Του Απόστολου Σκουμπούρη
Συνεχίζει την τακτική ...πρέσινγκ προς όλες τις κατευθύνσεις η ιρλανδέζικη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, που σε συνέντευξη Τύπου την Τρίτη – πιστή στην τακτική της – ανακοίνωσε μερικό περιορισμό δραστηριοτήτων προς τη χώρα μας το 2017, εφόσον δεν υπάρχει ανταπόκριση στα αιτήματά της από την ελληνική κυβέρνηση.
Βεβαίως, παρ'' ότι υπάρχει μερικός περιορισμός σε κάποιες δραστηριότητες, εντούτοις σε άλλες – που πάνε καλά – η εταιρεία θα αυξήσει την παρουσία της. Όμως, η τακτική των παραπόνων συνεχίζεται, με την ιρλανδέζικη εταιρεία να κάνει λόγω για 26 επιστολές με αιτήματα που έχει στείλει στην ελληνική κυβέρνηση, χωρίς να λάβει ούτε μία απάντηση.
Η διοίκηση της Ryanair μέσω του εμπορικού διευθυντή David O''Brien ανακοίνωσε το κόψιμο του δρομολογίου προς την Κω από το 2017, λόγω μεγάλης μείωσης στην κίνηση, αλλά και λόγω μη ανταπόκρισης στο αίτημα για περιορισμό της φορολογίας.
Πιο αναλυτικά, όπως σημείωσε ο κ. David O''Brien, η Ryanair έχει κατατεθεί πρόταση στην ελληνική κυβέρνηση για μείωση της φορολογίας (ειδικά) στα δρομολόγια προς την Κω, χωρίς όμως ανταπόκριση. Οπότε δεν μπορεί η εταιρεία να συνεχίζει ένα δρομολόγιο όπου υποχρεώνεται να καταβάλει μεγαλύτερους φόρους, απ'' ότι είναι τα ναύλα που χρεώνει στους επιβάτες!
Η εταιρεία δηλαδή ζήτησε ειδικό φορολογικό καθεστώς στα δρομολόγια της Κω, λόγω του προσφυγικού και λόγω της μείωσης των επισκεπτών. Συνολικά για το καλοκαίρι του 2017 η Ryanair ανακοίνωσε περιορισμό 2% στις θέσεις για τους ελληνικούς προορισμούς.
Πάντως, από την άλλη πλευρά, η ιρλανδέζικη εταιρεία θα αυξήσει 1% τα δρομολόγια της Αθήνας για το καλοκαίρι του 2017, ενώ θα «πυκνώσει» κατά 14% τα δρομολόγια της Θεσσαλονίκης, βλέποντας μεγάλη ανάπτυξη στο συγκεκριμένο προορισμό.
Επίσης, ανακοίνωσε ένα νέο καθημερινό δρομολόγια Αθήνα – Σόφια για το καλοκαίρι του 2017, καθώς επίσης και περισσότερες πτήσεις προς Χανιά και Μύκονο, συμβάλλοντας έτσι στη διακίνηση 3,4 εκατ. επιβατών ανά έτος.
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπως επισημάνθηκε, η Ryanair την επόμενη καλοκαιρινή σεζόν θα έχει ανάπτυξη συνολικά 10%.
Αντιδιαστολή με την Ιταλία
Σε ότι αφορά το φορολογικό καθεστώς η εταιρεία συνέχισε τις έντονες αιχμές και τα παράπονα κατά της ελληνικής κυβέρνησης, φέρνοντας ως αντιδιαστολή – αλλά και ως μοχλό πίεσης – την αντίθετη τακτική που εφαρμόζει (όπως η Ryanair ισχυρίζεται) η ιταλική κυβέρνηση.
Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της Ryanair, η ιταλική κυβέρνηση αποφάσισε να μην αυξήσει τη φορολογία όπως είχε προαναγγείλει, με αποτέλεσμα η Ryanair να ετοιμάζει για το 2017 την προσθήκη 44 νέων δρομολογίων, με τη χρήση 10 επιπλέον αεροσκαφών.
Θυμίζουμε ότι τον Αύγουστο η εταιρεία είχε ανακοινώσει επενδύσεις ύψους 900 εκατ. ευρώ για την Ιταλία, υποσχόμενη μάλιστα και 2.250 νέες θέσεις εργασίας στη χώρα, μετά την απόφαση της τοπικής κυβέρνησης να αναστείλει τις φορολογικές επιβαρύνσεις που είχε αποφασίσει για την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, η Ryanair μέσω των επιπλέον 10 αεροσκαφών και των 44 νέων δρομολογίων, θα πετύχει αύξηση κατά 10% στη μεταφορική κίνηση της χώρας, που θα φτάσει στα 35 εκατ. επιβάτες.
Κάνοντας μια αναδρομή στην έως τώρα παρουσία της Ryanair στην Ελλάδα, ο κ. David O''Brien επισήμανε ότι η εταιρεία από το 2010 μέχρι σήμερα έχει διακινήσει 16 εκατ. επιβάτες προς την Ελλάδα.