Σύμπραξη Aegean Airlines και δήμου Αθηναίων για την προβολή της Αθήνας

Σύμπραξη Aegean Airlines και δήμου Αθηναίων για την προβολή της Αθήνας

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Σύμπραξη με στόχο η Αθήνα να «χτίσει» πάνω στο θετικό τουριστικό momentum που καταγράφεται από πέρυσι και σταδιακά να πάρει αυτό που της αξίζει τουριστικά ανακοίνωσαν σε κοινή συνέντευξη Tύπου την Πέμπτη ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης και ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχης Βασιλάκης.

Στόχος είναι η πρωτεύουσα της χώρας να βγει περαιτέρω στο προσκήνιο ως ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός για όλο το χρόνο, προβάλλοντας ως σύγχρονο κέντρο πολιτισμού, ιστορίας και σύγχρονης ζωής.

Η σύμπραξη της Aegean Airlines με το δήμο της Αθήνας, όπως επισήμανε ο κ. Καμίνης αφορά μια καμπάνια προβολής με τίτλο «This is Athens», κόστους 600 χιλιάδων ευρώ, που δίνει έμφαση στη σύγχρονη κουλτούρα και ζωή της πόλης, προκειμένου ο επισκέπτης της πρωτεύουσας να έχει πλήρη εικόνα της Αθήνας για να επιλέξει. Τα κεφάλαια αυτά, θα δοθούν από ιδιώτες.

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης υπογράμμισε την ιδιαίτερη έμφαση που δίνει η εταιρεία στο ρόλο της Αθήνας ως... επίκεντρο των πτήσεών της. Τόνισε ότι η Aegean θα ενδυναμώσει το ρόλο της Αθήνας στις πτήσεις της, βλέποντας το ζήτημα ολιστικά, πέρα από εποχικότητες.

Για το λόγο αυτό, ο κ. Βασιλάκης ανακοίνωσε ότι η Aegean θα κρατήσει 7-8 προορισμούς τον επόμενο χειμώνα 2017-2018 που προηγουμένως δεν υπήρχαν, θα διευρύνει δηλαδή τη... σεζόν των πτήσεών της, από και προς την Αθήνα.

Ο Αντιπρόεδρος της Aegean, υπογράμμισε ότι ήδη, λόγω της διεθνούς έκθεσης Documenta 14 η εταιρεία έχει προσθέσει πτήση από το Κασέλ στην Αθήνα.

«Θέλουμε να ξεφύγουμε από το μοντέλο καλοκαίρι – χειμώνας, ως δύο ξεχωριστές περίοδοι, αποκομμένοι μεταξύ τους και να “ενώσουμε” τις εποχές. Άλλωστε, τόσο το περυσινό φθινόπωρο και οι μήνες Οκτώβριος και Νοέμβριος 2016 όσο και ο φετινός Μάρτιος πήγαν πολύ καλά».

Άλλωστε τα στοιχεία επιβεβαιώνουν το εξαιρετικό momentum της πρωτεύουσας, καθώς την περυσινή χρονιά αυξήθηκαν κατά 400 χιλιάδες οι τουρίστες της Αθήνας, ενώ στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2017, αναφέρουν αύξηση της τάξης του 14%.

Όπως τόνισε ο κ. Καμίνης, το 2016 η Αθήνα δέχτηκε ρεκόρ ξένων επισκεπτών που ξεπέρασαν τα 4,5 εκατ. - ένας ιστορικά υψηλός αριθμός – ενώ θύμισε ότι η χειρότερη χρονιά ήταν το 2012 όταν είχαν έρθει 2,5 εκατ. λιγότεροι επισκέπτες έναντι της περυσινής χρονιάς.

