Αυξήθηκαν οι υποθέσεις που χειρίστηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή το 2024, με τους κλάδους που παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις να είναι τα καταναλωτικά αγαθά (αύξηση 27,9%) και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (αύξηση 21,1%).
Με αφορμή τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15 Μαρτίου), η Συνήγορος του Καταναλωτή, Άννα Στρατινάκη, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή (15 Μαρτίου) είναι διαχρονικό, επίκαιρο και ουσιαστικό για την ελληνική κοινωνία: Η προστασία των καταναλωτών στη διάδρασή τους με την αγορά. Δικαίωμα και ανάγκη. Το μήνυμα αυτό τιμά και υπηρετεί η Ανεξάρτητη Αρχή "Συνήγορος του Καταναλωτή", η οποία επιτελεί έναν σημαντικό, θεσμικό, διαμεσολαβητικό και συμφιλιωτικό ρόλο ανάμεσα στον καταναλωτή και σε ένα σύγχρονο αλλά παράλληλα δύσκολο αγοραστικό περιβάλλον. Για το 2024, ο Συνήγορος του Καταναλωτή κλήθηκε να αντιμετωπίσει ένα αυξημένο φορτίο υποχρεώσεων που προκύπτουν από την αυξανόμενη τάση του αριθμού των αναφορών τόσο στην Αρχή όσο και στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή».
Συγκεκριμένα, ο αριθμός των υποθέσεων που χειρίζονται αμφότεροι έχει αυξηθεί για το έτος 2024 κατά 14,1% από το 2023, συγκεκριμένα σε 19.061 υποθέσεις (έναντι 16.709 το 2023), με τους κλάδους που εμφανίζουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις να είναι τα καταναλωτικά αγαθά (αύξηση 27,9%) και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (αύξηση 21,1%).
Μπροστά σε αυτήν την κομβική περίοδο αυξημένων αναγκών, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δηλώνει παρών και παραμένει προσηλωμένος στην επίλυση των διαφορών που προκύπτουν καθημερινά ανάμεσα στον καταναλωτή και την αγορά, συνεργαζόμενος με άλλες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς και με άλλες συναρμόδιες Αρχές για τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς.
Ευχόμαστε το 2025 να είναι ένα έτος-σταθμός για την Αρχή, ώστε να επιτευχθεί η θεσμική ενδυνάμωσή της, προκειμένου να μετασχηματιστεί σε έναν σύγχρονο θεματοφύλακα των δικαιωμάτων του καταναλωτή».