Πριν 25 χρόνια, το μακρινό 1996, μια ελληνική εταιρεία ξεκίνησε το «ταξίδι» της στην αγορά της πίτσας στη χώρα μας. Το «concept» που λάνσαρε ήταν πρωτόγνωρο για την ελληνική τότε αγορά, καθώς εξυπηρετούσε τους καταναλωτές μόνο μέσω takeaway και delivery, ενώ είχε να ανταγωνιστεί μεγάλες εταιρείες που είχαν εγκαθιδρυθεί στη συνείδηση των καταναλωτών, όπως η Pizza Hut και η Roma Pizza.
Πλέον η εταιρεία βρίσκεται στις top θέσεις στις «καρδιές» των καταναλωτών, λειτουργεί 83 καταστήματα και στόχος της είναι να καλύψει όλη την Ελλάδα με περισσότερα από 150 καταστήματα, έχοντας 1,2 εκατ. ενεργούς πελάτες και έχοντας κάνει λανσάρισμα στην αγορά της Κύπρου, μέσω του καταστήματός της στη Λευκωσία. Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας, εκτός από την ποιότητά της, έπαιξε και το πολύπλευρο και εύλικτο πελατοκεντρικό σύστημα, που της επιτρέπει να επικοινωνεί καθημερινά με τους πελάτες της και να ρωτά τη γνώμη τους για το προϊόν που παρήγγειλαν.
Επιστρέφοντας στο σήμερα, η εταιρεία είχε να αντιμετώπισει τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού. Το «στοίχημα» κερδήθηκε, καθώς η αλυσίδα κάνει σχέδια επέκτασης στο εξωτερικό και κατέγραψε ανάπτυξη των πωλήσεών της το 2020 κατά 8,5% συγκριτικά με το 2019. Το «growth story» της ελληνικής εταιρείας συνεχίζεται, με τον CEO της Kωνσταντίνο Αντάρα, να αναλύει τα σχέδια της εταιρείας στο Liberal Markets.
«Συζητάμε με τρεις φορείς προκειμένου να κάνουμε επέκταση εκτός Ελλάδας και Κύπρου. Οι χώρες που μας ενδιαφέρουν είναι η Αγγλία και η Γερμανία. Μετά λοιπόν το λανσάρισμά μας στην Κύπρο, επόμενοι σταθμοί για το 2021 είναι το Λονδίνο και το Βερολίνο. Έχουμε εντοπίσει ακίνητα που μας ενδιαφέρουν και καλώς εχόντων των πραγμάτων θα προχωρήσουμε στο άνοιγμα των καταστημάτων μέσα στο 2021», δηλώνει ο Κωνσταντίνος Αντάρας.
Η εταιρεία όμως δεν εξαντλεί την ανάπτυξή της στο εξωτερικό, καθώς «μέσα στο 2021 θα ανοίξουμε 14 καταστήματα στην Ελλάδα, παρά τη δύσκολη συγκυρία», επισημαίνει ο CEO της Pizza Fan.
Η πανδημία του κορονοϊού μετέβαλλε τις καταναλωτικές συνήθειες, καθώς ανέδειξε το delivery, ως το κύριο κανάλι πώλησης τροφίμων. Οι περισσότερες αλυσίδες εστίασης άλλαξαν το επιχειρηματικό τους μοντέλο, ενισχύοντας το συγκεκριμένο κανάλι. Ωστόσο, η Pizza Fan ήταν «έτοιμη από καιρό», καθώς ο κύριος τρόπος πωλήσεών της ήταν το delivery και το takeaway. «Το delivery είναι ο κύριος τρόπος που ικανοποιούμε τους πελάτες μας. Έχουμε ιδιόκτητο ακίνητα διανομής, με 2.000 διανομείς, στους οποίους τα τελευταία 25 χρόνια αποζημιώνουμε με το χιλιόμετρο, τα service και τα έξοδα που συνεπάγεται η χρήση μοτοσικλέτας», εξηγεί ο Κωνσταντίνος Αντάρας.
Το μόνο κανάλι που δεν «τραβάει» είναι αυτό του takeaway, καθώς όπως εξηγεί ο CEO της εταιρείας «ο κόσμος είναι διστακτικός να βγει έξω και να εισέλθει σε ένα κατάστημα. Δεν είχαμε την κίνηση που αναμέναμε στο takeaway».
Η ανάπτυξη της εταιρείας στην ελληνική και κυπριακή αγορά, δεν αντικατροπτίζεται μόνο στην επέκταση που σχεδιάζει, αλλά και στα οικονομικά της μεγέθη. Όταν η πτώση στους τζίρους των επιχειρήσεων εστίασης, έχει «χτυπήσει κόκκινο», η Pizza Fan έχει καταφέρει να αυξάνει συνεχώς τις πωλήσεις της. Ειδικότερα το 2020 έκλεισε με αύξηση 8,5% στον κύκλο εργασιών, ενώ ανάπτυξη προβλέπεται και για το 2021.