοδοχειακό όμιλο που ίδρυσε πριν από 45 χρόνια ο Νίκος Μεταξάς, ένας από τους πρωτοπόρους του κλάδου της ελληνικής φιλοξενίας και αυτές τις δεκαετίες έχει δημιουργήσει εξαιρετικό αποτύπωμα στις περιοχές που δραστηριοποιείται, ενώ ετοιμάζει σημαντικές νέες επενδύσεις.
Θυμίζουμε πως στην ιδιοκτησία του Ομίλου περιλαμβάνονται τρία ξενοδοχεία στην Κρήτη και τη Σαντορίνη και ένα από τα μεγαλύτερα συνεδριακά κέντρα στην Ελλάδα. Το τέταρτο ξενοδοχείο του θα λειτουργήσει το 2020, καθώς την άνοιξη υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί η ξενοδοχειακή μονάδα στη Βλυχάδα της Σαντορίνης, με δυναμικότητα 68 δωμάτια, μια επένδυση που θα ανέλθει στα 11,5 εκατ. ευρώ.
Επίσης, το δρόμο της υλοποίησης παίρνει η έτερη – και πολύ μεγαλύτερη – επένδυση του ομίλου ύψους 150 εκατ. ευρώ στην περιοχή Θόλος Καβουσίου στην Ιεράπετρα (Λασίθι) της ανατολικής Κρήτης, ύστερα από τις πρόσφατες εγκρίσεις του project. Ο λόγος για το «Cape Tholos Luxury Resort», το οποίο εγκρίθηκε στις 27/11 από το διοικητικό συμβούλιο της Enterprise Greece και είναι σε καθεστώς Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΣΧΑΣΕ).
Πρόκειται για ιδιόκτητη έκταση 1.200 στρεμμάτων στον κόλπο του Μιραμπέλου στο Λασίθι, όπου – σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο – θα δημιουργηθούν δύο πεντάστερα ξενοδοχειακά συγκροτήματα δυναμικότητας 300 κλινών έκαστο, μια μαρίνα δυναμικότητας 80 σκαφών, καθώς και 210 βίλες από 100 τ.μ. έως 300 τ.μ. προς πώληση ή ενοικίαση. Αυτή η επένδυση, αναμένεται να δημιουργήσει πάνω από 200 θέσεις πλήρους και εποχικής απασχόλησης.
Στην Κρήτη, ο όμιλος Μεταξά ελέγχει δύο από τις γνωστότερες και πιο εμβληματικές μονάδες του νησιού: την ιστορική «ναυαρχίδα» του ομίλου Creta Maris Beach Resort, 681 δωματίων (Χερσόνησο Ηρακλείου) και το Magic Life Candia Maris, 317 δωματίων (Αμμουδάρα Ηρακλείου), το οποίο το οποίο λειτουργεί υπό το εμπορικό σήμα της TUI (TUI Magic Life).
Σε συνδυασμό με το Creta Maris, ο όμιλος λειτουργεί το Creta Convention Center, τo μεγαλύτερο συνεδριακό κέντρο της Κρήτης κι ένα από τα μεγαλύτερα της Ελλάδας, το οποίο διαθέτει 30 συνεδριακές αίθουσες με αθροιστική χωρητικότητα 5.000 συνέδρων! Πλην της Κρήτης, ο όμιλος έχει επεκταθεί και στη Σαντορίνη, όπου έχει αποκτήσει σημαντικά ακίνητα, ενώ λειτουργεί ήδη την πολυτελή μονάδα Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa, δυναμικότητας 67 δωματίων στην Οία.
Έκθεση βιωσιμότητας
Το 2018, τα τρία ξενοδοχεία του Metaxa Hospitality Group (Tui Magic Life Candia Maris, Creta Maris στην Κρήτη και το πιο πρόσφατο και πολυβραβευμένο Santo Maris Oia στη Σαντορίνη) είχαν συνολικά 396.650 διανυκτερεύσεις.
