Της Αντιόπης Σχοινά
Σε αναζήτηση των κατάλληλων σημείων για την δημιουργία των επόμενων καταστημάτων της βρίσκεται η εκ Δανίας ορμώμενη αλυσίδα λιανεμπορίου ειδών σπιτιού Jysk Group, της οποίας το επενδυτικό πρόγραμμα ανάπτυξης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Όπως τονίζει στο Liberal.gr ο Κώστας Δημόπουλος, διευθυντής πωλήσεων και marketing της εταιρείας «μετά την δημιουργία των πρώτων 4 σημείων πώλησης, περιμέναμε να αξιολογήσουμε την αγορά και πλέον βρισκόμαστε σε διαδικασίες αναζήτησης των κατάλληλων καταστημάτων τόσο από άποψης θέσης όσο και προδιαγραφών ώστε να διευρύνουμε την παρουσία μας σύμφωνα με το αρχικό πλάνο».
Η εταιρεία Jysk ή αλλιώς ''''Γιουσκ'''' επί το ελληνικότερον, κατέπλευσε στην ελληνική αγορά εν μέσω capital controls και έχει εκπονήσει ένα φιλόδοξο πλάνο για τη λειτουργία συνολικά 40 καταστημάτων σε μία επένδυση που μπορεί να φθάσει στο σύνολό της τα 20 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο του οικιακού εξοπλισμού και βολιδοσκοπούσε την ελληνική αγορά ήδη από το 2009, άνοιξε στα τέλη Σεπτεμβρίου το πρώτο της κατάστημα στα Κάτω Πατήσια, κάνοντας την Ελλάδα, την 39η χώρα για τον όμιλο του κ. Lars Larsen.
Ο Lars Larsen άνοιξε το πρώτο κατάστημα στη Δανία το 1979 και σήμερα διαθέτει μέχρι στιγμής 2.285 καταστήματα σε όλο τον κόσμο από τον Καναδά έως την Κίνα και από τα γειτονικά Σκόπια και την Βουλγαρία έως τα Νησιά Φερόε και την Γροιλανδία. Ακόμη στην λίστα των χωρών όπου η εταιρεία διαθέτει παρουσία ανήκουν η Σκανδιναβία, η Γροιλανδία, τα νησιά Φερόε, η Εσθονία, η Γαλλία, η Μεγάλη Βρετανία, η ΠΓΔΜ, η Ιταλία, η Κίνα, η Βοσνία Ερζεγοβίνη, η Αρμενία, το Μαυροβούνιο, η Σερβία και η Ινδονησία Κάθε εβδομάδα ανοίγουν δύο καταστήματα σε κάποια γωνιά του κόσμου, ενώ συνολικά απασχολούν πάνω από 19.000 υπαλλήλους και ο ετήσιος κύκλος εργασιών του ομίλου φθάνει τα 3 δισ. ευρώ.
Ο Lars Larsen, παιδί αγροτικής οικογένειας της μεταπολεμικής Δανίας έχει μια προσωπική περιουσία που ξεπερνάει τα 4 δισ. δολάρια και συγκαταλέγεται σε όλες τις λίστες με τους πιο πλούσιους ανθρώπους του πλανήτη. Παραμένει απλός και προσιτός και ήταν αυτός που έκοψε την κορδέλα στο πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα, στις Τρεις Γέφυρες.
Τα επόμενα καταστήματα της αλυσίδας άνοιξαν στη Λάρισα στο εμπορικό κέντρο Θεσσαλία και στη Θεσσαλονίκη, στο εμπορικό κέντρο Florida I, ενώ ακολούθησε το δεύτερο κατάστημα για την εταιρεία στην Αθήνα, στο Ελληνικό.
Όπως εξηγεί ο κ. Δημόπουλος «τα πρώτα δείγματα από την ελληνική αγορά είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά και δικαιώνουν την επιλογή της χώρας από τον όμιλο. Ο κόσμος εκπαιδεύεται σταδιακά στην φιλοσοφία των καταστημάτων μας τα οποία είναι μεγέθους 1.000 – 1.200 τετραγωνικών, ενώ σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκεται και το e – shop το οποίο δρα συμπληρωματικά με ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία».
Αναφερόμενος στη δύσκολη οικονομική συγκυρία ο κ. Δημόπουλος τονίζει «Χώρες με αντίστοιχο πληθυσμό με την Ελλάδα διαθέτουν πάνω από 70 καταστήματα – τα απέκτησαν σε βάθος 10 ετών – και δεν αποκλείεται το φαινόμενο να επαναληφθεί και εδώ. Πολύ περισσότερο όταν το έδαφος είναι πρόσφορο και αρκετά εμπορικά ακίνητα σε κομβικά σημεία ελεύθερα να περιμένουν έναν καλό και σταθερό ενοικιαστή».
Το δίκτυο των 40 καταστημάτων εντάσσεται στο μεσοπρόθεσμο στόχο της εταιρείας, εφόσον βέβαια τα πράγματα εξελιχθούν με βάση το business plan.
«Πιστεύουμε στην Ελλάδα η οποία ήταν μια από τις τελευταίες ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες δεν είχαμε ακόμα παρουσία», είχε αναφέρει ο κ. Larsen στα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος. «Έχουμε βρεθεί και στο παρελθόν σε χώρες που βρίσκονταν σε δύσκολη οικονομική κατάσταση και τα αποτελέσματά μας εκεί ήταν πολύ καλά. Στα καταστήματα JYSK οι πελάτες μας στην Ελλάδα θα μπορούν να βρουν εξαιρετικές προσφορές και να κάνουν ποιοτικές αγορές παρά την οικονομική κρίση».
Παράδειγμα των προσφορών της JYSK το πρόγραμμα Green Weekend που τρέχει από την Πέμπτη 17 έως και το Σάββατο 19 Μαρτίου στα καταστήματα της και στο e-shop JYSK.gr όπου οι πελάτες της θα βρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων για τον κήπο και την βεράντα, με την ποιότητα και το Σκανδιναβικό design της JYSK σε προσφορές μέχρι και 50%!