Τη τελευταία δεκαετία η βιώσιμη ανάπτυξη και η κυκλική οικονομία έχουν βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των επιχειρήσεων διεθνώς. Η πράσινη μετάβαση, η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η αντιστροφή της κλιματικής αλλαγής και η κοινωνική ευθύνη αποτελούν πλέον τον δείκτη ESG. Πώς όμως συνδέονται με τις επενδυτικές αποφάσεις επιχειρήσεων ή funds ;
Όπως δήλωσε η Nili Gilbert, Senior Advisor της BCG και Chair of Investment Committee του David Rockefeller Find, οι δείκτες αυτοί αν και ξεκίνησαν ως μη χρηματοοικονομική είναι πολύ σημαντικοί πλέον για τους επενδυτές. Η αειφορία, ο επενδυτικός σχεδιασμός για την πράσινη μετάβαση, οι επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια και η κοινωνική ευθύνη αποτελούν βασικούς παράγοντες για να πραγματοποιηθούν επενδύσεις.
«Οι ελληνικές επιχειρήσεις, όπως και διεθνώς, πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και στην υιοθέτηση των ESG δεικτών. Ο λόγος είναι πως με αυτό τον τρόπο θα αποτελέσουν πιο ελκυστικές για εν δυνάμει επενδυτές και για ευκολότερη πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία» εξήγησε η Nili Gilbert.
Άλλωστε, όπως συνέχισε, η κλιματική αλλαγή πρόκειται να αλλάξει παραδοσιακούς τομείς της ελληνικής αγοράς, όπως ο τουρισμός. «Υπάρχουν προκλήσεις για την ελληνική οικονομία σχετικά με την κλιματική αλλαγή. Η στάθμη της θάλασσας θα πέσει έως 15% το 2050 στη Μεσόγειο και οι θερμοκρασίες θα αυξηθούν κατακόρυφα.
Επομένως αυτές οι αλλαγές θα επηρεάσουν τον τουρισμό. Την ίδια στιγμή η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει προβλήματα λειψυδρίας, καθώς θα υπάρξει έως το 2050 και πρόβλημα λειψυδρίας, αφού θα πέσει η στάθμη της θάλασσας και θα μειωθούν οι βροχοπτώσεις. Αυτές είναι προκλήσεις που θα επηρεάσουν τον τουρισμό, την γεωργία και γενικότερα την παραγωγή», εξήγησε η κ. Gilbert.
Σε αυτό το πλαίσιο οι δείκτες ESG είναι καίριας σημασίας για τους επενδυτές και τις τράπεζες, καθώς έτσι πιστοποιείται πως μία επιχείρηση έχει μακροχρόνιους στόχους για την πράσινη μετάβαση. Η κ. Gilbert αναφέρθηκε και στη μετάβαση ενός πλήρως τιμολογημένου κόστους άνθρακα, που θα δημιουργήσει «πολιτικές συγκρούσεις» και θα δημιουργήσει ρίσκο για τις επιχειρήσεις που πρέπει να τα διαχειριστούν.Τέλος, επεσήμανε πως έχει μεταβληθεί και η καταναλωτική συμπεριφορά, καθώς οι καταναλωτές δίνουν μεγαλύτερη σημασία σε έννοιες όπως η διαφάνεια και η κλιματική αλλαγή.