Τέλος στις διαφημίσεις κρυπτονομισμάτων βάζει η Google, καθώς θα απαγορεύει κάθε διαφημιστικό περιεχόμενο που περιλαμβάνει ICOs, πορτοφόλια και συμβουλές για trading κ. ά.
Όπως δήλωσε ο διευθυντής διαφημίσεων της Google, Scott Spencer, στο CNBC, αυτό σημαίνει ότι ούτε οι εταιρείες με νόμιμες δημόσιες προσφορές για κρυπτονομίσματα δεν θα επιτρέπεται να προβάλλουν διαφημίσεις μέσω οποιουδήποτε προϊόντος της Google, στους δικούς της ιστότοπους καθώς και στους ιστότοπους τρίτων.
Η οδηγία αυτή θα τεθεί σε ισχύ τον Ιούνιο του 2018, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.
Η Google πήρε αυτή την απόφαση, θεωρώντας δεν προστατεύονται επαρκώς οι καταναλωτές που θέλουν να επενδύσουν στο Bitcoin και στα παρεμφερή ψηφιακά νομίσματα.
Η σκληρή γραμμή της Google ακολουθεί μια παρόμοια απαγόρευση που ανακοίνωσε φέτος το Facebook.
Η κίνηση της Google θα αφορά τις διαφημίσεις τόσο στη μηχανή αναζήτησής της όσο και στο YouTube, αλλά και αυτές που προβάλλονται σε άλλους ιστότοπους μέσω της διαφημιστικής πλατφόρμας της Google.
Μόλις έγινε γνωστή η απόφαση της Google, η αξία του Bitcoin, του Ethereum και άλλων κρυπτονομισμάτων επηρεάσθηκε αρνητικά. Είχε προηγηθεί τον Ιανουάριο ανάλογη πρωτοβουλία του Facebook, το οποίο είχε δηλώσει ότι πολλές εταιρείες στο πεδίο των κρυπτονομισμάτων ενεργούν κακόπιστα.
Αλλά και η επικεφαλής του ΔΝΤ, Christine Lagarde, είχε επισημάνει την Τρίτη ότι τα κρυπτονομίσματα αξιοποιούνται για ξέπλυμα χρήματος και χρηματοδότηση τρομοκρατών, ενώ είχε προειδοποιήσει για τους κινδύνους που ενέχει η υπερβολική μεταβλητότητα της αξίας τους.
100 κακόβουλες διαφημίσεις το δευτερόλεπτο απομάκρυνε η Google το 2017
Η Google δημοσιεύει τον ετήσιο απολογισμό της για την καταπολέμηση των κακόβουλων διαφημίσεων (bad ads) κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς, ο οποίος περιλαμβάνει τον αριθμό τέτοιων διαφημίσεων που απενεργοποιήθηκαν καθώς και τον αριθμό των κακόβουλων ιστοσελίδων (bad sites) που απομακρύνθηκαν μέσα στο 2017. Επιπλέον, η Google μοιράζεται λεπτομέρειες σχετικά με τις πολιτικές της που συμβάλλουν στην αποτροπή των οικονομικών κινήτρων πίσω από τις κακόβουλες διαφημίσεις και ιστοσελίδες, συμπεριλαμβανομένων όσων προωθούν παραπλανητικό, ακατάλληλο ή επιβλαβές περιεχόμενο.
Μόνο το 2017, η Google απομάκρυνε πάνω από 3,2 δισεκατομμύρια διαφημίσεις που δεν συμμορφώνονταν με τις διαφημιστικές πολιτικές της εταιρείας, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερες από 100 κακόβουλες διαφημίσεις ανά δευτερόλεπτο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι εξουδετερώθηκε η πλειοψηφία των κακόβουλων διαφημιστικών εμπειριών, όπως το malvertising και τα phishing scams, πριν προσβάλουν τους χρήστες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, τα τελευταία 15 χρόνια, η Google έχει επενδύσει σε τεχνολογία, χάραξη πολιτικής και στις δεξιότητες των ανθρώπων της, συμβάλλοντας στην καταπολέμηση της διαφημιστικής απάτης και του κακόβουλου λογισμικού και περιεχομένου. Το 2017 ήταν, ωστόσο, η χρονιά που η εταιρεία πέτυχε να απομακρύνει τους περισσότερους κακόβουλους παράγοντες από το διαδικτυακό οικοσύστημα από κάθε άλλη φορά, αλλά και με τον ταχύτερο ρυθμό.