Ο Βασίλης Φουρλής στο Liberal: Το ομολογιακό δάνειο και η επόμενη ημέρα του ομίλου

Ο Βασίλης Φουρλής στο Liberal: Το ομολογιακό δάνειο και η επόμενη ημέρα του ομίλου

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Αισιόδοξος ότι η τρέχουσα χρονιά θα είναι μια θετική χρονιά για τη Fourlis, καθώς το 2ο εξάμηνο του έτους εξελίσσεται καλύτερο από το πρώτο, είναι ο πρόεδρος του ομίλου, κ. Βασίλης Φουρλής. Σε δηλώσεις του στο Liberal σχολιάζει τις τελευταίες εξελίξεις, με κυρίαρχη την προσπάθεια να αντλήσει νέα κεφάλαια από την αγορά μέσω έκδοσης ομολογιακού δανείου.

«Ο μόνος τρόπος να πας καλά στη σημερινή εποχή, όπου το λιανικό εμπόριο συρρικνώνεται περαιτέρω, είναι η αύξηση μεριδίων αγοράς και πωλήσεων και εμείς αυτά τα δύο τα έχουμε επιτύχει, όπως έδειξαν και τα αποτελέσματα του 1ου εξαμήνου», σημειώνει ο κ. Φουρλής.

Αναφορικά με το ομολογιακό, ο κ. Φουρλής τονίζει ότι «είμαι αισιόδοξος ότι θα καλυφτεί εντός του εύρους που έχουμε βάλει, δηλαδή τουλάχιστον από 15 έως 40 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος ουδέποτε έχει κάνει χρήση αυτών των δυνατοτήτων χρηματοδότησης, καθώς ποτέ δεν έχει κάνει ομολογιακή έκδοση. Τώρα, κρίναμε ότι θα βοηθούσε, καθώς σε τέτοιους καιρούς είναι καλό να υπάρχει πλουραλισμός στις χρηματοδοτικές πηγές. Άλλωστε, στο εξωτερικό είναι μια πολύ διαδεδομένη τακτική χρηματοδότησης εταιρειών».

Πού θα χρησιμοποιηθούν τα κεφάλαια

Αναφορικά με το πώς θα χρησιμοποιηθούν τα κεφάλαια που θα αντληθούν, ο κ. Φουρλής τονίζει πως «τα κεφάλαια που θα αντληθούν από την έκδοση θα χρησιμοποιηθούν σταδιακά για μείωση δανεισμού, για επενδύσεις στη βελτίωση των καταστημάτων, εκσυγχρονισμό του κέντρου διανομής και αποθήκευσης και για κεφάλαια κίνησης».

Αν αντληθεί το σύνολο του στόχου, ήτοι 40 εκατ. ευρώ, περίπου το ? εξ αυτών θα διατεθούν για τη συμμετοχή της εταιρείας σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Trade Logistics (θυγατρική της Fourlis), για τη μερική μείωση του δανεισμού της, τη βελτίωση των δεικτών μόχλευσης και τη σταδιακή ενίσχυση της κερδοφορίας της.

Επίσης, περίπου 8 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την ενίσχυση και των εκσυγχρονισμό ορισμένων υπηρεσιών όλου του δικτύου ΙΚΕΑ, με επενδύσεις σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό κλπ. Στόχος είναι η ενίσχυση των πωλήσεων μέσω βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών του δικτύου ΙΚΕΑ, η αύξηση της παραγωγικότητας και η μείωση του λειτουργικού κόστους.

