Του Απόστολου Σκουμπούρη
Ολοένα και περισσότερες εταιρείες αναψυκτικών -και όχι μόνο- ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις για προϊόντα χωρίς ζάχαρη και άλλες «ενοχοποιημένες» ουσίες, δημιουργούν προϊόντα με φυσικές γλυκαντικές ουσίες.
Οι ελληνικές εταιρείες, ανασκουμπώνονται, έχοντας ως κεντρικό στόχο την αύξηση της παρουσίας τους, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, σε μια συγκυρία που έχουν το momentum αποδοχής.
Θυμίζουμε ότι η κρίση έφερε στο προσκήνιο τα ελληνικά προϊόντα και... καθιέρωσε πολλά ελληνικά σήματα - τόσο στο χώρο των αναψυκτικών όσο και ευρύτερα – κάτι που στο παρελθόν δεν γίνονταν. Μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται, ενώ θυμίζουμε ότι το 2016 σταμάτησε η παραγωγή της PepsiCo στην Ελλάδα, μετά από σειρά προβλημάτων για χρόνια.
Μέσα σ'' αυτό το σκηνικό οι ελληνικές επιχειρήσεις παρουσιάζουν προϊόντα που μπορούν να είναι ανταγωνιστικά ακόμη και τις πλέον απαιτητικές αγορές, όπως θεωρούνται οι αγορές της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, όσο και άλλων περιοχών.
Η μεγάλη επιτυχία της Green Cola που πρώτη παρουσίασε αναψυκτικά με στέβια, οδηγεί και άλλες εταιρείες του κλάδου να στραφούν προς τα φυσικά γλυκαντικά συστατικά, μακριά από τις ουσίες του παρελθόντος, που πλέον παραμερίζονται και σε διεθνές επίπεδο.
Έτσι λοιπόν, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (ΗΒΕ) ΒΙΚΟΣ, παρουσίασε στη HORECA 2017 τρία νέα προϊόντα αναψυκτικών με στέβια, τα οποία θα κυκλοφορούν στο εξής απ'' όλο το δίκτυο των συνεργατών της.
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, η πατρινή εταιρεία Λουξ ετοιμάζεται να ανακοινώσει τα νέα της σχέδια κοντά στο Πάσχα, ήτοι την είσοδό της σε μια «άλλη» αγορά ροφημάτων, πάντα όμως στη «γραμμή» της νέας γενιάς προϊόντων της, που έχουν μειωμένες θερμίδες έως και 60%. Δεν θα είναι προϊόν με στέβια, αλλά θα έχει όλα τα χαρακτηριστικά της νέας σειράς Loux Plus & Light.
Σε ό,τι αφορά τη Βίκος, παρουσίασε στη HORECA αναψυκτικά cola, πορτοκαλάδα και λεμονάδα από το γλυκαντικό φυτό στέβια.
Η νέα παγκόσμια τάση του fine drinking αλλάζει τα δεδομένα, καθώς διευρύνει την... κλασική αγορά των αναψυκτικών, με τις εταιρείες να δείχνουν το δρόμο. Η ΒΙΚΟΣ άλλωστε είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που δημιουργεί αναψυκτικά από φυσικό μεταλλικό νερό, όπως βγαίνει από την πηγή.
Η πορεία της εταιρείας στα αναψυκτικά
Για την εταιρεία ΒΙΚΟΣ όπως σημειώνει στο Liberal ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing «η αγορά των αναψυκτικών είναι μια φυσική εξέλιξη για την εταιρεία μας, καθώς αποτελούνται από 80-90% από νερό. Η είσοδός μας στην αγορά των αναψυκτικών έγινε μετά από σχεδόν δύο χρόνια ερευνών και μελετών και ύστερα από σημαντικές επενδύσεις. Επιπλέον, η είσοδός μας στα προϊόντα στέβια, είναι μια στρατηγική επιλογή που οριοθετεί όλη τη φιλοσοφία μας για το μέλλον.
Όπως σημειώνει, τα αναψυκτικά «παράγονται σε ξεχωριστή γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της στο Καλπάκι Ιωαννίνων. Η συνολική επένδυση για το αναψυκτικό έφτασε στα 15 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 4,5 εκατ. ευρώ αφορούσαν στην αναβάθμιση και επέκταση των γραμμών παραγωγής στο εργοστάσιο του Καλπακίου.
Η πορεία της ΒΙΚΟΣ μέχρι σήμερα στον κλάδο των αναψυκτικών αξιολογείται ως ιδιαίτερα θετική. Σύμφωνα με πληροφορίες οι πωλήσεις της εταιρείας στη χρήση του 2016 πλησίασαν τα 70 εκατ. ευρώ ενισχυμένες περίπου 8% έναντι του 2015 που ήταν στα 65 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία Βίκος Α.Ε. δραστηριοποιείται και διεθνώς, καθώς προϊόντα της ταξιδεύουν σε χώρες όπως Κύπρο, Σκόπια, Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία, Γερμανία, Ελβετία, Μάλτα, Κίνα, Λίβανο και ΗΠΑ. Το ποσοστό των διεθνών πωλήσεων της Βίκος κυμαίνεται μεταξύ του 10-12%.
Το ιστορικό της επιχείρησης
Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ιδρύθηκε το 1990 και έχει καθιερωθεί από τις πλέον «δυνατές» στην αγορά εμφιαλωμένου νερού. Από την ίδρυσή της έως σήμερα η ΗΒΕ έχει υλοποιήσει επενδύσεις ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της παραγωγικής της δυναμικότητας.
Οι εγκαταστάσεις εμφιάλωσης – τυποποίησης – συσκευασίας είναι καθετοποιημένες και αυτοματοποιημένες (παραγωγή φιαλών PET – εμφιάλωση – εγκιβωτισμός – παλετοποίηση). Διαθέτει τρία υπερσύγχρονα εργοστάσια, τα δύο εκ των οποίων εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών, που καλύπτουν συνολική επιφάνεια 37.500m2 σε ιδιόκτητες εκτάσεις 110 στρεμμάτων στην ευρύτερη περιοχή των Ζαγοροχωριών.
Το τρίτο εργοστάσιο είναι παραγωγής εξειδικευμένων πλαστικών, την PETCOM Plastics, η οποία ιδρύθηκε το 1999 στη βιομηχανική περιοχή των Ιωαννίνων.
Υπάρχουν εννέα γραμμές παραγωγής με συνολική δυναμικότητα 210.000 λίτρων /ώρα, ιδιόκτητα φορτηγά οχήματα για τη διακίνηση, κέντρα διανομής και αποθήκευσης των προϊόντων της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσω της θυγατρικής IQ Brands.
Στην κατηγορία εμφιαλωμένου νερού, η εταιρεία διαθέτει τέσσερις βασικούς κωδικούς: Πρόκειται για τα φυσικά μεταλλικά νερά «ΒΙΚΟΣ» και «ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ» και τα αντίστοιχα ανθρακούχα «ΒΙΚΟΣ SPARK» και «ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ SPARK». Επίσης, στα εργοστάσια της ΒΙΚΟΣ εμφιαλώνονται τα επιτραπέζια νερά «ΑΒ»,«Γάργαρο», «Εβίβα» και «Μαράτα» τα οποία διακινούνται αντίστοιχα στα μεγάλα σούπερ μάρκετ.