Σε ψηφιακό πεδίο μάχης μετατρέπεται ο πλανήτης

Σε ψηφιακό πεδίο μάχης μετατρέπεται ο πλανήτης

Του Κωνσταντίνου Μαριόλη

Δύο στους δέκα κατοίκους του πλανήτη είναι ενεργοί παίκτες ψηφιακών παιχνιδιών, σε κονσόλες, υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, tablet και μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι περισσότεροι δε, από αυτούς προτιμούν τα πεδία μαχών του League of Legends, του Clash of Clans και του Call of Duty.

Γνωρίζατε, λοιπόν, ότι το αγαπημένο σας ψηφιακό παιχνίδι «αξίζει» μερικά δισεκατομμύρια; Η παγκόσμια αγορά ψηφιακών παιχνιδιών, συνεχίζει να καταγράφει ιστορικά υψηλά, «καλπάζοντας» παράλληλα με την τεχνολογική εξέλιξη και αποδεικνύοντας ότι έχουμε εισέλθει για τα καλά στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης.

Πρόκειται για μία αγορά που «ενηλικιώνεται» και σταδιακά αποκτά ισότιμη με άλλους κλάδους θέση στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών, η αγορά ψηφιακών παιχνιδιών θα αναπτύσσεται με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 17,2% την πενταετία 2015-2020.

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι από τα 6,4 δισεκατομμύρια του παγκόσμιου πληθυσμού, σχεδόν το ένα πέμπτο, ήτοι 1,2 δισεκατομμύρια είναι ενεργοί παίκτες. Επίσης, πάνω από το 32% των ανθρώπων ηλικίας 18-35 ετών περνούν κατά μέσο όρο 22 ώρες (!!!) την εβδομάδα σε ψηφιακά παιχνίδια.

Την ίδια ώρα, οι εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα συνεχίζουν ακάθεκτες την ξέφρενη ανάπτυξή τους συντηρώντας ένα ακόμη πεδίο αξιοποίησης για τους δημιουργούς ψηφιακών παιχνιδιών.

Σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας SuperData Research, η οποία εξειδικεύεται στον κλάδο του gaming, οι παγκόσμιες πωλήσεις ψηφιακών παιχνιδιών διαμορφώθηκαν στα 61 δισ. δολάρια το 2015, σημειώνοντας άνοδο 8%. Την... τιμητική τους είχαν τα παιχνίδια για κονσόλες, οι πωλήσεις των οποίων ενισχύθηκαν κατά 34% μέσα στο 2015, αν και ο συγκεκριμένος τομέας αποτελεί ένα μικρό κομμάτι της πίτας των ψηφιακών παιχνιδιών με τζίρο κοντά στα 4 δισ. δολάρια.

Ο κλάδος που συγκεντρώνει σήμερα το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι αυτός των ψηφιακών τίτλων για smartphone και tablet. Οι πωλήσεις ανήλθαν στα 25,8 δισ. δολάρια το 2015, σημειώνοντας άνοδο 10%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στον κλάδο των κινητών τηλεφώνων και των tablet τα 10 κορυφαία παιχνίδια παράγουν το ένα τέταρτο των συνολικών εσόδων.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές στρέφονται πλέον στα παιχνίδια που διανέμονται ψηφιακά και σε αυτά που διατίθενται δωρεάν στο διαδίκτυο. Στον αντίποδα, τα διαθέσιμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παιχνίδια παραμένουν στάσιμα (μείωση πωλήσεων 0,8%), ενώ υποχωρούν αισθητά τα συνδρομητικά παιχνίδια (-4%).

Οι πωλήσεις των PC games, συμπεριλαμβανομένων των «ελεύθερων» και των συνδρομητικών παιχνιδιών αλλά και των παιχνιδιών που διατίθενται στα social media, όπως το Farmville, διαμορφώθηκαν στα 32 δισ. δολάρια.