Η επικέντρωση στη λιανική και η πορεία στο εξωτερικό

Όπως επισημαίνει στο Liberal ο κ. Φουρλής, «ήταν στρατηγική επιλογή του ομίλου να φύγει εντελώς από τις πωλήσεις λευκών ηλεκτρικών συσκευών και να επικεντρωθεί στο λιανικό εμπόριο, όπου πλέον ανήκει κατά 100% ο όμιλος». Αναφορικά με το... μοίρασμα του ομίλου σε Ελλάδα και εξωτερικό, ο ίδιος τονίζει ότι το 65% του τζίρου προέρχεται από τη χώρα μας και το 35% από τις πωλήσεις στο εξωτερικό και τις τέσσερις άλλες χώρες που έχει δραστηριότητα (Τουρκία, Κύπρο, Βουλγαρία, Ρουμανία).

Στην Τουρκία ο όμιλος Fourlis διατηρεί ήδη σημαντική παρουσία με 20 καταστήματα Intersport. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος του ομίλου Fourlis, «προς το παρόν δεν έχουμε δει κάποια επίδραση στις πωλήσεις των καταστημάτων μας από τις πολιτικές εξελίξεις στην Τουρκία. Τα καταστήματα πάνε εξαιρετικά, καθώς ένας από τους παράγοντες που παίζουν καθοριστικό ρόλο είναι ότι η εν λόγω χώρα έχει σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού της σε νεαρή ηλικία, όπου και πρωτίστως απευθύνονται τα προϊόντα των καταστημάτων Intersport.

Photo by Sebastian Wikstrom - Own work, CC BY-SA 4.0

Εξαιρετικά πάνε, σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, και τα 30 καταστήματα Intersport στη Ρουμανία. Συνολικά η Fourlis «τρέχει» στις πέντε χώρες που δραστηριοποιείται 120 καταστήματα Intersport, με την αλυσίδα να έχει γίνει εξαιρετικά σημαντικό project για τον όμιλο.

Όπως σημειώνει ο κ. Φουρλής, «εξαιρετικά πάει όλους τους τελευταίους μήνες το e-commerce» (ηλεκτρονικό εμπόριο), με τον όμιλο να εστιάζει πολύ περισσότερο σ' αυτόν τον τρόπο πωλήσεων το επόμενο διάστημα, ακολουθώντας τις τάσεις των καιρών. Μάλιστα, το «40% των «καινούργιων» πωλήσεων του ομίλου γίνονται μέσω e-commerce.

Στις 6 Οκτωβρίου η εισαγωγή του ομολογιακού – Το 30% στο retail

Σε ό,τι αφορά το ομολογιακό ο όμιλος ξεκινά παρουσιάσεις σε θεσμικούς επενδυτές και funds, αρχής γενομένης από την παρουσία του στο 11ο road show της ΕΧΑΕ στο Λονδίνο, που ξεκινά σήμερα και ολοκληρώνεται την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου στα κεντρικά γραφεία του Bloomberg. Χθες, έγινε η επίσημη πρώτη παρουσίαση σε Έλληνες θεσμικούς και funds στο Χρηματιστήριο.

Η δημόσια προσφορά της House Market Α.Ε., της 100% θυγατρικής εταιρείας του ομίλου Fourlis που διαχειρίζεται τα ΙΚΕΑ σε Ελλάδα, Κύπρο και Βαλκάνια, για την κάλυψη του ομολογιακού δανείου θα λάβει χώρα από τις 10 το πρωί της Τετάρτης 28 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 17:00 μ.μ. την Παρασκευή 30 τρέχοντος.

Θα εκδοθούν έως 40.000.000 κοινές ανώνυμες ομολογίες ονομαστικής αξίας 1 ευρώ, με τιμή διάθεσης 1 ευρώ εκάστη, με ετήσιο επιτόκιο 5% και τριμηνιαία καταβολή τόκων και διάρκεια 5 έτη, ενώ η εισαγωγή του στο Χ.Α. θα γίνει την Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016.

