Ταξική ή μη η προσπάθεια επιβολής ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, δυστυχώς, αποδεικνύει το πώς ο κυβερνητικός συνασπισμός θέλει, ή πιο σωστά θα ήθελε, να «προσεγγίζει» οτιδήποτε έχει σχέση με την ιδιωτική πρωτοβουλία.
Από τη στιγμή βέβαια που οι Άριστοι είναι το «πρόβλημα» σε αυτή τη χώρα και μόνο που δεν διώκονται από την κυβερνητική συμμαχία, δεν θα έπρεπε να αιφνιδιάσει και η «επίθεση» στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Δυστυχώς όμως η εικόνα αυτής της χώρας, μέσω των κυβερνητικών χειρισμών, πέρα ότι προσβάλλει, ταυτόχρονα απωθεί. Και απωθεί επενδυτές που τόσο ανάγκη έχει η πραγματική οικονομία, που στενάζει από την έλλειψη ρευστού και καταρρέει από το βάρος των ανέργων ειδικά των νέων.
Το αποθαρρυντικό της όλης υπόθεσης πάντως είναι ότι το οικονομικό επιτελείο όχι μόνο αγνοεί τις Κοινοτικές Οδηγίες, αλλά κυρίως δείχνει ανέτοιμο και ανίκανο να αντιμετωπίσει «επείγουσες» καταστάσεις.
Από τη στιγμή δε που έχουν περάσει περίπου δυο μήνες και ακόμη δεν είναι σε θέση να λάβει μια απόφαση για το πώς, ποιοί και πόσο θα επιβαρυνθούν, από τη μη εφαρμογή του μέτρου τότε καθίσταται και … επικίνδυνο, πρωτίστως για την οικονομία κατ’ επέκταση και για την κοινωνία.
Και αυτό γιατί ψάχνουν ακόμη τα ισοδύναμα, με αποτέλεσμα ουδείς να γνωρίζει τί μέλλει γενέσθαι στην ιδιωτική εκπαίδευση, τα νεύρα δεκάδων χιλιάδων γονιών «κρόσσια», αλλά και όλη την αγορά να αγωνία για το πού θα σκάσει η νέα «βόμβα».
Στο βόειο κρέας, στα τέλη κυκλοφορίας, στα ποτά και στα τσιγάρα, στην υψηλότερη φορολόγηση του ηλεκτρονικού τζόγου, των εταιρειών εκμετάλλευσης και διαχείρισης αυτοκινητόδρομων, των εταιρειών που κατέχουν ακίνητη περιουσία στο εξωτερικό, στην κατάργηση φοροαπαλλαγών, ή σε λίγο απ’ όλα;
Διότι τα σενάρια που έχουν ακουστεί είναι πολλά και κάθε λίγο και λιγάκι «φυτρώνει» και κάποιο καινούργιο, το οποίο μπορεί να διαψευστεί μπορεί και όχι, μέχρι να βγει κάποιο νέο!
Μέχρι φυσικά να βγει και η τελική απόφαση της κυβέρνησης και η οποία αναμένεται, εκτός απροόπτου, σήμερα για να δώσει λύση στο δύσκολο αυτό «σταυρόλεξο» και βασικό προαπαιτούμενο από το οποίο η τρόικα – κουαρτέτο υπολογίζει έσοδα περί τα 400 εκατομ. ευρώ.
Η λύση που προκρινόταν πάντως όλο το Σαββατοκύριακο ήταν η αύξηση του ΦΠΑ στο βόειο κρέας, στο 23%, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν θα αυξηθούν και τα τέλη κυκλοφορίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων αφού ο κρατικός «κορβανάς» έχει πολλές «μαύρες τρύπες».
Είναι δε αξιοσημείωτο ότι στο σίριαλ των τελών κυκλοφορίας τα σενάρια προσεγγίζουν επιστημονική φαντασία, αφού οι αυξήσεις ξεπέρασαν και τα 1.800 ευρώ!
Τέλη πολλών ταχυτήτων
Το σχέδιο ωστόσο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει μεγαλύτερη αύξηση σε ακριβά και μεγάλου κυβισμού ΙΧ, μικρότερη σε φθηνά χαμηλού κυβισμού, αλλά και κατάργηση εξαιρέσεων από τέλη κυκλοφορίας (αντιρρυπαντικά κλπ).
Συγκεκριμένα, η αύξηση στα τέλη των καινούργιων Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού θα φθάνει έως και 20%, ενώ στα ΙΧ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/11/2011 και μέχρι σήμερα δεν πλήρωναν τέλη η επιβάρυνση θα φθάνει μέχρι και 50 ευρώ.
Από την άλλη πλευρά στα μεσαία κυβισμού δεν θα υπάρξουν αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, ενώ εξετάζεται μείωση 5% στα τέλη για τα μικρά και πολύ παλαιά ΙΧ, για να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις.