Οι δυσκολίες και οι καθυστερήσεις για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μοιάζουν να μην έχουν τέλος, καθώς πλέον στο σκηνικό προστίθενται οι αξιώσεις του Δήμου Χαϊδαρίου επί της ακίνητης περιουσίας, τόσο ως προς το κομμάτι της ΕΤΑΔ όσο και της ΕΝΑΕ.
Την ώρα που δύο διαγωνισμοί κηρύχθηκαν άγονοι και για την εκ νέου προκήρυξη απαιτείται να νομοθετήσει το υπουργείο Οικονομικών, που είναι και το επισπεύδον υπουργείο, για παράταση της διάρκειας της ειδικής διαχείρισης η οποία λήγει τον Μάρτιο, φαίνεται ότι οι καθυστερήσεις μπορεί ξεπεράσουν τους τρείς έως έξι μήνες που έχει προεξοφλήσει η αγορά. Διάστημα το οποίο είναι απαραίτητο για την σύνδεση των δύο διαγωνισμών, της ΕΝΑΕ και της ΕΤΑΔ.
Σε αυτή την χρονική συγκυρία έρχονται να προστεθούν οι αξιώσεις του Δήμου Χαϊδαρίου, που αν πάρουν την δικαστική οδό θα περιπλέξουν περαιτέρω χρονικά την όλη διαδικασία.
Ειδικότερα, ο Δήμος Χαϊδαρίου απέστειλε εξώδικο προς την ΕΤΑΔ αλλά και προς την ΕΝΑΕ, που κοινοποίησε προς την κυβέρνηση, διεκδικώντας εκτάσεις αλλά και την απόδοσή τους προς τον Δήμο. Εκτάσεις μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται ο προβλήτας 4, ενώ μέσω των εξωδίκων που κατατέθηκαν με ημερομηνία 1/2/2021 και 18/2/2021, θέτει υπό αμφισβήτηση η νομιμότητα του πλειοδοτικού διαγωνισμού της ΕΤΑΔ
Αντίστοιχα όσον αφορά το εξώδικο προς την ΕΝΑΕ εντοπίζεται «μεταξύ των δημοπρατούμενων εκτάσεων, εκτάσεις που ανήκουν στην ιδιοκτησία του Δήμου Χαϊδαρίου».
Σε αυτό εντοπίζει τρεις εκτάσεις, εκ των οποίων ένα οικόπεδο 619 τμ., αλλά και κομμάτια οδών τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο ενιαίο οικόπεδο Ναυπηγείου εμβαδού 350.745,10 τ.μ. που αποτελεί το αντικείμενο του διαγωνισμού της ΕΝΑΕ.
Όπως ανέφερε στο Liberal.gr ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου, Ευάγγελος Ντινιακός, «στο διαγωνισμό της ΕΝΑΕ, διεκδικούμε τρία ακίνητα για τα οποία ο Δήμος έχει τίτλους κτηματολογίου, ενώ στην ΕΤΑΔ εν ευρεία έννοια θεωρούμε, όπως αναφέρεται και στο εξώδικο, ότι «η απόδοση στον δήμο της προβλήτας 4 είναι το ελάχιστο αντιστάθμισμα που δικαιούνται οι πολίτες του Χαϊδαρίου και ευρύτερα της Δυτικής Αθήνας για την τεράστια οικολογική και περιβαλλοντική καταστροφή που υπέστη η άλλοτε μαγευτική παραλία του Σκαραμαγκά από την εκεί κατάσταση των Ναυπηγείων».
Με βάση και τις νέες εξελίξεις φαίνεται ότι μπορεί να υπάρξουν αξιόλογες καθυστερήσεις οι οποίες δεν είχαν προϋπολογισθεί αν προχωρήσει η νομική διαδικασία, ενώ πλέον τα ναυπηγεία Ελευσίνας φαίνεται να «παίρνουν πάνω τους» την διαδικασία ναυπήγησης φρεγατών, ενώ και εκεί υπάρχουν καθυστερήσεις, όπως ανέφερε πρόσφατα το liberal.gr.
Το ζητούμενο λοιπόν είναι πλέον το ναυπηγικό μέλλον των εγκαταστάσεων στο Σκαραμαγκά καθώς και τα εχέγγυα για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές που θα κληθούν να καταβάλλουν σημαντικά ποσά για την επενέναρξη λειτουργίας.
Υπενθυμίζεται ότι τα χρέη των ναυπηγείων σε Δημόσιο, Τράπεζες και εργαζόμενους υπολογίζονται σε 250-300 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε παλιότερη έκθεση κατάσχεσης η περιουσία των ναυπηγείων αξιολογούνταν σε περισσότερο από 900 εκατομμύρια ευρώ.