Πλησιάζουν τα 4 εκατ. ευρώ οι πρόσθετες επιβαρύνσεις στις μεταφορές από τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, καθώς οι εναλλακτικές διαδρομές, που αναγκαστικά επιλέγουν οι επιχειρηματίες για τη διακίνηση των φορτίων τους, επιφέρουν επιπλέον κόστος, αλλά και σημαντικές χρονικές καθυστερήσεις, με αρνητικό αντίκτυπο και στη διατήρηση των ξένων πελατών των ελληνικών επιχειρήσεων.
Τα παραπάνω επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης (ΣΕΘ)-«Νέοι Ορίζοντες», Γεώργιος Ιωαννίδης, σε επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, επικαλούμενος τις πρώτες εκτιμήσεις εξαγωγέων και διαμεταφορέων αλλά και δηλώσεις αρμοδίων.
Επιπλέον επιβάρυνση μέχρι και 10.000 ευρώ ανά συρμό
«Οι επιπτώσεις είναι τεράστιες για τις εξαγωγικές εταιρείες, οι οποίες [...] είναι αναγκασμένες να προωθούν τα φορτία μέσω Βουλγαρίας, επιλέγοντας, δηλαδή, μια διαδρομή που επιφέρει επιπλέον κόστος 30%, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί και καθυστερήσεις στους χρόνους παράδοσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα -σε πολλές περιπτώσεις- τη μη τήρηση των προθεσμιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την καταβολή αποζημιώσεων ή ακόμη και για τη διακοπή μακροχρόνιων συνεργασιών και την απώλεια πελατών από το εξωτερικό» υπογραμμίζει ο κ. Ιωαννίδης κι αναφέρει ενδεικτικά ότι, σύμφωνα με στοιχεία από τις επιχειρήσεις -μέλη του ΣΕΘ, η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο μέρες παραπάνω, ενώ εκτιμάται πως κοστίζει 5.000-10.000 ευρώ περισσότερα ανά συρμό.
Προβλήματα, όμως, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΘ- Νέοι Ορίζοντες, «αντιμετωπίζουν και επιχειρήσεις οι οποίες περιμένουν εμπορεύματα και πρώτες ύλες από την Κεντρική Ευρώπη με αποτέλεσμα την επιβράδυνση της παραγωγικής δραστηριότητάς τους ή ακόμη και την αδυναμία λειτουργίας τους».
Στην επιστολή του, ο κ. Ιωαννίδης ζητά «να εφαρμοστεί ο νόμος και να απελευθερωθεί μόνιμα το σιδηροδρομικό δίκτυο ώστε να συνεχιστεί η απρόσκοπτη μεταφορά, παράδοση και παραλαβή προϊόντων προς και από το εξωτερικό».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