Το κατώτερο πλαφόν συμμετοχής των επενδυτών είναι τα 1.000 ευρώ, δηλαδή κάθε επενδυτής μπορεί να εγγράφεται δηλώνοντας συμμετοχή για τουλάχιστον χίλιες (1.000) ομολογίες ή για ακέραιο αριθμό ομολογιών πλέον των χιλίων (δηλαδή για 1.001, 1.002, 1.003 κλπ ομολογίες). Θα γίνουν δηλαδή αυτήν την πενταετία 20 επιτοκισμοί (60 μήνες, ανά τρίμηνο = 20 επιτοκισμοί).

Ο όμιλος θέλει να δώσει την ευκαιρία για συμμετοχή στο ομολογιακό σε ιδιώτες επενδυτές και στο λεγόμενο retail, οπότε το 30% των ομολογιών θα δοθεί –κατά προτεραιότητα– σ'' αυτούς. Αν δεν καλυφτούν από αυτούς, τότε θα πάνε σε ειδικούς επενδυτές.

Το ετήσιο ονομαστικό επιτόκιο του ΚΟΔ έχει προσδιοριστεί στο 5% σταθερό καθ' όλη την πενταετή διάρκεια του και ο τόκος καταβάλλεται δεδουλευμένος ανά τρίμηνο. Το κεφάλαιο του ομολογιακού δανείου (ΚΟΔ) θα εξοφληθεί στη λήξη του.

Αν η εταιρεία δεν καταφέρει να συγκεντρώσει το ποσό κατώτερο εύρος στόχευσης, δηλαδή τα 15 εκατ. ευρώ, η έκδοση θα ματαιωθεί. Πάντως, ένα μίνι γκάλοπ του Liberal χθες στο Χρηματιστήριο από παράγοντες της αγοράς και στελέχη χρηματιστηριακών έδειξε ότι υπάρχει η πίστη ότι θα συγκεντρωθούν τουλάχιστον 25 με 30 εκατ. ευρώ στην εν λόγω έκδοση.

Σύμβουλος έκδοσης του ομολόγου είναι η Euroxx, ενώ ανάδοχοι της δημόσιας προσφοράς οι Εθνική Τράπεζα, Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδος, Euroxx και Παντελάκης.

Ο όμιλος Fourlis

Ο όμιλος Fourlis «τρέχει» αυτήν την περίοδο τρία σημαντικά brands που είναι τα ΙΚΕΑ, τα Interport και η The Athlete's Foot, η νέα αμερικανική φίρμα που επικεντρώνεται κυρίως στο παπούτσι και στο casual αθλητικό στυλ βόλτας. Το The Athlete's Foot ξεκίνησε από την Αμερική το 1971 και σήμερα έχει παρουσία σε 26 χώρες με περίπου 392 καταστήματα.

Συνολικά και στα τρία brands ο όμιλος Fourlis διαθέτει 133 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, Τουρκία και Ρουμανία, απασχολώντας 3.760 εργαζόμενους συνολικά.

Η Housemarket και τα ΙΚΕΑ

Σε ό,τι αφορά τα ΙΚΕΑ, όπως τονίζει ο κ. Φουρλής, «είμαστε η μόνη χώρα που η ΙΚΕΑ είναι εισηγμένη, μέσω της Fourlis. Πουθενά αλλού δεν υπάρχει εισηγμένη ΙΚΕΑ».

Επίσης, «είμαστε από τους δύο - τρεις πιο σημαντικούς Franchisees του μητρικού ομίλου, καθώς είμαστε από τους ελάχιστους με παρουσία σε τρεις χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο), ενώ σχεδόν όλοι οι υπόλοιποι έχουν το πολύ δύο χώρες.

Θυμίζουμε ότι η Housemarket απασχολεί περίπου 1.540 εργαζομένους, λειτουργεί εφτά καταστήματα ΙΚΕΑ –πέντε στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο και ένα στη Βουλγαρία–, έξι κέντρα παραγγελιών και παραλαβών (Pick-Up Points) –πέντε στην Ελλάδα και ένα στη Βουλγαρία– και τρία καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) –ένα σε κάθε μία από τις παραπάνω χώρες δραστηριότητας.