Του Απόστολου Σκουμπούρη
Ένα κολοσσιαίο πρόγραμμα ολικού μετασχηματισμού σε όλα τα επίπεδα υλοποιεί ο ΟΠΑΠ την τελευταία διετία, με τον οργανισμό να μετατρέπεται σταδιακά από τους πλέον σύγχρονους διεθνώς, μέσα από μια ολιστική εφαρμογή των απεριόριστων δυνατοτήτων που δίνουν οι νέες τεχνολογίες και η ψηφιακή επανάσταση.
Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα τεχνολογικού μετασχηματισμού που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ στην Ευρώπη, με την εγκατάσταση περισσότερων από 50.000 νέων διαφορετικών συσκευών. Τα τελευταία δύο χρόνια, η εταιρεία εστίασε στο σημαντικό έργο του μετασχηματισμού και εκσυγχρονισμού του δικτύου των πρακτορείων ΟΠΑΠ, υλοποιώντας τεχνολογικές επενδύσεις ύψους σχεδόν 100 εκατ. ευρώ.
Δεν είναι υπερβολή αν τονίσουμε πως ο ΟΠΑΠ βρίσκεται στην πιο γόνιμη περίοδο της 60χρονης ιστορίας του, καθώς εγκολπώνεται και εφαρμόζει σ'' όλη τη διάρθρωσή του όλες τις δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες και η ψηφιακή εποχή.
Στόχος της διοίκησης είναι ο ΟΠΑΠ να προβάλει τα επόμενα χρόνια στους μεγάλους του κλάδου σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οπότε είναι στρατηγική προτεραιότητα η δημιουργία χαρτοφυλακίου προϊόντων και υπηρεσιών παγκοσμίου επιπέδου έως το 2020.
Το μεγάλο έργο του ψηφιακού μετασχηματισμού, φέρνει ολοένα και πιο ελκυστικές υπηρεσίες για τους πελάτες, καινούρια παιχνίδια αλλά και νέες Virtual υπηρεσίες. Μάλιστα, στις επόμενες εβδομάδες, η εταιρεία θα παρουσιάσει δύο νέα προϊόντα για το δίκτυο των καταστημάτων της – το KINO Sidebets και το Virtuals Match-day.
Το management του ΟΠΑΠ αντιλαμβάνεται το διεθνές status quo στα τυχερά παιχνίδια και τις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία και η ψηφιακή οικονομία.
Καθ'' όλη τη διάρκεια του 2017 αλλά και στο πρώτο μισό του 2018, ο ΟΠΑΠ δρομολόγησε και ήδη παρουσιάζει νέα παιχνίδια και υπηρεσίες όπως τα VLTs, σύναψε συνεργασίες με ξένες εταιρείες για virtual προϊόντα αθλητικού στοιχηματισμού όπως την αγγλική Inspired, επένδυσε στο δίκτυο καταστημάτων, αναπτύσσει και εκπαιδεύει τους επαγγελματίες πράκτορες στη νέα πραγματικότητα και στις νέες δυνατότητες που υπάρχουν.
Η παρουσίαση του Pamestoixima.gr
Ο ΟΠΑΠ επεκτείνεται πλέον στρατηγικά στη διαδικτυακή αγορά, η οποία προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες και προοπτικές ανάπτυξης. Ήδη ετοιμάζεται πυρετωδώς η νέα διαδικτυακή στοιχηματική πλατφόρμα Pamestoixima.gr και θα βγει στον «αέρα» εντός των επόμενων ημερών.
Η νέα πλατφόρμα θα προσφέρει ανταγωνιστικές αποδόσεις στους πελάτες του ΟΠΑΠ και άμεσα οφέλη για το δίκτυο των πρακτόρων. Πρόθεση του ΟΠΑΠ είναι να διαθέσει διαδικτυακά πολλά από τα προϊόντα που παρέχονται σήμερα στους πελάτες του μέσω των πρακτορείων. Η αρχή γίνεται με τον αθλητικό στοιχηματισμό και στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν άλλα παιχνίδια, όπως ΤΖΟΚΕΡ, KINO και Virtuals.
Η πλατφόρμα Pamestoixima.gr θα είναι διαθέσιμη τόσο μέσω ιστοτόπου (από ηλεκτρονικό υπολογιστή), όσο και φορητών συσκευών (π.χ. κινητό τηλέφωνο).