Σύμφωνα με τον πρώτο ενοποιημένο απολογισμό βιωσιμότητας του ομίλου για το 2018, η κοινωνική του συνεισφορά το 2018 έφθασε τα 24,86 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 5,99 εκατ. ευρώ αφορούν το προσωπικό, 753 χιλ. ευρώ το Δημόσιο, 3,44 εκατ. ευρώ σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, 369 χιλ. ευρώ σε ΟΤΑ, και 14,3 εκατ. ευρώ σε ενδο-επιχειρησιακές παραμέτρους (επενδύσεις, αποσβέσεις κ.τ.λ.).
Όπως προαναφέρθηκε, τα τρία ξενοδοχεία του ομίλου διαθέτουν 1.055 δωμάτια, με έναν συνολικό αριθμό 669 εργαζομένων, (ισομερώς κατανεμημένους- 328 άνδρες- 341 γυναίκες), ενώ η πλειονότητα των εργαζομένων ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 18 έως 29 ετών (263 εργαζόμενοι).
Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Metaxa Hospitality Group, Ανδρέα Μεταξά, «η έννοια της βιωσιμότητας ενσωματώνεται οριζόντια σε κάθε δραστηριότητα των ξενοδοχείων μας, αλλά και σε κάθε έκφανση της επενδυτικής στρατηγικής μας».
Στην πολιτική εφοδιασμού και προμηθειών ο όμιλος δίνει προτεραιότητα στην ποιότητα των ελληνικών – τοπικών προϊόντων, καθώς το 2018 προμηθεύτηκε περίπου το 70% των πρώτων υλών και προϊόντων από την ελληνική αγορά, συνεισφέροντας συνολικά 2,24 εκατ. ευρώ στην εθνική και τοπική οικονομία. Το 2018 ο όμιλος συνεργάστηκε με 113 τοπικούς παραγωγούς τροφίμων, ενδυναμώνοντας την οικονομία της Κρήτης και της Σαντορίνης, και προβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο τα προϊόντα της ελληνικής γης και την ελληνική γαστρονομία.
Νέα ομιλική ταυτότητα
Την περασμένη εβδομάδα σε ειδική εκδήλωση στην Αθήνα ο όμιλος παρουσίασε τη νέα του ομιλική ταυτότητα, στην οποία εκφράζονται οι τρεις βασικοί άξονες της φιλοσοφίας του για αυθεντική φιλοξενία με σεβασμό στα τοπικά χαρακτηριστικά των προορισμών, βιώσιμη ανάπτυξη με πρωταρχική μέριμνα τη δημιουργία αλυσίδων αξίας για κάθε τοπική κοινωνία και οικονομία, και πρωταρχική μέριμνα για επισκέπτες και στελέχη.
Κατόπιν μελέτης που βασίστηκε σε προσεκτικές σχεδιαστικές παρεμβάσεις, τα χρώματα και το σχέδιο για την απεικόνιση του νέου λογοτύπου είναι εμπνευσμένα από την Κρήτη, τόπος που είναι η ναυαρχίδα δραστηριότητας του ομίλου, και το Μινωικό πολιτισμό.
Στο καλωσόρισμα του στην έναρξη της παρουσίασης, ο διευθύνων σύμβουλος του Metaxa Hospitality Group κ. Ανδρέας Μεταξάς δήλωσε μεταξύ άλλων: «Βρισκόμαστε σήμερα εδώ σε μια μεγάλη στιγμή χαράς, καθώς παρουσιάζουμε τη νέα ταυτότητα του Ομίλου. Η νέα ομιλική ταυτότητα σηματοδοτεί μια νέα εποχή ανάπτυξης με νέες επενδύσεις για τον Όμιλο.
Αναδεικνύει το όραμα, τη φιλοσοφία και τις αξίες μας, μέσα από την υψηλών προδιαγραφών, προσωποποιημένη φιλοξενία που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας. Πάντοτε πιστοί στις αξίες της αυθεντικότητας και της βιωσιμότητας και θέτοντας στο επίκεντρο τους επισκέπτες και τα στελέχη μας, συνεχίζουμε να επενδύουμε στο χώρο της φιλοξενίας στηρίζοντας τον ελληνικό Τουρισμό, την κοινωνία και την οικονομία.»