Ο μακροπρόθεσμος στόχος για την Αθήνα

Μακροπρόθεσμος στόχος είναι η Αθήνα να γίνει ένας προορισμός όχι μόνο του καλοκαιριού αλλά 12 μήνες το χρόνο, καθώς είναι μια πρωτεύουσα με ξεχωριστά χαρακτηριστικά, όχι μόνο ιστορίας και αρχαίων, αλλά μια πόλη ζωντανή, «δίαυλος» για τα νησιά και η μόνη πρωτεύουσα ευρωπαϊκής χώρας πλησίον σε θάλασσα.

Παράλληλα, ως γνωστόν, η Αθήνα είναι ο κεντρικός... κόμβος για όλη την Ελλάδα, καθώς στην πρωτεύουσα προσγειώνονται οι περισσότεροι τουρίστες που έρχονται στη χώρα. Αν «σηκωθεί» περαιτέρω η Αθήνα τουριστικά, αυτό θα σημάνει πολλαπλά οφέλη και για την υπόλοιπη τουριστική Ελλάδα, τα νησιά και την ενδοχώρα.

Όπως τονίστηκε στη συνέντευξη Τύπου, για κάθε 40 επισκέπτες – σύμφωνα με στοιχεία – αντιστοιχεί μια θέση απασχόλησης στον ευρύτερο τουριστικό τομέα.

Αναφορικά με τη Documenta 14, τονίστηκε ότι οι επισκέπτες υπολογίζονται σε δεκάδες χιλιάδες, καθώς είναι μια διοργάνωση σύγχρονης τέχνης που θα φέρει στην Αθήνα νέους επισκέπτες που είχαν την πόλη μέσα στους (τουριστικούς) προορισμούς τους.



Γ. Καμίνης: Νίπτω τας χείρας μου για την επαιτεία και την αστυνόμευση

Ο δήμαρχος Αθηναίων – ερωτηθείς για το φαινόμενο της επαιτείας που έχει ενταθεί με σοβαρές ενδείξεις ότι πίσω βρίσκεται το οργανωμένο έγκλημα – τόνισε ευθαρσώς ότι ο Δήμος έχει πενιχρές δυνάμεις για την αντιμετώπισή του, στην ουσία δεν μπορεί να κάνει τίποτα.

Επισήμανε ότι έτσι κι αλλιώς είναι πενιχρές οι δυνάμεις της δημοτικής αστυνομίας που εκτός των άλλων «δεν έχει δικαίωμα να ακουμπήσει κάποιον», ενώ αποκάλυψε ότι ο δήμος έχει μόλις το 1/3 της δύναμης που είχε το 2012, καθώς την πήρε το κεντρικό κράτος.

Θυμίζουμε ότι προ τεσσάρων εβδομάδων σε επίσημη συνέντευξη Τύπου της Ένωσης Ξενοδόχων της Αθήνας - Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ), είχε επισημανθεί με ιδιαίτερη έμφαση ο κίνδυνος να πάει… στράφι το θετικό τουριστικό momentum της Αθήνας, από τη διαρκή υποβάθμιση του κέντρου, την ανομία και την απουσία αστυνόμευσης.

Οι ξενοδόχοι Αττικής είχαν τονίσει ότι το ιστορικό κέντρο και οι συνοικίες πέριξ αυτού είναι ιδιαιτέρως υποβαθμισμένες, σε βαθμό όσο ποτέ στο παρελθόν.

Ανομία, βανδαλισμοί, απουσία ουσιαστικής και αποτελεσματικής αστυνόμευσης, μεταναστευτικό και κυρίως… πλήρης υποβάθμιση των υποδομών καθαριότητας.

«Κάνουμε επενδύσεις, βελτιώνουμε τα ξενοδοχεία, έχουμε πολύ ανταγωνιστικές υπηρεσίες, όμως πρέπει και έξω από την πόρτα των ξενοδοχείων να υπάρξει μια μέριμνα από την πολιτεία. Πρέπει το κράτος να συνδράμει ώστε ο τουρίστας να μη φοβάται να βγει από την πόρτα του ξενοδοχείου», σημειώνουν οι ξενοδόχοι.