Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, που είχαν ήδη πληγεί από την πανδημία, αντιμετωπίζουν περαιτέρω διαταραχές και κόστος καθώς το κλείσιμο των εναέριων χώρων μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία επηρεάζει τη βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών σύμφωνα με το Reuters.
Οι μεταφορές μεταξύ της Ευρώπης και κάποιων χωρών της βόρειας Ασίας, έχουν καταστεί ιδιαίτερα προβληματικές λόγω των αμοιβαίων απαγορεύσεων των εναέριων χώρων που εμποδίζουν τους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να πετούν πάνω από τη Σιβηρία και τις ρωσικές αεροπορικές εταιρείες να πετούν προς την Ευρώπη.
Οι αεροπορικές εταιρείες που είναι υπεύθυνες για τη διακίνηση περίπου του 20% του παγκόσμιου αεροπορικού φορτίου επηρεάζονται από τις απαγορεύσεις αυτές, δήλωσε ο Φρέντερικ Χόρστ, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής της Cargo Facts Consulting, στο Reuters την Τρίτη.
Η Finnair και η Virgin Atlantic έχουν ήδη ακυρώσει πτήσεις μεταφοράς φορτίου στη Βόρεια Ασία λόγω ζητημάτων εναέριου χώρου και οι αμερικανικές εταιρείες United Parcel Service Inc και FedEx Corp. έχουν σταματήσει τις παραδόσεις προς τη Ρωσία.
Ωστόσο, οι μεγάλες Ασιατικές εταιρείες αερομεταφορών, όπως η Korean Air Lines και η ιαπωνική ANA Holdings εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τον ρωσικό εναέριο χώρο, όπως και οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής.
Ακόμη και εταιρείες που δραστηριοποιούνται αμιγώς στις αερομεταφορές, όπως η ρωσική AirBridgeCargo Airlines που διακινεί λίγο λιγότερο από το 4% του διεθνούς αεροπορικού φορτίου, και η Cargolux του Λουξεμβούργου υπόκεινται στις απαγορεύσεις του εναέριου χώρου, πράγμα που θα μπορούσε να εκτοξεύσει τις ήδη υψηλές, λόγω πανδημίας, τιμές.
Οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Ρωσία αναμένεται να διαταράξουν περαιτέρω τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
«Συνολικά περίπου το ένα τέταρτο του αεροπορικού φορτίου μεταξύ Ασίας και Ευρώπης θα πρέπει να βρει εναλλακτικά μέσα μεταφοράς. Η επιλογή που εξετάζουν είναι να ακολουθήσουν μεγαλύτερες διαδρομές μέσω Νοτιοανατολικής Ασίας και Μέσης Ανατολής.»
Τα δρομολόγια μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ Ασίας και Βόρειας Αμερικής αναμένεται να επηρεαστούν λιγότερο από τα ευρωπαϊκά δρομολόγια, επειδή πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν ήδη το Άνκορατζ της Αλάσκα ως κόμβο φορτίου και σημείο ενδιάμεσου σταθμού.