H πολυεθνική αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis αναμένει ότι τα χαμηλά στοκ οχημάτων παγκοσμίως σε συνδυασμό με τις περικοπές κόστους που σχεδιάζει, θα ενισχύσουν τα περιθώρια κέρδους της για το 2021, παρόλο που η έλλειψη μικροτσίπ και οι επενδύσεις της σε ηλεκτρικά οχήματα ενδέχεται να πιέσουν τα αποτελέσματά της για το έτος.
Τις εν λόγω εκτιμήσεις εξέφρασε η Stellantis, ο τέταρτος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων παγκοσμίως που σχηματίστηκε με τη συγχώνευση της PSA και της Fiat Chrysler τον Ιανουάριο, στην ανακοίνωση αποτελεσμάτων της για το 2020, που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις.
«Η Stellantis ξεκίνησε δυναμικά και επικεντρώνεται πλήρως στην επίτευξη των υποσχόμενων συνεργειών (από τη συγχώνευση)», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κάρλος Ταβάρες.
Ειδικότερα, η εταιρεία σχολίασε ότι αναμένει στα αποτελέσματα του 2021 ώθηση από τα τρία νέα οχήματα τύπου Jeep που θα λανσάρει στη Βόρεια Αμερική, καθώς και από την υλοποίηση σχεδίου με στόχο τη μείωση του κόστους κατά 5 δισ. ευρώ ετησίως.
Όπως διευκρίνισε πάντως ο Ταβάρες, το σχέδιο αποκλείει το κλείσιμο εργοστασίων και περικοπές θέσεων εργασίας.
Ωστόσο, η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών ενδέχεται να επηρεάσει την παραγωγή της εταιρείας. Σύμφωνα με το Reuters πάντως, στελέχη της βιομηχανίας αυτοκινήτων εκτιμούν ότι η ελλείψεις θα έχουν περιοριστεί μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Επιπλέον, η Stellantis τόνισε ότι η επιθετική στρατηγική ηλεκτρικής μετάβασης που ακολουθεί μπορεί επίσης να επιβαρύνει τα φετινά της αποτελέσματα. Στα πλαίσια του συναγωνισμού μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών για επίτευξη των στόχων εκπομπών άνθρακα στην Ευρώπη, η Stellantis σχεδιάζει να διαθέτει πλήρως ηλεκτρικές ή υβριδικές εκδόσεις όλων των οχημάτων της στην Ευρώπη έως το 2025.
Η εταιρεία στοχεύει σε ένα προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους για το 2021 από 5,5% έως 7,5%, συγκριτικά με το περσινό 5,3%, ενώ τα ΕΒΙΤ της εταιρείας για πέρσι ήταν 7,1 δισ. ευρώ.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Stellantis πρότεινε διανομή μερισμάτων αξίας 1 δισ. ευρώ στους μετόχους της για το 2020.