Σημαντική βελτίωση των οικονομικών μεγεθών αλλά και διεύρυνση των δραστηριοτήτων του αναμένει η ΟΛΘ για τη χρήση του 2022. Ήδη, όπως ανέφερε στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων στους αναλυτές ο εκτελεστικός πρόεδρος του δ.σ. κ. Αθανάσιος Λιάγκος, για το 2022 αναμένονται 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιέρας, έναντι 17 το 2021. Ο αριθμός αυτός υπερβαίνει σημαντικά αυτόν των 49 αφίξεων, όπως είχε διαμορφωθεί στο τέλος του 2021.
Ακόμη, όπως σημειώθηκε στην παρουσίαση, η ΟΛΘ διατηρεί επαρκή χρηματοοικονομική θέση και δημιουργεί νέες ετήσιες κεφαλαιακές ροές, ικανές να χρηματοδοτήσουν τις ετήσιες λειτουργικές δαπάνες, τις ετήσιες καταβολές μερισμάτων και σημαντικό μέρος των συνολικών αναγκών σε επενδύσεις (CapEx), σε συνδυασμό με τη μελλοντική χρήση δανεισμού, όταν απαιτηθεί.
Σημειώνεται ότι ως σήμερα η εταιρεία παραμένει χωρίς δανεισμό (Debt free).
Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα των επενδύσεων, η ΟΛΘ ολοκλήρωσε σημαντικές επενδύσεις ύψους 52,4 εκατ. ευρώ από την ιδιωτικοποίησή της τον Μάρτιο του 2018 ως τον Μάρτιο του 2022, ενώ ένα επιπλέον ποσό 30-35εκατ. ευρώ αναμένεται να εκτελεστεί κατά τη διάρκεια του 2022, εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.
Ειδικότερα, όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση η διοίκηση επικεντρώνεται σε μια σειρά νέων υλοποιήσεων και ειδικότερα:
- Διαρκής βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του Λιμένα ως πρωταρχικού χώρου διακίνησης συμβατικών φορτίων και περαιτέρω ενίσχυση του ηγετικού ρόλου της Θεσσαλονίκης στην Ανατολική Μεσόγειο.
- Εντός του Ιουλίου 2022 αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία δυο υπερσύγχρονες γερανογέφυρες (STS Cranes) στην Προβλήτα 6, οι οποίες αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά την λειτουργικότητα και εξυπηρέτηση των νέων αφίξεων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
- Νέες επενδύσεις εντός του 2022 για την αναβάθμιση και επέκταση της Προβλήτας 6, οι οποίες θα επιτρέπουν την εξυπηρέτηση πλοίων Post Panamax έως 24 χιλ. TEUs (επί του παρόντος εξυπηρετούνται πλοία New Panamax έως 8 χιλ. TEUs) και θα προσελκύσουν υπηρεσίες κύριας γραμμής, (mainliner services) σύμφωνα με τις νέες συνθήκες της αγοράς.
- Εγκατάσταση νέου λογισμικού TOS (Terminal Operation System) για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, με σκοπό να βελτιωθεί σημαντικά η λειτουργική απόδοση.
- Επέκταση της περιοχής της Ελευθέρας Ζώνης.
- Περαιτέρω βελτίωση της πελατοκεντρικής πολιτικής, της ουσιαστικής ανάπτυξης νέων εμπορικών γραμμών, της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας.
- Ανάπτυξη των λεγόμενων δραστηριοτήτων “beyond the Port”: ενσωμάτωση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στην εφοδιαστική αλυσίδα, παρέχοντας intermodal (διατροπικές) λύσεις από και προς τις κύριες Βαλκανικές χώρες. Προς αυτό το σκοπό, συστάθηκε νέα θυγατρική στη Σόφια (100% ιδιοκτησίας ΟΛΘ) το Νοέμβριο του 2020, “ThPA Sofia EAD”, ενώ αναμένεται να ιδρυθούν περισσότερες θυγατρικές στο εγγύς μέλλον.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη, για το 2021 ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας ήταν 76,89 εκατ. ευρώ έναντι 71.724 το 2020, καταγράφοντας αύξηση 7,2%. Τα αποτελέσματα EBITDA ήταν 34,72 εκατ. ευρώ (ποσοστό 45,2%) επί των πωλήσεων, βελτιωμένα κατά 12,3% έναντι του 2020. Η καθαρή προ φόρων κερδοφορία ήταν 21,1 εκατ. ευρώ, κατά 5% αυξημένη σε σχέση με το 2020.
Σε ενοποιημένη βάση ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 77,86 εκατ. ευρώ, τα αποτελέσματα EBITDA σε 33,44 εκατ.ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 19,87 εκατ. ευρώ.
Το προτεινόμενο προς διανομή μέρισμα, που θα τεθεί προς έγκριση από την ετήσια, τακτική γενική συνέλευση των μετόχων που έχει προγραμματισθεί για τις 21 Απριλίου ανέρχεται σε 1,50 ευρώ ανά μετοχή έναντι 1,42 ευρώ ανά μετοχή του προηγούμενου έτους.
Όπως επισημάνθηκε από τη διοίκηση της εταιρείας, η μελλοντική μερισματική πολιτική της ΟΛΘ στοχεύει να συνεχίσει με ικανοποιητικές καταβολές, λαμβάνοντας ωστόσο υπόψη την ανάγκη αυτοχρηματοδότησης σημαντικού μέρους των επενδύσεών της.