Το κορυφαίο, βάσει πωλήσεων, «ελεύθερο» διαδικτυακό παιχνίδι είναι το «League of Legends», το οποίο όχι μόνο έφερε έσοδα 1,6 δισ. δολαρίων στους δημιουργούς του αλλά οι πωλήσεις του ήταν 7 φορές μεγαλύτερες από τον δεύτερο της κατηγορίας. Σε επίπεδο εταιρειών, η Activision με το διαχρονικό «Call of Duty» έφτασε τα 2,9 δισ. δολάρια, ενώ τη δεύτερη θέση κατέλαβε η Supercell, δημιουργός του κορυφαίου παιχνιδιού για κινητά και tablet, «Clash of Clans». Στην τρίτη θέση συναντάμε την κινεζική εταιρεία Tencent (League of Legends) με πωλήσεις 1,62 δισ. δολάρια το 2015.

Αναλυτές υποστηρίζουν ότι το 2015 ήταν έτος κομβικής σημασίας για την αγορά παιχνιδιών με τις ψηφιακές πλατφόρμες να κυριαρχούν πλέον και να εμφανίζουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης. Εκτιμούν δε, ότι οι ηγέτες του κλάδου μεγαλώνουν τόσο πολύ που δεν μπορούν πλέον να διατηρήσουν τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης, μέσω της δημιουργίας νέων τίτλων. Θα πρέπει, λοιπόν, να επεκταθούν σε άλλες μεγαλύτερες αγορές αν θέλουν να ικανοποιήσουν τους μετόχους τους και να εστιάσουν στην κερδοφορία.

Ακολουθούν οι λίστες με τα κορυφαία παιχνίδια σε κάθε κατηγορία, σύμφωνα πάντα με την SuperData Research:

Κονσόλες

1. "Call of Duty: Advanced Warfare" (Activision, $355 εκατ.)
2. "FIFA 15" (Electronic Arts, $332 εκατ.)
3. "Grand Theft Auto V" (Take-Two Interactive, $322 εκατ.)
4. "Destiny" (Activision, $291 εκατ.)
5. "Call of Duty: Black Ops III" ()
6. "FIFA 16" (Electronic Arts, $212 εκατ.)
7. "Fallout 4" (Bethesda Softworks, $108 εκατ.)
8. "Star Wars Battlefront" (Electronic Arts, $106 εκατ.)
9. "Madden NFL 16" (Electronic Arts, $76 εκατ.)
10. "Madden NFL 15" (Electronic Arts, $73 εκατ.)

PC

1. "League of Legends" (Tencent/Riot Games, $1,628 δισ.)
2. "Crossfire" (SmileGate, $1,110 δισ.)
3. "Dungeon Fighter Online" (Neople, $1,052 δισ.)
4. "World of Warcraft" (Activision, $814 εκατ.)
5. "World of Tanks" (Wargaming.net, $446 εκατ.)
6. "Lineage I" (NCSOFT Corporation, $339 εκατ.)
7. "Maplestory" (Nexon, $253 εκατ.)
8. "DOTA 2" (Valve Corporation, $238 εκατ.)
9. "Counter-Strike: Global Offensive" (Valve Corporation, $221 εκατ.)
10. "Grand Theft Auto V" (Take -Two Interactive, $205 εκατ.)

Κινητά και tablet

1. "Clash of Clans" (Supercell, $1,345 δισ.)
2. "Game of War: Fire Age" (Machine Zone, $799 εκατ.)
3. "Puzzle & Dragons" (Gungho Online Ent. Inc, $729 εκατ.)
4. "Candy Crush Saga" (King Digital, $682 εκατ.)
5. "MonsterStrike" (Mixi, $674 εκατ.)
6. "Candy Crush Soda Saga" (King Digital, $518 εκατ.)
7. "Fantasy Westward Journey" (NetEase, $451 εκατ.)
8. "Colopl Rune Story" (COLOPL NI Inc, $356 εκατ.)
9. "Disney Tsum Tsum" (LINE Corp, $326 εκατ.)
10. "Boom Beach" (Supercell, $297 εκατ.)