Ταυτόχρονα, το Pamestoixima.gr θα στηρίξει περαιτέρω τους πράκτορες, δίνοντας τους πρόσβαση στους πελάτες που χρησιμοποιούν το κανάλι του διαδικτύου. Όπως έχει συμφωνηθεί, δημιουργούνται επιπλέον οφέλη για αυτούς, καθώς από τις δραστηριότητες των παικτών που θα έχουν εγγραφεί στο Pamestoixima.gr μέσω των καταστημάτων τους, θα λαμβάνουν το ίδιο ποσοστό προμήθειας επί των καθαρών εσόδων (NGR) όπως εφαρμόζεται για τον στοιχηματισμό στο πρακτορείο.
Η στρατηγική επένδυση στο Stoiximan Group
Χθες ανακοινώθηκε η νέα στρατηγική επένδυση του ΟΠΑΠ, που αφορά την εξαγορά της ιστοσελίδας διαδικτυακού στοιχήματος stoiximan.gr. Η θυγατρική του ομίλου ΟΠΑΠ Investment Ltd κατέληξε σε προσυμφωνία για την απόκτηση μεριδίου 36,75% στην TCB Holdings Ltd, μητρική εταιρεία του Stoiximan Group, έναντι τιμήματος 50 εκατ. ευρώ, κατόπιν ρυθμιστικών εγκρίσεων της αγοράς τυχερών παιγνίων.
Επιπλέον, ο ΟΠΑΠ έχει προσυμφωνήσει να αποκτήσει τον έλεγχο, από κοινού με την TCB Holdings, των δραστηριοτήτων του Stoiximan Group στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Η επένδυση αυτή τελεί υπό την πλήρωση διάφορων προηγούμενων όρων, συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης των αρμόδιων αρχών ανταγωνισμού και ρύθμισης της αγοράς τυχερών παιγνίων, και της διεξαγωγής έρευνας δέουσας επιμέλειας (due diligence).
Σε επίπεδο ομίλου, η επένδυση δίνει επίσης στον ΟΠΑΠ παρουσία σε αρκετές ταχέως αναπτυσσόμενες διεθνείς αγορές. Μέσω των θυγατρικών της, η TCB Holdings παρέχει υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα και την Κύπρο, υπό το εμπορικό σήμα Stoiximan, καθώς και στη Ρουμανία και τη Γερμανία, υπό το εμπορικό σήμα Betano. Το Stoiximan Group, με την ίδια διοικητική ομάδα, θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεξάρτητα από τις διαδικτυακές δραστηριότητες του ΟΠΑΠ. Το 2017, ο Όμιλος Stoiximan κατέγραψε έσοδα 136 εκατ. ευρώ και κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) περίπου 16 εκατ. ευρώ.
Ντ. Κόουπ: Η διεθνοποίηση του ΟΠΑΠ και το όραμα του 2020
Μιλώντας για το Pamestoixima.gr αλλά και την εξαγορά της Stoixima, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΑΠ Ντάμιαν Κόουπ δήλωσε μεταξύ άλλων πως «η επικείμενη λειτουργία της νέας μας διαδικτυακής πλατφόρμας αθλητικού στοιχηματισμού Pamestoixima.gr είναι το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της καθιέρωσης του ΟΠΑΠ ως εταιρείας ψυχαγωγίας και τυχερών παιγνίων παγκόσμιου επιπέδου.
Η στρατηγική επένδυση στην Stoiximan είναι ευθέως συμπληρωματική στις διαδικτυακές δραστηριότητες του ΟΠΑΠ και μας προσφέρει διαδικτυακή παρουσία σε διεθνές επίπεδο. Είμαστε αισιόδοξοι για το επόμενο στάδιο εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του ΟΠΑΠ, καθώς οδεύουμε προς την επίτευξη του συνολικού μας Οράματος για το 2020».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Stoiximan Γιώργος Δασκαλάκης επισήμανε πως «η στρατηγική επένδυση του ΟΠΑΠ στη Stoiximan, τη μεγαλύτερη εταιρεία διαδικτυακού στοιχηματισμού στην Ελλάδα, αποτελεί αναγνώριση της σκληρής δουλειάς των 450 εργαζομένων μας και του επιτυχημένου μοντέλου ανάπτυξης της εταιρείας μας.
Η σύμπραξη αυτή ενισχύει την ηγετική θέση της Stoiximan στην Ελλάδα και παράλληλα μας επιτρέπει να επιταχύνουμε το πλάνο ανάπτυξής μας σε αγορές του εξωτερικού. Όραμά μας είναι να καθιερωθούμε ανάμεσα στις κορυφαίες GameTech εταιρείες της Ευρώπης, διατηρώντας τον ελληνικό χαρακτήρα μας».