Πολλές εταιρείες, αναγνωρίζοντας τις προτεραιότητες της νέας δεκαετίας, θέτουν υπό αμφισβήτηση το κλασσικό μοντέλο με το οποίο προμηθεύονται πρώτες ύλες, παράγουν, διακινούν και αποσύρουν μηχανήματα και προϊόντα.
Στην προσπάθεια τους να διατηρήσουν τον έλεγχο στη διαχείριση και κατανάλωση των πολύτιμων φυσικών πόρων, οι εταιρείες αυτές βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για την επαναχρησιμοποίηση των πρώτων υλών, αλλά και των συνιστωσών του ίδιου του βιομηχανικού τους εξοπλισμού, ενώ συνεργάζονται με τους προμηθευτές προκειμένου να προσδώσουν «κυκλικά οφέλη» σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Στην ουσία, έχουν ήδη ξεκινήσει την επανάσταση της κυκλικής οικονομίας, όπου όπως διεξοδικά είχαμε αναλύσει από τον Οκτώβριο του 2019 κυκλική οικονομία είναι ένα νέο παραγωγικό αλλά και καταναλωτικό μοντέλο, που επιτρέπει τη χρήση των υλικών για πολύ μεγαλύτερο χρόνο, με παράλληλη ελαχιστοποίηση της χρήσης των φυσικών πόρων. Απαιτεί τη μετάβαση από ένα κάθετο μοντέλο παραγωγής, κατανάλωσης και απόρριψης σε ένα κλειστό κυκλικό μοντέλο, όπου τα προϊόντα θα μπορούν να αποσυναρμολογούνται και να επαναχρησιμοποιούνται με την ελάχιστη δυνατή μεταποίηση.
Η κυκλική οικονομία στην ουσία είναι η ξεκάθαρη υλοποίηση της λεγόμενης «βιώσιμης ανάπτυξης», καθώς η αξία των προϊόντων, των υλικών και των πόρων παραμένει στην οικονομία για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο, με αποτέλεσμα η παραγωγή αποβλήτων και ρύπων να περιορίζεται αισθητά και το ενεργειακό αποτύπωμα να ακολουθεί την κατιούσα.
Μια νέα κοινοπραξία η οποία θα έχει σαν στόχο την πραγμάτωση της νέας αυτής τάσης ετοιμάζουν οι Microsoft, Nike, Starbucks, Unilever και Danone.
Με «μπροστάρη» τη Microsoft η οποία ήδη έχει ανακοινώσει ότι κατευθύνει κεφάλαια ενός τρισ. δολαρίων προκειμένου μέχρι το 2050 να αφαιρέσει το ισοδύναμο όλων των εκπομπών ρύπων που έχει προκαλέσει από την ίδρυση της το 1975, στόχος της κοινοπραξίας είναι η κοινή χρήση πόρων προκειμένου να μειωθεί η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.
Δεν είναι όμως οι μόνες που έχουν αποφασίσει να αναλάβουν το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί για την προστασία του πλανήτη.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, o όμιλος που ονομάζεται TransformtoNetZero, περιλαμβάνει την αυτοκινητοβιομηχανία Mercedes-Benz, τον δανέζικο ναυτιλιακό όμιλο Moller-Maersk, την ινδική εταιρεία πληροφορικής Wipro και τη βραζιλιάνικη εταιρεία καλλυντικών Natura που έχει στην ιδιοκτησία της την γνωστή σε όλουςAvon.
Η συμμαχία θα επενδύσει στην τεχνολογία μείωσης του άνθρακα και τον συντονισμό για τους στόχους της δημόσιας πολιτικής, ενώ στους προσεχείς στόχους είναι η διεύρυνση των μελών.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα η Amazon επίσης ετοιμάζεται να ανακοινώσει το φιλόδοξο επενδυτικό της πλάνο, προκειμένου να εισέλθει στην κυκλική οικονομία και να μειώσει το ενεργειακό της αποτύπωμα.
Όσο πιο γρήγορα οι εταιρείες θα αλλάξουν τον τρόπο παραγωγής, διανομής και προέλευσης των πόρων τους, τόσο πιο « κοντά» θα είναι σε προγράμματα χρηματοδότησης και στήριξης των επενδύσεων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους μετόχους.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.