Το α' τρίμηνο έδειξε ότι και φέτος θα πρέπει να περιμένουμε καλά μεγέθη από την Παπουτσάνης η οποία πλέον δεν αποτελεί ένα turnaround story αλλά μια εταιρεία που έχει βάλει στόχο να πιάσει μεγέθη που θα την τοποθετήσουν στις επενδυτικές επιλογές της μεσαίας κεφαλαιοποίησης του ΧΑ.
Η πανδημία βοήθησε τα νούμερα να πάνε σε άλλο επίπεδο, ωστόσο αυτό οφείλεται και στην ικανότητά της να βρεθεί προετοιμασμένη για να εκμεταλλευθεί την ένταση της ζήτησης στα αντισηπτικά και άλλα απολυμαντικά είδη τα οποία παράγει.
Τα καλά νέα από τις πωλήσεις της εταιρείας συνεχίστηκαν και στο β’ τρίμηνο. Αν και ο ρυθμός των πωλήσεων του β’ τριμήνου (+8,1%) έχει επιβραδυνθεί σε σχέση με το α’ τρίμηνο (+27,7%) το εξάμηνο κλείνει με ένα ισχυρό +15,6%.
Για να έχουμε μια αίσθηση των πραγμάτων η Παπουτσάνης έφερε πωλήσεις στο α’ εξάμηνο αξίας 24,2 εκατ. ευρώ όσες σχεδόν είχε κάνει σε ολόκληρη τη χρήση του 2018. Πρόκειται για την δεύτερη καλύτερη επίδοση τζίρου εξαμήνου όλων των εποχών καθώς το 2004 η εταιρεία είχε κλείσει εξάμηνο οριακά ψηλότερα κατά 50 χιλ. ευρώ από τη φετινή επίδοση, πλην όμως η τελική γραμμή είχε ζημιές.
Αυτή είναι και η μεγάλη διαφορά του τότε με το τώρα. Η Παπουτσάνης τρέχει με περιθώρια που της εξασφαλίζουν αξιοπρεπή κερδοφορία, την οποία αξιοποιεί για τις επενδύσεις και τα μερίσματα που μοιράζει στους μετόχους της τα οποία έχουν αποκτήσει τακτική συχνότητα από το 2017 έως και την περυσινή.
Το ερώτημα που έχει βάλει φρένο στην τιμή της μετοχής είναι στο κατά πόσον η επιστροφή στην κανονικότητα με την ομαλοποίηση των συνθηκών των κρουσμάτων Covid-19 θα θέσει τέλος στην ισχυρή ζήτηση των προϊόντων της εταιρίας. Η διοίκηση φαίνεται να έχει προετοιμαστεί για την επόμενη ημέρα προχωρώντας σε συνεργασίες με συμβόλαια μακράς διαρκείας (Henkel & Unilever) που θα διατηρήσουν την παραγωγή σε υψηλά επίπεδα.
Για πρώτη φορά οι πωλήσεις του ομίλου στο εξωτερικό ξεπέρασαν σε συνεισφορά κατά πολύ τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά ανεβαίνοντας στο εξάμηνο στο 60% έναντι 50% την περυσινή χρονιά. Οι πωλήσεις ιδιωτικής ετικέτας εμφάνισαν ισχυρή αύξηση κατά 28% αποτελώντας σχεδόν το 50% του τζίρου της περιόδου.
Σε επίπεδο επώνυμης ετικέτας αν εξαιρεθεί η επίδραση των αντισηπτικών οι πωλήσεις ήταν επίσης ισχυρές κατά 41%. Ακόμα και αν οι πωλήσεις των αντισηπτικών υποχωρήσουν ο όμιλος αναμένεται την αναπλήρωση τους από τον τομέα HORECA ο οποίος συνέχισε να υποαποδίδει σε σχέση με πέρυσι με μείωση πωλήσεων 5% στο εξάμηνο.
Με βάση την προβολή του εξαμήνου η Παπουτσάνης αναμένεται να εμφανίσει πωλήσεις κοντά στα 48 εκατ. ευρώ το 2021. Αυτό μεταφράζεται σε κερδοφορία που κατεβάζει το τρέχον ΡΕ στο 10,8 και τη σχέση Επιχειρηματικής Αξίας προς Λειτουργικά Κέρδη στις 6,8 φορές.
Η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων αναμένεται να προσεγγίσει το 19% ενώ η απόδοση των ταμειακών ροών θα κινηθεί στο 9%. Με αυτά τα δεδομένα η εταιρία της μικρής (ακόμα) κεφαλαιοποίησης εξακολουθεί να παρουσιάζει ενδιαφέρον παρά το ράλι που έχει προηγηθεί.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.