Με καθυστερήσεις, και με την ελπίδα ταχείας έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για το πακέτο διάσωσης της Lufthansa από τη γερμανική κυβέρνηση, ύψους 9 δισ. ευρώ, σύμφωνα με πηγές που επιθυμούν να παραμείνουν ανώνυμες, μεταδίδει το Bloomberg.
Μία από τις λεπτομέρειες που μένει ακόμα να διευκρινιστούν είναι το χρονοδιάγραμμα σύμφωνα με το οποίο η γερμανική κυβέρνηση θα πουλήσει to μερίδιό της στη Lufthansa. Ο ρυθμός αποπληρωμής της οικονομικής βοήθειας είναι ένα ακόμη από τα θέματα που συζητιούνται.
Η Lufthansa είναι πιθανό να έρθει αντιμέτωπη με μια προθεσμία τριών ετών για την αποπληρωμή του πακέτου διάσωσης, πράγμα που θα σημαίνει ταχύτερο ρυθμό από αυτόν που επιθυμούσε η εταιρεία, ανέφερε την Κυριακή η εφημερίδα Bild am Sonntag. Ο διευθύνων σύμβουλος Κάρστεν Σπορ είχε δηλώσει νωρίτερα ότι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία αναμένεται να αποπληρώνει τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ τον χρόνο.
Το γενικό πλαίσιο της συμφωνίας διάσωσης διαμορφώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η κατάρρευση της ζήτησης στον κλάδο των ταξιδιών εξαιτίας των περιορισμών λόγω κορονοϊού κατέστησε επιτακτική την ανάγκη μέτρων στήριξης. Σύμφωνα με το σχέδιο η κυβέρνηση της Άνγκελα Μέρκελ θα καταστεί ο μεγαλύτερος μέτοχος της αεροπορικής εταιρείας. Το γερμανικό κράτος αναμενόταν να κάνει μια επίσημη προσφορά στη Lufthansa το Σαββατοκύριακο που πέρασε, αλλά οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κυβέρνησης, αεροπορικής εταιρείας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθυστερούν το σχέδιο, σύμφωνα με τις πηγές.
Αντιδράσεις από την Ryanair
Οι κυβερνήσεις μπορούν να θέσουν αυστηρότερους όρους για τις διασώσεις ώστε να μην υπάρξει ενδεχόμενη ζημία σε ανταγωνιστές που δεν λαμβάνουν αντίστοιχη βοήθεια. Η Ryanair έχει ήδη καταθέσει ένσταση για τη διάσωση της Air France-KLM και δεσμεύεται να κάνει το ίδιο και για τη Lufthansa, διαμαρτυρόμενη ότι ο γερμανικός αερομεταφορέας θα βγει από την κρίση ισχυρότερος ενώ οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους που δεν λαμβάνουν βοήθεια θα πρέπει να ανταγωνιστούν “με τα δύο χέρια δεμένα”.
Η Επιτροπή έχει προειδοποιήσει πρόσφατα για την αυξανόμενη απόκλιση στο εσωτερικό της Ευρώπης, καθώς από το 1.95 τρισ. ευρώ κρατικής βοήθειας σε σχέση με την Covid-19 που έχουν εγκρίνει οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ, πάνω από τα μισά χρησιμοποιούνται από τη Γερμανία.
Ωστόσο ο επόπτης ανταγωνισμού της ΕΕ και η Lufthansa συζητάνε τώρα ποιους χρόνους προσγείωσης και απογείωσης και σε ποια αεροδρόμια θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει η εταιρεία ώστε να διασφαλιστεί πως η διάσωσή της δεν θα πλήξει τον ανταγωνισμό.
Η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ δήλωσε σήμερα σε ανώτερα στελέχη του κόμματός της ότι η γερμανική κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να στερήσει από τη Lufthansa τους ευνοϊκούς χρόνους προσγείωσης και απογείωσης στα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου, ανέφερε σήμερα η εφημερίδα Handelsblatt.
“Δεν θα επιτρέψουμε να συμβεί κάτι τέτοιο”, είπε η Μέρκελ, ενώ πρόσθεσε ότι θα υπάρξει “σκληρή μάχη”.