Σε συμφωνία ήρθαν η γερμανική κυβέρνηση και η Lufthansa για το πακέτο διάσωσης ύψους 9 δισ. ευρώ της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας, που αντιμετωπίζει ισχυρές πιέσεις εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.
Ειδικότερα, όπως μετέδωσε το πρακτορείο Reuters, το γερμανικό κρατικό ταμείο σταθεροποίησης WSF θα συμμετάσχει με ποσοστό 20% στην εταιρεία αγοράζοντας μετοχές του γερμανικού αερομεταφορέα στην ονομαστική αξία των 2,56 ευρώ, συνολικής αξίας 300 εκατ. ευρώ. Το Ταμείο θα μπορεί επίσης να αυξήσει το μερίδιο του στο 25% συν μία μετοχή στο ενδεχόμενο της εξαγοράς της εταιρείας.
Το σχέδιο του WSF είναι να πουλήσει τις μετοχές του στην Lufthansa έως τα τέλη του 2023.
Το WSF θα συνεισφέρει επίσης κεφάλαια 5,7 δισ. ευρώ με τη μορφή του λεγόμενου «σιωπηλού μεριδίου», συμμετοχή που έχει απεριόριστη διάρκεια και μπορεί να τερματιστεί από την εταιρεία σε τριμηνιαία βάση, είτε στο σύνολό της είτε εν μέρει. Το κουπόνι της «σιωπηλής συμμετοχή» ξεκινά με 4% και αυξάνεται στο 9,5% έως το 2027.
Όλ. Σολτς: Πολύ καλή λύση και για την εταιρεία και για τους φορολογούμενους
Από την πλευρά του, ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς, δήλωσε ότι το πακέτο διάσωσης είναι μια «πολύ, πολύ καλή λύση» που λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες τόσο της εταιρείας όσο και των φορολογουμένων, δήλωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Οικονομικών Olaf Scholz.
«Η υποστήριξη που ετοιμάζουμε αφορά περιορισμένο χρονικό διάστημα», ανέφερε μετά την προκαταρκτική συμφωνία μεταξύ της γερμανικής κυβέρνησης και της Lufthansa, προσθέτοντας ότι «όταν η εταιρεία επανέλθει, το κράτος θα πουλήσει το μερίδιό του και ελπίζουμε ... με ένα μικρό κέρδος που μας βάζει σε θέση να χρηματοδοτήσουμε τις πολλές, πολλές απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιήσουμε, όχι μόνο στη συγκεκριμένη την εταιρεία».
Αντιδράσεις από την Ryanair
Σημειώνεται πάντως ότι η Ryanair έχει ήδη καταθέσει ένσταση για τη διάσωση της Air France-KLM και δεσμεύεται να κάνει το ίδιο και για τη Lufthansa, διαμαρτυρόμενη ότι ο γερμανικός αερομεταφορέας θα βγει από την κρίση ισχυρότερος ενώ οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους που δεν λαμβάνουν βοήθεια θα πρέπει να ανταγωνιστούν “με τα δύο χέρια δεμένα”.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προειδοποιήσει πρόσφατα για την αυξανόμενη απόκλιση στο εσωτερικό της Ευρώπης, καθώς από το 1,95 τρισ. ευρώ βοήθειας σε σχέση με την Covid-19 που έχουν εγκρίνει οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ, πάνω από τα μισά χρησιμοποιούνται από τη Γερμανία.
Ωστόσο ο επόπτης ανταγωνισμού της ΕΕ και η Lufthansa συζητάνε τώρα ποιους χρόνους προσγείωσης και απογείωσης και σε ποια αεροδρόμια θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει η εταιρεία ώστε να διασφαλιστεί πως η διάσωσή της δεν θα πλήξει τον ανταγωνισμό.
Από την πλευρά της, η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ δήλωσε σήμερα σε ανώτερα στελέχη του κόμματός της πως η γερμανική κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να στερήσει από τη Lufthansa τους ευνοϊκούς χρόνους προσγείωσης και απογείωσης στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ανέφερε σήμερα η εφημερίδα Handelsblatt.
“Δεν θα επιτρέψουμε να συμβεί κάτι τέτοιο”, είπε η Μέρκελ, ενώ πρόσθεσε ότι θα υπάρξει “σκληρή μάχη”.